montessoriye göre özeleştirilerim

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/22/2010 18:43:00

merhabalar.
montessori ile yaklaşık 2 ay önce tanıştım ve nasıl bu kadar habersiz olabildiğim için kendime çok kızdım.henüz okuma ve araştırma aşamasındayım montessori felsefesini.tim seldin sonrası şimdi MM yöntemiyle çocuk eğitimi sanatını okuyorum.
başka kitap ve aktivite öneriniz olursa çok sevinirim.
teşekkürler..

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/22/2010 20:09:00

   Çok güzel bir fırsat.... 
  Benim de bi sorum var.Çocuğumuzu  bir montessori anaokuluna göndermeden de bahsedilen bakış açısını  kazandırabilir miyiz?
     Malum , kalabalık ortamda kargaşa olmaksızın özgürce hareket etmeyi öğrenebilmeleri için ,bir sınıf  gerek..ki beni en çok bu davranışı kazanabilmeleri şaşırtıyor ve umutlandırıyor...Çünkü Türkiye'nin ,başka seçimlere saygı duymayı öğrenmiş çocuklara çok ihtiyacı var:)

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/23/2010 14:05:00

sevgili Seda böyle bir başlık açtığın için teşekkür ederim. henüz yolun başında olanlardanım.bir yıldır bu felsefeyi tanıyorum ve şuan bile oğlumda belirgin bir yansıması var.ben de genelde günlük hayatı ona göre düzenlemeye çalışıyorum.istediğim bir aktiviteyi yapmadan önce de mutlaka motive edici konuşmalar yapıyorum.istekliliği artıyor.önümüzde uzun ve zorlu bir yol var.birlikte güzel paylaşımlar diliyorum,sevgiler...

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/23/2010 14:06:00

bir de şöyle güzel bir sayfaya rastladım demin,paylaşayım istedim

http://ehlt.flinders.edu.au/education/DLiT/2006/montessori/materials.htm

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/24/2010 21:41:00

elif_alya,

 Tim Seldin 'den sonra okuduğun kitabın yazarı kimdi? Paylaşırsan sevinirim...

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/25/2010 05:53:00

MM yöntemiyle cocuk egitim sanatı, grupta hep adı gecen Emel Cakıroglu Wilbrandt'ın...

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/25/2010 12:30:00

sedaydın ın yazdığı gibi yazarı emel çakıroğlu wilbrandt

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/25/2010 20:48:00

Benim için Montessori'de espri anlayışını sorabilir misin? Daha önce hani bir video paylaşılmıştı, uzunca bir şey, 20 aylık bir çocuğun günlük yaşamı. Çocuk o video boyunca hiç gülmüyordu, eğleniyor gibi değildi.

Benim için çok önemli bir konu espri anlayışı. Ben hep insanların birbirine takıldığı bir evde büyüdüm ve gerçekten 1 kahkaha=2 pirzola inancındayım. Bu uzun bir konu ve kitubi'de de yazmak isteyip bir türlü girişemediğim konulardan çocukta espri anlayışı geliştirmek.

Neyse, sonra biraz araştırdım konuyu ve bir-iki de eleştiri gördüm yabancı sitelerde. Sonra çok araştırmaya ya da tartışma açmaya fırsatım olmadı.

Fırsat olursa sorabilir misin, bu konuda ne düşünüyor acaba?

Çok teşekkürler,

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/26/2010 08:24:00

notunu okuyunca ilk aklıma gelen;
Seden'in de öyle bir 16 dakikasını cekerim ki, Dünyanın en somurtkan cocugu sanırsın...ama amacım yüksek konsantrasyon halindeyken yaşıtlarına oranla günlük hayatını ne kadar "kendi" gercekleştirdiğini göstermek istiyorsam olabilir bu...

başka bir 16 dakikası ise, bizi nasıl gülmekten kırdığı olabilir bu da sana cok farklı bir dünyasını gösterir.

Montessori cocukları kesinlikle dingin oluyorlar ama neşelerinden bir şey kaybettiklerini pek sanmıyorum. Aksine kendi kendilerine yetebilmelerinin verdiği bir özgüven ve huzur, bilinen aşırı hareketleri törpülüyor olabilir. aslında buna en güzel cevabı Pratik anne verir, sanırım oğlu montessori anaokuluna gidiyordu. sen sorar mısın? ben de Emel Hna sorayım?

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/27/2010 03:19:00

Damla,
Espri anlayisi ogretmenden ogretmene degisir kanaatimce. Montessori ile ilgili degil. Dusunsene ogreti "ah cok komik olacaksiniz" dese ama ruhu ciddi bir ogretmen koysan cocuklarin baslarina. Imkani var mi?
Ben oglumun gittigi okuldan gozledigimden ornek verebilirim. Ama her okul da ayni olmuyor. Yonetici farkli, ogretmen farkli. Dusunki cocugun devlet okuluna gidiyor, A sinifina gidenle B sinifina gidenin ortami bile farkli oluyor cunku ogretmen farkli. Ayni sey.

Burak'in okulunda benim gozlemledigim oyle cocugu kisilik olarak bastiracak vs hicbirsey yok. Cocuklarin hepsi birbirinden guler yuzlu. Burak in en yakin arkadasi James, daha dingin sakin bir cocuk. Ama onun ikiz kizkardesi Ava var. Alahim nasil hareketli, nasil bicir bicir, gulec, konuskan. Kizil sacli. Fairy karakteri gibi. Ama mesela okulda bir kere bile oyle dishin disihin, piuw piuw vurdulu kirdili oynayan gormedim. O benim icin cok onemli.

Cocuklar isterse grup halinde, istserse bireysel calisiyorlar. Ki herhalde montessori hakkindaki en buyuk yanilgilardan biri cocuklarin cok bireysel olmasidir. Aksine cocuk ne zaman bireysel, ne zaman grupsal olacagina kendi karar veriyor.

Burak 4.5 yasinda. O yuzden pratik hayattan daha cok dil, fen, matematik, cografya isleri yapiyor. Ama ogretmen hep onun seviyesine gore is veriyor. Mesela dil de cok cabuk ilerliyor (gec konustu ama yokumasi yazmasi cok ileri maasallah), ama matematikte ya ogretmen yavastan aliyor veya Burak pek ilgilenmiyor.

Onun disinda diger anaokullarina nazaran az elisi, resim vs yapiyorlar.


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
montessori eğitimi

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...