Hangi çorba neye iyi gelir

0

Hangi Çorba Hangi Hastalığa İyi Gelir?

Sofralarımızdan hiç eksik olmayan, Türk mutfağının başlıca yemeklerinden çorbalar, kansere, sindirime, kolesterole ve bunun gibi binbir derde çare olduğunu biliyor musunuz?

DOMATES ÇORBASI
* Zihin açar.
* Cinsel gücü ve doğurganlığı arttırır.
* Kan yapar.
* Göğsü yumuşatır ve öksürüğü keser.
* Sinirleri yatıştırır.
* Yüksek tansiyonu ve kan şekerini düşürmeye yardımcı olur.
* Basur ve prostat şikâyetlerini azaltır.
* Böbrek ve mesane iltihaplarını giderir.
* Mide ve bağırsakları yumuşatır.
* İdrar söktürür ve kabızlığı giderir.

Sarı renkte çiçekler açan sürüngen bir bitki olan kabak oldukça besleyicidir. Özellikle B1 ve C vitaminleri ile potasyum ve fosfor mineralleri açısından zengindir. Ayrıca, bitkisel protein, nişasta ve çinko içerir. Kabak lif açısından da zengin bir besindir.

KREMALI KABAK ÇORBASI
* Romatizma ve gut şikâyetlerini azaltır.
* Anne sütünü arttırır.
* Unutkanlığa karşı faydalıdır.
* Cilde tazelik ve parlaklık verir.
* Ağrıları giderir.
* Mideyi kuvvetlendirir.
* Hipertansiyonu ve kolesterolü düşürür.
* Yüksek tansiyon, şeker ve prostat hastalarına faydalıdır.
* Böbrek kumunun ve taşlarının dökülmesine yardımcı olur.
* Sivilceleri azaltır. Gaz söktürücüdür.
* Karaciğer şişliğini ve sarılığı giderir.
* Kanı temizler.
* Öksürüğü keser.
* Ağız kokusunu giderir.
* İştah açıcıdır.
* Vücudu kuvvetlendirir. Cinsel gücü ve isteği arttırır, iktidarsızlığı giderir.
* Kandaki stresi hormonlarını azaltır ve sinir yorgunluğunu giderir.
* Uyarıcıdır.

Oldukça besleyici bir sebze olan kereviz A, B ve C vitaminleri ile başta fosfor olmak üzere çinko, bakır, mangan ve selenyum minerallerini içerir. Besin değeri ve faydası bakımından Allah?ın bir lütfü olan bu bitki pek çok hastalığa iyi gelir.

KEREVİZ ÇORBASI
* Kolesterolü düşürür.
* Diş çürümelerini önler.
* Kemikleri ve dişleri güçlendirir.
* Yara ve yanıkların iyileşmelerini hızlandırır.
* Hemoroite (Basur) iyi gelir.
* İdrar söktürücüdür.
* Sindirimi kolaylaştırır.
* Sinirleri yatıştırır ve sakinlik verir.
* Hamilelere ve doğacak çocuğa güç verir.
* Yüksek tansiyona, felce ve özellikle yaşlanmaya bağlı görme bozukluklarına iyi gelir.
* Ispanak, kansızlığa iyi gelmesinin yanında kanser, kalp ve damar hastalıkları ile soğuk algınlığı, ağız, boğaz ve göğüs hastalıklarına karşı da faydalıdır.
* Yaşlılığa bağlı öğrenme güçlüklerini giderir.
* Zihni kuvvetlendirir.
* Yorgunluğu giderir.
* Vücudun dayanıklılığını arttırır ve vücuda kuvvet verir.

A, C, E ve B grubu vitaminleri ile demir, magnezyum, fosfor ve iyot mineralleri ve protein açısından oldukça zengin bir besindir.

ISPANAK ÇORBASI
* Ayrıca, böbreklere faydalıdır.
* Kandaki kolesterol oranını azaltıcı etkisi ile kalp ve damar hastalıklarına karşı da koruyucudur.
* İçeriğinde bulunan kanser önleyici maddeler sayesinde başta bağırsak kanseri olmak üzere kansere koruyucudur.
* Vücuttaki fazla suyu çekerek vücudun toksit maddeleri uzaklaştırmasına yardımcı olur ve ishali de keser.
* Hazmı kolaylaştırır.
* Yüksek tansiyonu düşürür.
* Zihni açar.
* Doyurucudur.
* Vücuda enerji verir ve vücudu kuvvetlendirir.
* Vücut gelişimini destekler.

