montessoriye göre özeleştirilerim

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/27/2010 06:51:00

Pratikanne, bize biraz Burak'in okulunun günlük akışından bahseder misin?
sabah 3 saat blok ardından herkes kendi tercihi bir aktivite mi?
yabancı okul sitelerinde programlar var ama pratikte nasıl oluyor, bizde "brans dersi" denen fizik, tarih...öğretilerinde montessori gözlemci-öğretmen?leri yeterli oluyor mu?
senin katılımın çok kıymetli...
sevgiler
seda

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/28/2010 21:54:00

Yavrusu, link için çok teşekkürler. Çok uykum geldi, yarın salim kafayla okumak lazım. Sanki kendimi tercüme etmek zorunda hissettiğim makalelerden biri olacakmış gibi geldi.

Bu arada Ilgaz'ın kreşi okul gibi değil. Okul öncesi dönemde planlı öğrenme mümkün değilmiş ve eğitme çabası güderseniz, bir şey öğrenemezmiş. Çocuğa şarkı öğretmeye çalışırsanız öğrenmez, çocuk eğlenmek için şarkı söyler ve bu sırada öğrenir diyor okulunun yöneticisi. Okul hakkında bir şeyler yazmıştım (montessori okulu değil): http://www.kitubi.com/2010/01/27/AnadoluYakas%c4%b1ndaKre%c5%9fArayanlaraAYDO.aspx

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/29/2010 06:10:00

:) "brans dersi" ile kastettigim ortaokul ve liseye denk gelen yaslardaki egitim...yani montessoride egitimine devam eden cocuk nasil devam ediyor? Makale ve sizin yazdıklarınız montessori okullarıyla paralellik tasiyor zaten...cocuk istemedigi surece gözlemci hicbir yonlendirmede bulunmamalı, sadece cocuk yardim veya yonlendirme talep ettiginde orada olup bu ihtiyaci gideren yetiskinler olmalı... Bugun kres cocuklarına ingilizceyi ders olarak ögretmeye calısan o kadar cok kurum var ki! Sarkılar, oyunlar degil, bildiginiz ders... cocugun ogrenme sureci cok ilginc. Bir donem toplayıp toplayıp sonra birden bu kadar cıkarması? Bu ara seden hergun bir sarkı soyluyor, şok oluyoruz...bebekliginde soyledigimiz, kimini uzun zamandır tekrarlamadıgımız sarkıları söylemeye basladı!

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/29/2010 21:01:00

seden henuz konserlerini sadece bize veriyor :) (alt ust komsular haric...) ona iyi bir okul secenegi yaratabilme derdindeyim ben zaten...belki okumayan vardır, bir kitap tavsiye edeyim ben de; Einstein never used flash cards Temelde isteklerimiz beklentilerimiz paralel gibi gibi... Kızım yaptıgı iste tatmin olsa daha ne isterim acaba, isterse okumasın hic lafim olmaz...

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/29/2010 21:12:00

Sevgili sedaydın ve elif_alya ,
geç kalsam da , yazar ismi için teşekkürler...
Montessori materyalleri araştırma sürecimde, karşılaştığım bir grupta ,konu ile ilgili daha detaylı yazılar okuma fırsatı buldum. Ve bilgilerimin ne kadar yüzeysel olduğunun farkına vardım. Kızım için kaçırdıklarım adına çok üzüldüm.Anneler yaratıcılıklarını ,evde mont. uygulamaları için çok güzel kullanmışlar ve cömertçe paylaşmışlar  ...Tim Seldin in kitabından yola çıkarak kendimce çeşitlendirmeye çalışıyordum yapılabilecekleri ama başkalarının fikirleriyle zenginleşmek çok güzel:) Grubun adını vermek sakıncalı mıdır? diye :) önce sormak istedim.Belki de  çoğunuz çoktan üyesi olmuşsunuzdur..:)
 Bunların dışında, yukardaki  konuşmalarda geçen "dinginlik ve konsantrasyon" kavramlarına takıldım.Bunları nasıl kazandırdığınızı ,karşılaştığınız sorunları nasıl aştığınızı konuşalım istiyorum.Kızım yakında bir devlet kreşine başlayacak.Orada neler öğrenecek,benim bir türlü çözemediğim konsantre olma sorunumuza ne gibi katkıları(!) olacak?

Montessori eğitimine ilgi ve hayranlık duyan bir annenin ,üstelik devlet okullarındaki  işleyişi çok iyi bilen bir öğretmenin kızı için meraklı ve endişeli bir bekleyiş  devam ediyor.....

