Ramazanda Karatay diyeti ile sağlıklı beslenme

<12>

Ynt: Ramazanda Karatay diyeti ile sağlıklı beslenme

07/20/2012 19:23:00

Her Ramazan orucun ilk gunu eve halsiz ve baş ağrısı ile dönen eşimin ilk cümlesi: "Karatay bu işi biliyor, basım hafiften ağrıyor ama hiç acıkmadım ve halsizlik yok"

Ynt: Ramazanda Karatay diyeti ile sağlıklı beslenme

07/20/2012 20:30:00

supermis:) direk orucu tarif ediyor sanki beslenme duzeniyle zaten.

Ynt: Ramazanda Karatay diyeti ile sağlıklı beslenme

07/21/2012 00:39:00

Cigdem

Mesela sahurda neler yediniz canım

Ynt: Ramazanda Karatay diyeti ile sağlıklı beslenme

07/21/2012 00:41:00

Cep telefonundan guncelleyemefim

Özür dilerim Cigdem nerde çıktı ZEYNEp BARTU

Sana sormuştum :/

Ynt: Ramazanda Karatay diyeti ile sağlıklı beslenme

07/23/2012 14:22:00

Karatay'dan sağlıklı ve rahat oruç tutmanın sırrı

Ramazan ayında enerji kaybına uğramadan, gündüz uyuklamadan, acıkmadan, tatlı krizine girmeden, iftar saati geldiğinde kıtlıktan çıkmış gibi yemeklere saldırmadan oruç tutabilmek için Prof. Dr. Karatay'ın önerileri...


http://www.mucizeiksirler.com/canan-karatay-ramazan-diyeti.html 

Ynt: Ramazanda Karatay diyeti ile sağlıklı beslenme

07/09/2013 08:06:00

"ey oruc tut bizi"

bir ramazanda daha burdayiz, allah nefisler icin hayirlara vesile olmasini nasip etsin:

İftarda Çok Hızlı Yemeyin

İç Hastalıkları ve Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Karatay: - "Şekerli ve gazlı içeceklerle iftar açılmaz. İftarınızı su ve zeytin ile açın, soğuk sudan kaçının"- "Sahurda bol protein alınması lazım. Doğal yumurtayla pastırmalı yumurta, menemen yapılabilir."

Geliştirdiği ''Karatay Diyeti'' ile tanınan Kadıköy Florence Nightingale Hastanesi İç Hastalıkları ve Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay, "Şekerli ve gazlı içeceklerle iftar açılmaz. İftarınızı su ve zeytin ile açın, soğuk sudan kaçının" dedi.

Karatay, bir konferansa katılmak üzere geldiği Elazığ'da AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ramazan ayının yaz mevsimine denk gelmesi nedeniyle vücudun su kaybının giderilmesi gerektiğini belirtti.

İftarın şekerli ve gazlı içeceklerle açılmaması gerektiğini vurgulayan Karatay, zeytin ve suyla açılması, soğuk sudan kaçınılması gerektiğini söyledi.

"Aşırı olmamak kaydıyla her türlü yemek yenilebilir. Burada önemli olan birdenbire çok ve hızlı yememek. Birdenbire boş mideyi doldurmamak" diyen Karatay, şöyle devam etti:

"Ramazanda doğal ve işlenmemiş gıdaları tüketmeliyiz. Doğal ve geleneksel gıdalarımızı tükettiğimiz zaman zaten sağlıklı kalırız. Geleneksel içkimiz olan ayranı tüketebiliriz. Ayran çok sağlıklı ve zararsız bir üründür. Ayranla yapılan yemekleri yiyebiliriz. Örneğin, ayranla yapılan bir ayran çorbası içebiliriz. Elazığ'ın ayran çorbası gerçekten çok güzel ve sağlıklıdır. Pide yemek isteyenlerse az olmak şartıyla bir parça pide üzerine bol tereyağı sürmek kaydıyla yiyebilir."


Prof. Dr. Karatay, iftar sonrası biraz dinlenildikten sonra hafif tempoyla 20-25 dakika yürüyüş yapılması gerektiğini ve teravih namazının da bunun yerine geçebileceğini açıkladı.

Vücudun su kaybının giderilmesine dikkat edilmesi gerektiğini ifade eden Karatay, "Ramazan'da 24 saat içerisinde vücudumuza en az 2-2,5 litre su girmesi lazım. İftar ve sahur arasında o dengeyi sağlamak lazım. Suyu azar azar ve yavaş içmek lazım. Suyun yanı sıra, açık çay, limonlu çay, yeşil çay, şekersiz kahve ve ayran içilebilir. Şekerli, gazlı içecekler ve tatlılar asla tüketilmemeli. Tatlı olarak da bizim geleneğimizde güllaç var, onu yiyebiliriz. Güllaç da en sağlıklı en hafif Ramazan tatlısıdır" şeklinde konuştu.

- "Sahurda bol protein alınmalı"


Canan Efendigil Karatay, sahurun erken yapılmış bir kahvaltı olduğuna vurgu yaparak, şu bilgileri verdi:

"Kahvaltı 24 saatin en önemli öğünüdür. Kahvaltıda bol protein mutlaka alınması lazım. Peki bol protein nasıl alınır; doğal yumurtayla pastırmalı yumurta, menemen yapılabilir. Yumurtayla sevilen her şey yapılabilir. Yumurtanın yanında mutlaka peynir, 9-10 tane zeytin ve yoğurt yenilmeli, bol tereyağı tüketilmeli. Tereyağını nasıl yiyecekler? Birazcık pideye bol ve doğal tereyağ ya da zeytin yağı sürerek yiyebilirler. Sağlıklı protein ve yağ almak bütün gün sizi dinç tutar. Ekmek tüketimine dikkat edin, ekmek şekeri yükseltir ve insanı acıktırır, halsiz bırakır. Peynirin yanında bir avuç ceviz, badem, fındık, fıstık yiyince hiçbir zaman acıktırmaz, kişi dinç ve sağlıklı kalır."

Sahura mutlaka kalkılması gerektiğini dile getiren Karatay, iki öğünün sağlık, üçüncüsünün zarar olduğunu aktardı.

Not: Kuruyemisler cig olacak.










Ynt: Ramazanda Karatay diyeti ile sağlıklı beslenme

<12>

Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
İftar ve Sahur Menüleri - Ramazan Sohbetleri

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...