Nişasta açısından zengin bir besin olan pirinç, içerdiği kalori ile miktarı ile çok iyi bir enerji kaynağıdır. 100 gr. kuru pirinç yaklaşık 360 kalori içerir. Ayrıca, B1, B2, C ve E vitaminleri ile sodyum, magnezyum, potasyum, kalsiyum, demir ve fosfor minerallerini içerir. Pirincin besin değeri kabuğu alındığında azalır. Bu nedenle besin değerlerini koruması ve daha yararlı olması için kepekli pirinç tercih edilmelidir.

PİRİNÇ ÇORBASI
* Kandaki kolesterol oranını düşürerek kalp ve damar hastalıları ile kalp krizine karşı koruyucu etki gösterir.
* Bol miktarda demir minerali içeren mantar, kansızlığa iyi gelir.
* Yorgunluğu giderir.
* Öğrenme yeteneğini arttırır.
* Bedensel ve zihinsel gelişimi destekler.
* Göze ve vücuda kuvvet verir.
* İçerdiği Protein değeri sayesinde etin yerini tutar. Bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı direnci arttırır.

Tüm dünyada onbinlerce çeşidi bulunan mantar protein ve demir açısından çok zengindir. Ayrıca mantarda A, B, D, P ve K vitaminleri ile kalsiyum, potasyum, fosfor ve bakır mineralleri de bulunur.

MANTAR ÇORBASI
* Mısırözü yağında doymamış yağ asitleri bol miktarda bulunduğu için kolesterolü düşürür, damar sertliğini önler.
* Mısır püskülü idrar söktürür, böbrek taşlarının kolay düşürülmesini sağlar.
* Mideyi kuvvetlendirir, gastrit gibi rahatsızlıkların iyileşmesine yardımcı olur.
* Kan yapıcı özelliğe sahiptir.
* A vitamini yönünden zengin olduğu için gözlere kuvvet verir.
* İçerdiği yüksek karbonhidrat sayesinde da enerjinize enerji katar.
* Koroner kalp hastalığı riskini azaltır.
* Lif yönünden zengin bir besin olması, kan şekerinin dengeli bir şekilde yükselmesini sağlar. Bol lif, sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlayarak kabızlığı da önler ve ishali keser.

Süt ve mısır gibi insan vücuduna yararlı olan besinlerin bolca bulunduğu Mısır çorbasının faydaları;

MISIR ÇORBASI
* Kırmızı ete göre daha düşük oranda yağ içeren tavuk eti tüketmek ise kalp krizi riskini yüzde 19 oranında azaltıyor.
* Kolestrol yapmaz. Yaşlılar, başta göğsü olmak üzere, korkmadan bol bol tavuk eti yiyebilirler.
* Güç ve enerji verir. İbni Sina ve Hipokfat gibi eski hekimler tavuk etini pek çok hastalığa karşı ilaç olarak verirlerdi.
* Tavuk ve piliç, protein, madensel tuzlar ve vitamin kaynağıdır.
* Tavuk sulu sebze çorbaları, nötrofil ismi verilen iltihap hücrelerini engelliyor. (Nötrofiller, solunum yollarında muküs salgısını artırarak öksürük, burun tıkanıklığı, geniz akıntısı gibi hastalık belirtilerinden sorumlu tutulan hücrelerdir.)
* Et suyu ve tavuk suyuyla çorba hazırladığınızda yağ ilave etmenize gerek kalmaz. Küçük et ve tavuk parçacıklı çorbalar enerji verir tok kalmanızı sağlar.

Gripten kurtulmak için ilaç kullanmak istemiyorsanız, uzmanlar doğal yollar öneriyor.

TAVUK ÇORBASI
* Yoğurt, vitamin içerdiği için suyu süzülmeden yenmelidir. Süzme yoğurt B vitamininden fakirdir. Hangi yaşta olursanız olun, sağlıklı ya da hasta, her gün mutlaka 1 kase yoğurt yemeyi ihmal etmeyin. Böylece sağlıklı ve uzun ömürlü yaşayabilirsiniz.
* Yapılan çalışmalar çok yoğurt yiyenlerin az yiyenlere göre daha uzun ömürlü ve daha sağlıklı yaşadıklarını göstermiştir.
* Yoğurdun alerjik etkisi çok azdır.
* İshali olanlarda yoğurt ve ayran iyileşmeyi hızlandırır.
* Akşam yenen bir kase yoğurt uykuya dalmayı kolaylaştırır.

