İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

Ynt: İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

05/17/2012 11:56:00

merhaba kızlar, yine yazamadım bi türlü, Banucum aynen senin dediğin gibi valla, tam yazıcam kızlardan biri ağlıyo hadi koştur, sonra öteki derken sıra gelmiyo bi türlü. bugün sabah aşıya götürdüm onları, aynı anda 3 iğne birden, 2 tanesi bacaklarından, 1 tanesi kollarından. öyle bi ağladılar ki yine :(  aynı anda aslında7 farklı aşı yapıyolarmış, onların iyiliği için deyip sıktım dişimi, yoksa o ağlamalarına dayanılmaz valla.. geldiğimizde mama yedirdim, emzirdim hala deliksiz uyuyolar, fırsat bu fırsat dedim ben de...

Gamzecim saat kuruyorum demişsin ya, şaşırdım hiç aklıma gelmemişti aslında. biz onlara göre ayarlıyoruz ne zaman isterlerse. işe yarıyor mu peki, yani saatle yedirebiliyormusunuz? ben bazen gündz biri acıkınca ötekine de vereyim bari diye deniyorum da, benim minnoşlar doydularmı ya da aç olmadılar mı ağızları kilit, açabilene aşkolsun. çok ısrar edersem dilleriyle ittiriyorlar, almadılar mı almıyorlar. ısrar edince 2 lokma emdilerse onu da kusuyorlar.
bu arada Gamzecim kv problemi bende de var, ama benimki zaten başlıbaşına kendi prob. sendromdan filan diil yani . 

aptamil 1 zaten pre-aptamille aynı içerik, sadece nişastası biraz daha fazlaymış, o yüzden pre aptamille doymayan bebekler için deniyor. biz çoktan geçmiştik aptamil 1'e. gerçi sonra bıraktık, çok kabız yaptı bizimkileri, hipp denedik o da aynı, en son bebelac'ta karar kıldık. kabızlık yapmadı çok şükür. epeydir bebelac kullanıyoruz.

kucağa alınma konusunda, başlarda ben de büyük oranda çevremdekilerin etkisiyle, aman alışmasınlar diyodum, ama biraz fikrim değişti o konuda. aslında eskiden okuduğum bi kitap geldi aklıma, sevmek dokunmaktır kitabın adı. bebeklerin doğdukları andan itibaren temel güven duygularının oluşabilmesi için kucağa alınmaya ve temasa ihtiyacı olduğunu yazıyordu. hatta sık kucağa alınan çocukların ilerde özgüvenlerinin de daha yüksek olacağından, çocuğun ilk zamanlar çevreye mesajının "beni sıkı tut" olduğundan bahsediyordu. aslında "aman kucağa alışmasın" demek daha çok anne-baba zorlanmasın, sıkıntı yaşamasın diye sanki. bu okuduklarımı hatırladığımdan beri daha çok alıyorum kızlarımı kucağıma. biraz rahatsızlık çekeyim nolacak diyorum, onların güven duyguları daha önemli :)

Evet kızlar anladığım kadarıyla listede İstanbul'da olan herkes anadolu yakasında, süpermişş, kesin buluşalım ilerde bi gün. düşünsenize nasıl bi grup oluruz, tam seyirlik, her bir annenin yanında 2şer 2şer... :)))

Ynt: İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

05/23/2012 10:06:00

Meltemcim seninle besleme şekillerimiz aynı. Ben de acıktıkça veriyorum diğeri de uykudaysa falan ona da deniyorum alırsa veriyorum almazsa da zorlamıyorum yoksa dediğin gibi kusuyorlar. Zaten aç değilse veya istemiyorsa ne mümkün çeneleri maşallah çok kuvvetli... Umarım büyüdüklerinde bize laf yetiştirmek için kullanmazlar o çeneyi :)) 


Kesinlikle temas etmenin o sıcaklığı hissetmenin öneminin büyük olduğuna katılıyorum. Sürekli kucaktan indirmeme şeklindeki alıştırmanın pek doğru olmadığını düşünüyorum. Yani mama verirken gaz çıkartırken zaten kucakta oluyorlar. Biraz da sev oynaş o kadar :) Hani biraz ağlamaları da gerekiyor :)) Yatarlarken öyle gık deseler almıyoruz hemen kucağa :) 
İnci maşallah çok rahat o konu da uyumadan önce yatağa koyunca kendi kendine uyuyor 1-2 mırıldandıktan sonra :) Duru biraz daha nazlı genel olarak :) 