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

01/31/2010 18:27:00

arkadaslar yazısmalar cok faydalı oldu cok teşekkur ediyorum.bu arada bahsi geçen video "edison's day"di ama daha sonraları çok aradım bulamadım.her yerde kaldırıldı diyordu.felsefeyi anlamak isteyen anneler için oldukça ufuk açıcı bir videoydu ama bu ciddiyet benim de kafamı karıştırmıştı.bence bu mizah anlayışı ile ilgili değinilmesi gereken bir diğer konuda nasıl bir mizah anlayışı olmalı..nitekim ülkemizde çok çeşitli temsilcileri var mizahın..recep ivedik,yılmaz erdoğan gibi birbirinden farklı güncel isimler ya da Nasreddin Hoca gibi eski örnekler..siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

02/08/2010 18:11:00

Merhabalar
Bende Emel hnm. kitabını yeni edindim. Hadi bakalım hayırlısı diyorum kendime:) Arkadaşlar malum benim kız 13 aylık deneyimlerinizden nasıl başlamam konusunda bi fikir verebilir misiniz? Birde ben bu eşleşme kartlarına baktım fakat bulamadım. Nerede bulabilirim ki? Onun yerine yine kartlar aldım bunlar bir resmi ikiye bölmüş biz birleştiricez. Şimdiden teşekkürler...

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

02/09/2010 12:22:00

Bende Esra'nın sorusunun cevabını sabırsızlıkla bekliyorum.
Ayrıca İkiz üçüz çocuklarda montesori yöntemi nasıl uygulanacak.Birisinin konsantre olduğu bir aktivitede diğeri tamamen kafa karıştırıyor.

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

02/09/2010 12:42:00

bunu yazmayı unuttum di mi ben! halbuki sordum, Yonca ve Yasemin sahit...nurturi'ya işyerinden bağlanamıyorum, konuları takip edemiyorum..

üçüz , ikiz cocuk olayını sorduk.

Emel Hoca yasadıgı birseyi anlattı. bir gün bir uygulama anaokuluna tepeden tırnaga aynı ikiz kardesler getirilmis. cocuklar birbirlerine bitisik boya kalemi istemisler, birer cizgi yapıp bırakmıslar. surekli ikisi dialog halinde...Emel Hoca gözlemlediginde cocukların yanlıslıkla isimleri karıstırlıdıgında bile ne kadar tepki gösterdigini farkedip, aslında birbiriyle aynı olmaktan yasadıkları sıkıntıyı farketmis.

bu aynılıktan cok da hoslanmadıklarını farkettiginde ayrı aktiviteler icin desteklemis. sonra sonra cocuklar iceri girer girmez odanın ayrı koselerine dagılmıslar ve tepeden tırnaga, kendilerine özgün farklı olmaya, giyinmeye baslamıslar.

Montessori felsefesinde cocuklar 6 yasa kadar aynı grupta oldugu icin mekan olarak ayırmanız zor ama cocukların ilgi alanları mutlaka farklı oluyor, bunları gözlemleyip tesvik gerekiyor sanırım.

normal egitimde ayrı sınıflara vermenin daha dogru oldugunu dusnuyormus Emel Hoca....ayrı kisilikler, aynılastırmaya sebep olmak isyana neden olabilir gibi...

bir sonra bir yazı yazıcam, bence ortada bir yanlıs anlama var....

Ynt: montessoriye göre özeleştirilerim

02/09/2010 18:48:00

Burak'in okul programi soyle
8.30-10.30 bagimsiz calisma
10.30-10.45 line time (hikayeler, sarkilar, gru aktiviteleri)
10.45-11.15 Bahce saati ama burasinin havasi bazen cook soguk oldugu icin kisin genelde iceride takiliyorlar sanirim.
11.30-12.15 ogle yemegi
Uykuya hazirlik
12.30-2.00 ogle uykusu (Burak kisa zaman oncesine kadar uyumasa bile dinleniyordu. Sesi pek cikmiyordu ama ogretmeni cani cok sikiliyor. Tavana bakip baymasindan iyidir diye 5 yas ustu grubu ile diger odada aktivitelere devam ediyor)
12.30-2.00 Anaokulu is vakti
Ben Burak i okuldan 1.30 da aliyorum.
2.00-3.00 Ikindi kuslugu
3.00-4.30 Bagimsiz is saati

Bagimsiz is saati = independent work time

Bu saatte genelde ogrenciler raflardan kendilerine birseyler begeniyor. Bilmedikleri seyler olursa ogretmenleri anlatiyor. Ama ogretmenleri hic birsekilde bak bunu denemedin al bunu dene demiyorlar. Arada grup halinde yeni birsey gosterdikleri oluyor. Burak genelde hep ayni seyleri aliyor. Bana gore uzun bir sure sonra yeni birsey sectigi oluyor. "Oglum orada rafta bin tane sey var, git degisik birsey dene"  diyesim geliyor. Ama oglumun karakteri boyle zaten. Guvende hissettigi ile uzun sure takilip sonra kafasina eserse yeni birsey deniyor, veya herhalde baska bir arkadasindan gorup de kendi de yapacagina kanaat getirirse. Acikcasi ben oyle her gun bidi bidi takip etmiyorum artik okulu.


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
montessori eğitimi

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...