Yoğurdun faydaları
* Yoğurt, bebeklere altıncı aydan sonra ek olarak verilen ilk besinlerden biridir. Böylece bebeklerin kemik ve diş gelişimine yardımcı olur. Bağışıklık sistemlerini güçlendirir. Bağırsaklarda faydalı mikropların oluşumunu hızlandırır, ishalden korur.
* Yoğurt büyüme gelişme çağında diş ve kemik gelişimini hızlandırır, raşitizmden korur, kemikleri güçlendirir ve kırılmaları önler.
* Yoğurttaki potasyum, kan basıncı ve kalp atışlarını düzenler.
* Günde 150 gram yoğurt vücudun bir günlük kalsiyum ihtiyacını karşılar.
* Yoğurt karbonhidrat, protein, yağ, vitamin, kalsiyum ve fosfordan oldukça zengin bir besindir.
* Yoğurt tüberküloz hastalığına karşı doğal bir antibiyotik etkisi gösterir. Stres, alkol, kolalı ve karbonatlı içeceklerle zarar gören sindirim sistemini korur.
* Yoğurt, bağırsaklarda bulunan tehlikeli ve zararlı mikropların yaşamasını engeller ve sindirimi kolaylaştırır. Vücutta kendi kendine sindirilen tek gıda yoğurttur.
* Yoğurt bağışıklık sistemini güçlendirdirir. Bu özelliği nedeniyle yoğurt vücudu kanserden, mide ve bağırsak hastalıklarından, mide, kolon ve ince bağırsak kanserlerine kadar birçok hastalıktan korur.
* Japonya'da yapılan araştırmalar, şekersiz yoğurdun nefes kokusunu giderdiğini, diş taşı ve diş eti iltihaplarını doğal yollardan önlediğini ortaya koydu. Araştırma kapsamında 6 hafta boyunca günde bir porsiyon yoğurt yiyenlerin yüzde 80'inde nefes kokusuna yol açan hidrojen sülfit düzeyinin düştüğünü belirten Japon bilim adamları, yoğurdun içeriğindeki maddelerin bu rahatsızlıkları önlediğini vurguladı.
* Yoğurt yüksek kolesterol ve diyabet hastaları için oldukça faydalıdır. Kötü kolesterolü düşürür, iyi kolesterolü yükseltir ve yağların harcanmasını kolaylaştırarak şişmanlamayı önler. Karın bölgesindeki fazla kilolardan kurtulmak isteyenler için yoğurt ideal bir besindir.

İçerisinde bolca bulunan yoğurt sayesinde vitamin kaynağı olan Yayla Çorbasının faydalarını saymakla bitmez. İşte bunlardan birkaçı;

YAYLA ÇORBASI
* Bağırsakları çalıştırarak vücuttaki zararlı maddelerin uzaklaştırılmasını kolaylaştırır ve kabızlığı giderir.
* Kalp krizi riskini azaltır.
* Kalp ve damar hastalıkları ile şeker hastalığından korunmaya yardımcı olur.
* Kandaki kolesterol oranını düşürür ve kan akışını hızlandırır.
* Anne sütünü attırır.
* Kansızlara faydalıdır.
* Enerji verir ve yorgunluğu giderir.
* Bağırsakları çalıştırarak vücuttaki zararlı maddelerin uzaklaştırılmasını kolaylaştırır ve kabızlığı giderir.
* Kalp krizi riskini azaltır.
* Kalp ve damar hastalıkları ile şeker hastalığından korunmaya yardımcı olur.
* Kandaki kolesterol oranını düşürür ve kan akışını hızlandırır.
* Anne sütünü attırır.
* Kansızlara faydalıdır.
* Enerji verir ve yorgunluğu giderir.
* Mercimeğin kalori değeri de yüksektir.
* Gözlere de yararlıdır.
* Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.
* Besin değeri oldukça yüksek olan mercimek vücuda ve zihne güç verir.

Mercimek çorbasından pek farkı olmayan Ezogelin çorbası, soğuk kış günlerinin en güzel çorbası...

EZOGELİN ÇORBASI
* Brokolinin kendine özgü olan selülozik yapısı (lifli yapı) bağırsaklarda oluşan toksinlerin uzaklaştırılmasında (toksin atıcı) ve alınmış olan ağır metallerin emilmesinde büyük rol oynamaktadır. Brokolinin bu lifli yapısı dışkının düzenli bir şekilde dışarı atılmasını sağlar. Kabızlığı önleyicidir.
* Menopoz dönemindeki bayanlar için östrogen hormonunun düzenli çalışması için brokolideki bitkisel hormonlardan yararlanmaktadırlar.
* Brokoli içerdiği bazı indol ve indol türevleri (bitkisel hormonlar) açısından ayrı bir önem taşımaktadır. Bu sayede vücudumuzdaki hormon dengesini ayarlayıcı özelliğe sahiptir.
* Brokoli, meme, prostat, bağırsak ve idrar kesesi kanserlerine karşı güçlü bir koruyucudur.
* Hiç bir antibiyotik yoktur ki bağışıklık sistemimizi zayıflatmasın. İşte brokolinin önemi bu noktada ortaya çıkmaktadır; aynı zamanda hem bağışıklık sistemimizi güçlendirmekte hemde antibiyotik vazifesi görmektedir.
* Antibiyotik özelliğe sahip olan brokoli, bu yönüyle prostatitis'e (prostat enfeksiyonu) karşı çok etkindir.
* Brokoli içerdiği maddeler açısından insan sağlığı üzerinde çok faydalıdır. Vitamin değerleri açısından; A, E ve C vitaminlerini içermektedir. İçerdiği flavonoidler bakımından bağışıklık sistemimizi güçlendiren bir özelliğe sahiptir.