Dışardan bakınca ilginç ve de çıldırtıcı bir manzara olur. Herkes dua eder bize allah yardımcınız olsun diye :) Zaten dışarı çıktığımızda falan yolda yürümek epey zor oluyor. Kesin bir kaç kişi durdurup bakmak istiyorlar. Ve ya ben de ikiz büyüttüm çok zor ama çok da güzel diyenler oluyor :)) 


Ynt: İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

05/23/2012 23:25:00

selamm kızlarr nıhayet ben de fırsat bulabıldım ,bugun oğlışlerımın 40 dualarını okuttuk bıraz gec olmadı mı dersenız ben duzeltılmıs yasına gore hareket edıyorum normal dosalardı suan daha bebeklerımın yenı kırkı cıkmıs olacaktı zaten sızde farkedeceksınız kı bebıslerımızın fızıksel tepkılerıde duzeltılmıs yasa gore oluyor mesela bebeklerım bıranda ellerını kesfettıler ve sureklı agızlrına goturup sap sap yalıyolar ,kendı kendılerıne yatakta cılveler yapıyor sesler cıkarıyorlar (okadar tatlılar kı ıcıme yenıden sokasım gelıyor masallah :)) yataklarında takılı yavas ve renklı topları ızleyıp guluyorlar ve arastırdıgım kadarıyla bu tepkıler henuz 1-2 aylık bebeklerın tepkıleriymiş...bende bebeklerıme ona gore davranıyorum onceden bu bebek 2 aylık oldu neden hala gulmuyolar dıye dusunuyordum kı sımdı rahatım :)
 bende bebeklerımı eve geldıklerınden ıtıbaren sureklı not alarak besledım bır defterım var hangısının saat kacta nekadar sut yada mama ıctıgı nezaman kaka yaptıgı nezamn kustugu hepsı yazılıdır ve bunun sayesınde bebeklerım allahıma sukurler olsun artık normal bebek goruntusunde hattakı dr lar sureklı bunlar prematurelıkten cıkmıs artık dıyorlar ılk goren ve sonra gorenler bebeklerdekı degısıme ınanamıyorlar ,yenı dogum yapacak arkadaslarıma tavsıye ederım .tabı hep soyluyorum ben emzıremedıgım ıcın hep bıberonla verdım ve ne ıctıklerını takıp edebıldım .ayrıca hep saatlı besledım 2.5 en gec 3 saatte  mutlaka uyandırıp verdım ve hep de ıctıler anacak suan artık buyuyoruz sanırım kendı kafalarına gore ıcmeye basladılar :))

Ynt: İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

05/24/2012 13:33:00

Esracım allah kabul etsin... Maşallah oğluşlarına gerçekten çok tatlı oluyorlar bu dönemlerde dediğin gibi insanın içine sokası geliyor :))Bizim kızlarında gelişimleri iyi gidiyor maşallah. Tabi seninkiler daha küçük doğdukları için daha fazla ilgilenmek ve takip etmek gerekiyordu. Şanslı bebişler ki senin gibi anneleri var :) Kaç kilolar şimdi?

Ynt: İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

05/28/2012 02:30:00

Benim kizlar herhalde 4 kiloyu gecmislerdir 2 hafta once 3700 lerdi. Ben 1 aylik olana kadar saatli besledim dr oyle demisti sobra kendileri zaten besledigim saatte uyanmaya basladilar hala 3 saatte 1 uyanip mama istiyolar arayi acmamiz lazim ama nasil olacak bilmiyorum.

Sizinde bebekleriniz biberondan icerken agizlarindan sutu akitiyolarmi benim naz resmen yarisindan fazlasini akitiyo ve surekli genizlerine kaciriyolar sizde de varmi ayni durum? Ne yaptiniz hangi biberonu kullandiniz?

Ynt: İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

05/28/2012 12:43:00

Arkadaşlar hepinize merhaba,
yüzyüze tanışmış olmasak da, sizden haberleri okumak, bilgilenmek ve karşılıklı haberleşmek hep aklımda olsa da artık ağırlaşmış olmanın verdiği birşey olsa gerek pek giremiyorum siteye. okuyamadıklarımın hepsini okudum :) Güzel haberler, gelişmeler, yeni tecrübeleriniz bunların hepsini merakla okudum. Ve yazmak istedim birkaç satır..

