beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

Ynt: beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

11/14/2012 21:34:00

Doğadaki son çocuk şuan elimde :-) Ama daha dediğin yere gelmedim heralde :-)

Çokbilmişim ben hiç et yemedim ömrümde :-) Hatta dokunmadım. Sadece kabuslarımda yedim. Mide bulantısıyla uyandım. Ha bide çok küçükken zorla yedirdikleri ve benim çiğnemeden yuttuğum balıkları hatırlarım. Nasılını nedenini hatırlamıyorum ama ben et kokusu duymaya dayanamam. Yani aslında eti severek bırakanlara saygım sonsuz. Ben zaten nefret ettiğim için çok şanslıyım. Vejetaryen olmak doğal sonuç.

Ynt: beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

11/14/2012 21:55:00

Fatoş sana çok özeniyorum. Ben yıllarca nasıl kandırıldım ve kendimi nasıl kandırdım inanamıyorum. Çocukken yememe girişimlerimiz olmuştu ama bir şekilde ikna edildik. Acı çekmediklerine, bizim için yaratıldıklarına, yemezsek büyüyemeyeceğimize, salak olacağımıza inandırıldık. Belki de tadını sevdiğimizden inanmak istedik, bilemiyorum. 

Benim kardeşim hiç balık yemezdi. Babamla balık tutmaya giderdik Kızılırmak'a, tutulan balıkları da bir süre kovada falan yaşatırdık. Sonra yenirdi tabi. Ama o yemezdi. Şimdi diyor o bütün olarak, yani vücut olarak geliyor ya sofraya, belki ondan yemiyordum. Sonrasında ilk o vejetaryen oldu zaten ailede. 
Bana giderek daha korkunç geliyor yapılan. Yani günden güne daha radikalleşiyorum bu konuda. O sebeple çocuklarım senin gibi hiç yememiş olsun, temiz kalsın istiyorum. Eminim onlar da sonrasında mutlu olacaklardır böyle yetiştikleri için. Çünkü şimdiden iyi hayvansever olduklarını belli ediyorlar. 

Ynt: beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

11/14/2012 22:00:00

Sevil emin ol senin yaptığın daha zor bir seçim. Sevdiğin birşeyden vazgeçmek. Benim abim yemezdi. Belki o etkiledi bilmiyorum nasıl başladı. Ama bu sebepten çok zor bir çocukluk geçirdim. Senin çocukların çok daha şanslı olacak. Her bayram kaçacak delik arardım ben.

Bende bazen vegan olabilir miyim diye yokluyorum kendimi. Ama çok zor geliyor. Sevdiğin birşeyden vazgeçmek çok daha zor. 

Ynt: beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

11/14/2012 22:10:00

@ sevilaraci: Herkesin hassas noktaları var. Mesela biri "bayan" dedi mi, ben hemen "kadın" diye düzeltirim. Ya da ne bileyim bir fotoğrafçıya fotoğraf makinenizin markası ne diye sormanın rahatsızlık verdiğini bilmezdim. Ne zaman ki "Romanı daktilo yazmadığı gibi, fotoğrafı da makine çekmez" cevabını aldım, kendime geldim :) Dolayısıyla konuştukça karşılıklı hassasiyetlerimizi anlayabiliyoruz. Arada bir sarsılmak iyi geliyor benim bünyeye. Ben ayrıca kolay da kırılmayan biriyimdir. Üzüldüğüm zaman da hiç dayanamam, hemen "üzdün beni" derim zaten.

@ fatos: Kalın bir kitap zaten. Özel bir bölümü yok bu konuda ama kitabın içindeki bölümlerde ağaçlar zarar görmesin diye ağaç evlerin yapımının yasaklandığı ya da kendi hayvanını kendisi kesen ya da balık avlayarak doğayla yakınlaşan insanların anlatıldığı bölümler var. Belki bende alıgıda seçicilik olduğu için onları cımbızlamışımdır ama okurken sen de dikkat edersen, fark edeceksindir muhakkak.

Ynt: beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

11/14/2012 22:13:00

Benim de ilk hedefim vegan olmak, ya da en azından veganlığa doğru ilerlemek ama o baya zor. Kardeşim vegan oldu sayılır. Mutlu tavuklardan gelmeyen yumurtaları, üzgün ineklerin sütünden yapılan peynirleri yemiyor. Arada köylerden falan gelirse, bulursak yiyor. Bakalım ama oluruz umarım bir gün.

Ynt: beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

11/14/2012 22:15:00

Ağaç evlerin yasaklandığı bölümü yeni okumuştum ve çok üzülmüştüm. Çocukken günüm ağaç tepelerinde geçtiğinden en büyük hayalimde bir ağaç evim olmasıydı.

Ynt: beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

11/14/2012 22:18:00

İşin içine girince öyle zorki, herşeyi inceliyorlar. Mesela serum almıyor, ilaç kullanmıyor, ayakkabıda yada herhangi birşeyde deri kullanmıyorlar. Şampuanlarını bile didik didik ediyor, araştırıyor, hayvanlar üzerine deney yapan hiç bir şeyi kullanmıyor, evlerindeki böcekleri öldürmüyorlar. Keşke sadece süt ve yumurta yememek yeterli olsa. Çok zor çok. Ama başarabilenlere çok saygı duyuyorum o da başka.

Ynt: beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

11/14/2012 22:34:00

Fatoş, evet çok zor. Mesela ben ayakkabı alırken deri mi deyince, tabi şöyle deri böyle deri diye övgüler geliyor. Ama ben deri olmasın istiyorum deyince afallanılıyor, bulmakta da zorlanıyorum. Vegan üretimler de çok yok zaten. Herşeyi incelemek lazım. Dikkat etmeye çalışıyorum ama baya özel uğraş gerekiyor.

 

Ynt: beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

11/15/2012 00:18:00

KONUYLA İLGİSİZ:

www.ahbeabi.com/

Aha, bu abiydi bana ayar veren. Hatta bir yazısında vermişti ayarı da yazıyı bulamadım bu saatte. Senin de beğeniceğine eminim, harika bir adam. Ayar veren dilleri dert görmesin dediydim o zamanlar :)


Ynt: beslenme ya da beslenmeme işte bütün mesele...

11/15/2012 00:19:00

Deri giymeyen, doğal malzeme olarak ne kullanıyor? Yani deri giymeyip de plastik türevi filan giyiyorlarsa, o daha da ilginç.


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
Düşünen Hayvan

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...