ANADOLUNUN GÜCÜ!!!

04/25/2012 08:34:00

Pedagojide yeni akım: Anadolu Pedagojisi

Derginin kapak konusunun bir diğer dosyasında Psikiyatr Dr. Mustafa Merter, “Doğru pedagoji yüntemleri uygulandığında psikologlara daha az iş düşer” tespitini yaparak çocuk terbiyesinin ne kadar ünemli olduğuna dikkat çekiyor. Tarihüi yazar Yavuz Bahadıroğlu, Osmanlı’daki çocuk terbiyesini anlatırken Osmanlı ailesinin çocuk yetiştirmek üzerine kurumlaştığını belirtiyor. Diğer iki kapak dosyasından birisinde Prof. Dr. Sadettin Ükten bir Osmanlı âlimi ve beyefendisi olan babası Celaleddin Ükten’in çocuk terbiyesindeki yaklaşımı ile günümüz ailesinin yaklaşımını kıyaslarken diğer dosyada yazar ve halk kültürü araştırmacısı Mustafa Üzüelik, ninniler, masallar ve dualardaki çocuk terbiyesine dikkat çekiyor.
Moral Dünyası, bu ayki kapak dosyasını  Güneş’in “Anadolu Pedagojisi” adını verdiği yaklaşımına ayırdı. Uzman Pedagog Adem Güneş, yazısında Anadolu Pedagojisi’ni tarif ederken çocuk terbiyesinde yeni bir yaklaşımın temel taşlarını tespit ediyor. Güneş’in çocuk terbiyesine yaklaşımı medeniyetimizde var olan çocuk terbiyesi metadolojisinin keşfinde bir kilometre taşı niteliğinde. 
Anadolu Pedagojisi’ni “çocuğun yaratılışta var olan üzelliklerini bozmadan yetiştirmek” olarak tanımlayan Güneş, Anadolu Pedagojisi’nin temel yaklaşımını “edilgen çocuk” değil “etken çocuk” yetiştirmek olarak izah ediyor.
Uzman Pedagog Adem Güneş, Moral Dünyası dergisinde yazılarını yazmaya başladığı günden itibaren, çocuk terbiyesine yaptığı farklı yaklaşımlarla yeni ufuklar aütı. Çocuk terbiyesinde Batı’yı değil kendi kültürümüzü referans almamız gerektiğini ısrarla vurgulayan Güneş, bu yaklaşım tarzını da “Anadolu Pedagojisi” olarak isimlendirdi.  
Oysa eğer çocukluk döneminde sağlam bir altyapı oluşturulabilseydi, çocuk terbiyesinde doğru usuller uygulansaydı sağlıklı bir ruh yapısıyla büyüyen çocuklar ilerleyen dönemlerde sorun haline gelmeyecekti. Bugün psikiyatr ve psikologların sorunların üüzümü için çocukluk dönemine yaşanan olaylara müracat etmeleri bu gerçeği gözler önüne seriyor.
Batı endeksli pedagoji usulleri, İslamî bir kültürle yoğrulmuş Anadolu insanının üzerine oturmadı. Ya bol geldi ya da dar. Gün geütiküe ailelerin çocuklarla olan iletişiminde sorunlar artmaya başladı. Ailede başlayan sorunlar çocukların ilerleyen dönemlerini de etkiledi ve artık günümüzde psikiyatr ve psikologların kapılarını aşındıran bir toplum haline geldik.
Oysa bizim medeniyet tarihimiz birçok Mevlanalar, Hacı Bektaşi Veliler, Yunus Emreler, Fatihler, Yavuzlar, Sinanlar yetiştirmişti.
Batının düşünce tarzıyla gelişen pedagoji bilimi, binlerce yıllık bir medeniyet birikimimiz olmasına rağmen geümiş güz ardı edilerek bizim insanımıza da uygulanmaya çalışıldı. 
Modern üağla birlikte birçok bilim dalı da gelişti, serpildi, dallara ayrıldı. Gelişen bu bilim dallarından birisi de psikolojiydi. Psikoloji o kadar hızlı gelişti ki bir süre sonra pedagojiyi doğurdu. 


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
ANADOLU PEDAGOJİSİ

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...