EKSİKLİK LİSTEM

Ynt: EKSİKLİK LİSTEM

06/20/2010 20:02:00

Burası eksiklik listesi ama yazışırken konu denk geldi mâdem yazayım ben de,
Geçen hafta 24 ayını dolduran kızımı emzirmeye devam ediyorum. Bu süreçte öğrendiğim şudur,

Sütüm yetiyor mu?
Ne kadar sütüm geliyor acaba?
Bunu yesem/ içsem süt yapar mı?
Sütüm daha ne kadar götürü bu bebeği?
Sütüm gitmesin?
Üzmeyin beni sütüm gidecek sonra!

Bunları düşünmediğiniz sürece, bol bol sıvı aldığınız sürece, ve arada yeşil yapraklı marul, salatalık falan yediğiniz ve güzelce uyuduğunuz sürece sütünüz olur. Bir de ilk dönemde sık sık  banyo yapmak da hemen sütünüzü getiriyor.

Kaygı süt üretiminizi olumsuz etkileyecektir.

Benim sütüm var, bebeğime yetiyor diye düşünebilirsiniz  başlarda,
Ve sonra böyle bile düşünmeyin, zaten siz emzirecekseniz ve sütünüz olacak.
Böyle düşünün.

Kısaca süt verme durumunu kafanızda çok büyütmeyin. Bu annelerde kaygıyı artıran bir duygu çünkü. Emziririm diye düşünün. Zaten emziremezseniz aç kalacak değil bebeğiniz, mama alacak. Mama alacak olmasını da zavallı bebek olarak düşünmeyin, mama alarak büyüyen bebekler de gayet sağlıklı oluyor.

Ynt: EKSİKLİK LİSTEM

06/21/2010 12:58:00

çok saol zeynebcim. çok haklısın.

Ynt: EKSİKLİK LİSTEM

10/16/2010 22:51:00

arkadaşlar bu yorumlar bana da çok faydalı oldu.Çok teşekkür ederim deneyimli annelerin tavsiyelri çok önemli benim için biz de oto koltuğu ve ana kucağı alarak alışverişe başlayacağızinşallah bu hafta haşim işcanın ordan.Ancak kafam çok karışık şimdi hangi kilo ağırlığına göre almalıyım bilemedim.Çünkü ilk bebeğimiz ama biz inşallah 2 -3 yıl sonra ikinci bebeği düşünüyoruz bu açıda ilk bebeğin ürünlerini ona aktarmayı düşünüyoruz.Şimdi 3- 4 tene ana kucağıo ya da oto koltuğu almamak için ne yapmalıyım .Yani 0-13 kg 9-18kg 9-36 kg var .Biz ne yapmalıyız?bir de hem oto koltuğu hem de ana kucağı olarak kullanılan bir ürün biliyor musunuz.Varsa bu ürünün altına ayrıca baza diye bir şey alınıyor mu?

Ynt: EKSİKLİK LİSTEM

10/16/2010 22:51:00

arkadaşlar bu yorumlar bana da çok faydalı oldu.Çok teşekkür ederim deneyimli annelerin tavsiyelri çok önemli benim için biz de oto koltuğu ve ana kucağı alarak alışverişe başlayacağızinşallah bu hafta haşim işcanın ordan.Ancak kafam çok karışık şimdi hangi kilo ağırlığına göre almalıyım bilemedim.Çünkü ilk bebeğimiz ama biz inşallah 2 -3 yıl sonra ikinci bebeği düşünüyoruz bu açıda ilk bebeğin ürünlerini ona aktarmayı düşünüyoruz.Şimdi 3- 4 tene ana kucağıo ya da oto koltuğu almamak için ne yapmalıyım .Yani 0-13 kg 9-18kg 9-36 kg var .Biz ne yapmalıyız?bir de hem oto koltuğu hem de ana kucağı olarak kullanılan bir ürün biliyor musunuz.Varsa bu ürünün altına ayrıca baza diye bir şey alınıyor mu?

Ynt: EKSİKLİK LİSTEM

10/16/2010 23:54:00

Öncelikle sağlıklı bir hamileliğin ardından bebeğini sağlıkla kucaklamanı diliyorum. :)

0-13 kg alacaksın canım. Ortalama 1 yaşına kadar kullanılıyor, biz 13,5 ay kullandık gerçi (9-18 kg oto koltuğumuzun gelmesini bekliyorduk). Bebek arabasıyla birlikte alabilirsin ki tavsiyemdir, travel al yani. Bebek arabasının üstüne takılanlardan. ;) 0-13 kg oto koltuklarına zaten ana kucağı deniyor. Evde çok pratik olmaz hani uyutmak için falan ama yine de kullanılabilir. Ben arkadaşlarıma gittiğimde oğlumu çok güzel uyutuyordum mesela içinde. Arabaya kolayca koymak için arabaya sabitlenen bazaları olanlar var, bizimki de bazalı ve bazası hem emniyet kemeriyle hem de isofixle bağlanıyor, hangi şekilde bağlamak istersen. Bazasız olursa her defasında emniyet kemeriyle anakucağını arabaya sıkıca sabitlemen gerekiyor.

Ynt: EKSİKLİK LİSTEM

10/17/2010 19:11:00

bebek arabası kesinlikle anakucagı pusete takılanlardan al.maxi cosi ana kucagının uyumlu oldugu biçok marka var kendi markasının dışında lola,bugster gibi.hem ana kucagı hem puset hem oto koltugu,3ü bi arada.

bazen dışarıda görüyorum,ellerinde anakucagı çocugu taşıyolar,yazık günah kol mu dayanır o ağırlığa.

Ynt: EKSİKLİK LİSTEM

10/17/2010 19:15:00

teşekkür ederim.

Ynt: EKSİKLİK LİSTEM

10/17/2010 19:18:00

teşekkür ederim ayşagül...çok sağol bir de ilk bebeğim olduğu için çok acemiyim şeri soracaktım 9 kg da bebekler yaklaşık kaç yaş,18 de kaç, 36 kaç yaş olurlar hiçbir bilgim ve fikrim yok da.

Ynt: EKSİKLİK LİSTEM

10/17/2010 22:28:00

Biz şimdilik oğlumdan ortalama 2 yaşa kadarı biliyoruz, 1 yaşında 10 kg idi (doğum kilosu 3.090 gr yani ortalama). Şimdi de 11.5 kg falan. Şimdi 18 kiloya kadar kullanılan oto koltuğu kullanıyoruz ve 4 yaşa kadar diye geçiyor. Tabi şu da var, sadece kilo da değil, boyu da limitleri aşabilir. Mesela bizim anakucağımızın kilo limiti 13 idi ama boy limiti de 77 cm olduğundan 78 olup 10 kilo olunca da anakucağına veda etmek zorunda kalıyorsun. ;) Biz böyle bir sorun yaşamadık. Umarım yazdıklarım işine yarar.  

Acemiyim demişsin, biz de acemiydik, sen de doğum yaptıktan sonra gün geçtikçe tecrübeli anne olacaksın hepimiz gibi. :)

Sevgiler.

Ynt: EKSİKLİK LİSTEM

10/18/2010 11:47:00

çok teşekkür ederim doğru söylüyorsun insan yaşadıkça deneyim sahibi oluyor:)


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
bebek için alışverişle uğraşanlar

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...