Besin olarak en yararlı sebzelerden biri olan brokolinin faydaları;

BROKOLİ ÇORBASI
* Mercimek çorbası içtiğinizde kuru baklagil tüketmiş olur ve posa alımınızı da artırmış olursunuz.
* Mercimek içerdiği maddelerle bedenin kansere yakalanma rizikosunu azaltır.
* Zengin potasyum içermesi nedeniyle yüksek tansiyonu düşürücü etkiler yapar.
* Mercimek içerdiği yüksek orandaki demir ve folik asit nedeniyle kansızlığı önler.
* Yüksek lif içeriğiyle pekliğe iyi gelir ve kalın bağırsakların çalışmasını düzene sokar. Hemoroit ve diğer kalın bağırsak sorunlarında iyileştirici etkiler yapar.
* Yüksek oranda lif içermesi nedeniyle mercimek şeker hastaları için değerli bir besindir: Çünkü insülin ve kan şekerini düşürür.
* Kandaki kötü kolesterol düzeyini düşürür: Böylece kalp krizi geçirme rizikosunu azaltır; kalp dostu bir besin olduğunu kanıtlar.

Mercimek Kırmızı tanelileriyle yapılan çorbasını severek içtiğimiz; yeşil taneleriyle hazırlanan salata yemek ve köftesini aaaifle yediğimiz doğal protein kaynağı Mercimek bitkisi Baklagiller?dendir. Yukarıda görüldüğü gibi yüksek oranlı besin değerleri olan mercimek bu özelliğinin yanı sıra;

MERCİMEK ÇORBASI
* Kurutulan besinlerde C vitamini yok denecek kadar azdır bu nedenle tarhana da sofrada salata vb. C vitamininden zengin besinlerle birlikte tüketilirse besleyici değeri artar.
* Yoğurt tüketemeyen kişiler ve bebeklerin beslenmesinde çok iyi bir alternatiftir. Ayrıca tahılların fermentasyonu sonucu oluşan tarhana probiyotik özellikte bir besindir.
* Diyabet, hipertansiyon ve obezitenin tıbbi beslenme tedavisinde glisemik indeksinin beyaz ekmekten düşük olması ve doyurucu özelliğinin fazla olması nedeniyle tavsiye edilen bir besindir.
* Türk mutfağının vazgeçilmez tatlarından olan tarhana çorbası; besleyici, doyurucu ve tamamlayıcı bir besindir. Pişirilirken içine nohut, mercimek, kıyma gibi besinler eklenerek besin değeri daha da yükseltilebilir.
* 100 gr toz tarhanada 14,1 gr protein, 58,8 gr karbonhidrat ve 3,9 gr yağ, 78 mg kalsiyum, 0,5 mg demir bulunur. İyi bir protein, kalsiyum, A vitamini, B1 vitamini, B2 vitamini ve likopen kaynağıdır.
* Besleyici bileşimi yanında, iştah açıcı özelliği ile, bebek ve çocuklara, nekahat dönemindeki hastalarla, halsiz ve zayıf insanlara güç kazandırıcı, iyileştirici ve besleyici olarak da tarhana veriliyor.
* Bitkisel ve hayvansal hammaddelerin birlikte işlenmesi ile elde edilen, sindirimi kolay, besleyici değeri yüksek, iştah açıcı ve bağırsak florasını düzenleyici özellikleri olan bu ürünümüzün özgün nitelikleri korunmalı. Hijyenik şartlarda üretilen tarhana tüketiminin artması gerekiyor.

Geleneksel lezzetlerimizden tarhana, hem besleyici özelliği hem de içerdiği protein, vitamin ve minerallerle sağlık deposu...

TARHANA ÇORBASI
* Kansızlıkla mücadelede yardımcıdır.
* Kilo yönetimini kolaylaştırır.
* Kansere karşı korur.
* Kan basıncını azaltır.
* Domates lif zenginibir besindir. Lif bakımından zengin beslenme; kolesterol kan şekerine destek olur.

Domatesin enerji değeri (kalorisi) azdır. Bir orta boy domatesle en fazla 25-30 kalori alırsınız. Domates ve domates ürünlerinin kilo yönetimini kolaylaştırmasının bir nedeni de budur.




Henüz yorum yazılmamış. İlk yorumlayan sen ol.

Yorum yapmak için üye ol