Dengeli Beslenme Sağlıklı Zayıflama Tavsiyeleri

0


*Yazının tamamı diyetisyenim olan Diyetisyen Metin Bodur 'a aittir
Beslenme Stratejileri
  • Meyvesuyundan uzak durun. 
  • Yapay yağları kullanmayı bırakın. Sadece doymuş yağları program başına 4 gr sınırlayın.
  • Çok fazla meyva yemeyin. Günde en fazla 2 tane ara öğünlerde tüketin. Bunları da, az şeker ve bol lif içerenlerden seçin. Elma, armut, erikve orman meyveleri uygun seçeneklerdir.
  • Öğünlerinizde her zaman kullandığınızdan daha küçük tabaklar kullanın.


  • Yemeğe başlamadan önce mutlaka bir iki bardak su için.






















Alışveriş Stratejileri

  • Hiç bir zaman süpermarkete aç gitmeyin.Yapılan bir çok araştırma gösteriyor ki insanlar tok karnına alışverişe giderlerse, besin değeri daha yüksek yiyecekler alıyorlar.

  • Alışveriş yaparken aldığınız yiyeceklerin içeriklerinin yazılı olduğu etiketleri okuyun, böylece sağlıklı yiyecekleri seçmek daha kolay olacaktır.

  • Ürün %10’dan daha fazla yağ içermemelidir.Et, balık, peynir, yoğurt alırken yağ miktarlarını mutlaka kontrol edin. Daima yağ oranlarını düşük olanları tercih edin. 

  • Ekmek ve tahıl ürünlerinin ise lif ve şeker miktarlarını kontrol edin. Lif oranı YÜKSEK, şeker oranı DÜŞÜK ürünleri tercih edin. 

  • Asansör kullanmayın bırakın ve merdiven çıkmayı alışkanlık haline getirin.Kısa mesafelere mümkünse yürüyün. 




Henüz yorum yazılmamış. İlk yorumlayan sen ol.

Yorum yapmak için üye ol