35.haftaya girdik, haftaya salı doktor kontrolümüz var. İlk sıradaki yaramaz bebeğim ters durumdaydı geçen haftaki kontrolde. O  yüzden normal doğum şansım düşük, eğer bebek dönmezse. hakkımızda hayırlısı diyorum, yeterki sağlıkla doğsunlar inş..Kilo ve boyları da iyi gidiyor çok şükür. haftaya salı da ilk bebek dönmemişse 15-25 haziran arası bir güne sezaryen için gün alacağız dedi dr.umuz..bu da 37-38.haftaya denk geliyor. Dua edin inş o zamana kadar dursun oğullarım.

Ben de artık iyice ağırlaştım, 2 haftadır ayaklarımda şişlikler oluyor. Gece uyku problemim oluyor arada ve dönmek, ayağa kalkmak gitgide zorlaşıyor. Nefesimi kesiyor yaramazlarım :) Ama Allah sabrını da veriyor, insanı anneliğe böyle böyle alıştırıyor sanırım. Siz çok daha iyi bilirsiniz mutlaka ki, doğum yapıp kucağına yavrularına sağlıkla alan bir anne sanırım bu 35-40 haftalık maratonun zorluklarını, endişelerini, yoruculuğunu unutuyordur..

Hepimizin çocuklarıyla mutlu günleri olsun inş. Allah sağlıkla huzurla güzel günlerini göstersin hep. İkiz bebekler çok dikkat çektiği için onlara bolca İHLAS,FELAK,NAS surelerini okumak gerekiyormuş. Özellikle en çok babanın nazarı değdiği için çocuklarına, her gece uyumadan önce babanın bu duaları bebeklere okuması çok faydalıymış. Rabbim hepsini nazarlardan korusun inş..

Hepinizi sevgiyle kucaklıyorum..Duanızı eksik etmeyin ben, Eymen ve Yusuf'umdan ;)

Ynt: İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

05/28/2012 20:33:00

Gamzecim ilk başlarda bizimkilerde akıtıyorlardı. Daha sonra Dr. Brown kullanmaya başladım. Hem akıtmıyorlar artık hem de gaz problemleri olmuyor pek fazla. 


ikizlerimle ben kesinlikle bütün sıkıntıları yaşadığın zorlukları unutacaksın yavrularını kucağına alınca :)) Hayırlısıyla sen de alırsın inşallah yavrularını zamanları gelince

Ynt: İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

05/29/2012 08:54:00

Bende dr browns aldim simdi akitmiyorlar eskisi kadar :) buarada artik kizlara tek bakmaya basladim okullar kapanip annem yanima gelene kadar yanliziz :)

ikizlerinleben inan hepsini unutacaksin yazdiklarini okuyunca sanki aynilarini yillar once yasamisim gibi geldi zaten dogum yapar yapmaz butun sikintilarin bitecek. İyi normal doguma cesaret ettin yani :) bosver sezeryan olsun temiz olsun da o kadar bekleyeceklerini sanmam :)

Ynt: İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

05/29/2012 12:16:00

Gamzecim nasıl başa çıkıyorsun tek başına zor olacaktır. Benim annemde temmuzda gidecek 1 ay kadar yalnız olacağım :) Sen anlatırsın artık nasıl yapacağımı yalnız başıma :) Kv olacak ama pek de faydası olacağını sanmıyorum. Kendinin de tansiyon problemi var.  Yani daha ççok eşimle birlikte idare edeceğiz sayılır... ,Gündüz biraz daha ilgilenebilir galiba. tabi kendi annesi gibi olmuyor insanın ama idare edcez artık :))

Ynt: İkiz yavru bekleyen yokmuuuu ???

05/30/2012 10:03:00

Zeynepcim kendi annen icin bisey demiyorum ama kv ile bakmak zor benim annem ogretmen oldugundan okul kapanana kadar kv ile idare etmem gerekiyordu ama istemedim emin ol tek bakmak cok daha kolay ikisini ayni anda yedirip uyutuyordum onceden ama simdi kim ne zaman acikirsa o zaman yediriyorum onlar uyuyunca uyuyorum en buyuk kurtaricim fonmakinasi sesi onu duyunca aninda uyuyolar acikma saatleri yaklasinca kimkimlanmaya nasliyolar zaten hemen sutlerini isitiyorum aglamadan boyle gecip gidiyo gunler


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
0-40 hafta arasındaki hamileler

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...