beni hafifleten puf noktalari

Ynt: beni hafifleten puf noktalari

06/15/2011 14:54:00

her işin uzmanı var işte. .Ülkü pek azimli gördüm seni tabi diyetisyende insanı motive ediyor. Güzel haberlerini bekliyorum.

Ynt: beni hafifleten puf noktalari

06/15/2011 15:21:00

paylaştığın için teşekkürler ülkü..

Ynt: beni hafifleten puf noktalari

06/16/2011 11:53:00

ozlem, diyetisyenin onemini bugun bir kez daha kavradim: bugun diyetisyenimden cok onemli birsey ogrendim: Peyniri sut grubundan degil et grubundan sayacakmisiz ve baklagiller onemli protein kaynagi olmalarina ragmen yuksek enerjili olduklarindan beslenme listelerinde tahil grubuna giriyormus, sonuc olarak: listemde etin yerine yiyebilecegim sadece iki yiyecek varmis: peynir ve yumurta. ilginc, degil mi? bir de, diyetisyen her hafta icin ayri bir liste veriyor bana. cok hosuma gidiyor bu, mevsimlerdenroma'yi hatirlatiyor bana.

Ynt: beni hafifleten puf noktalari

06/16/2011 12:24:00

Ülkü'cüğüm harika gidiyorsun. Gerçekten seninle gurur duyuyorum. Hele ki diğer grupta yazdıklarını burada da yazma inceliğini göstermen taktir edilesi.


Arkadaşımız tatlı ile ilgili soru sorup  diyetin ilk günleri ifadesini kullanmış 1. si Ülkü'nün en başta yazdığı şeyin açılımını biraz yapmak istiyorum. Biz neden artık grupça diyet ifadesini kullanmıyoruz?

 Özellikle de bizim gibi ömrünün belirli bir kısmı kilo alıp verme macerası ile geçmiş olupta 30 lu yaşlarını yaşayanlar sanırım artık iyice anladı ki sağlıklı beslenmeyi bir yaşam felsefesi haline getirmek gerekiyor. Aslında gerçekten de diyet denilen şeye ihtiyaç yok eğer ağzına götürmek üzere olduğun şeye bakar ve kendine "bu benim için ne kadar sağlıklı, vücudumdan içeri girecek olan bu besin bana sağlık getirecek mi?" sorusunu sorarsan her şey yolunu buluyor zaten. Hele de diyet yapıyorum adı altında eziyet çekilmesine hepten karşıyım onu belirteyim. Önemli olan sağlığına faydası olabileceğini düşündüğün bir şeyi ölçülü yani dengeli tüketebilmek. Her gün vücuduna kendini yormayacak, mutlu edecek belirli bir aktiviteyi yaptırmak. Tüm bunları yaparken ruh sağlığını da beslemek. Sağlığın ve mutluluğun için nefes alabilmeyi başarıp. Etrafına da ışık olabilmek. Bağışlayıcı olmayı becerebilmek. Önyargılarından( ister kişisel, ister ideolojik, ister annesel) uzaklaşıp insanları ve kendini acımasızca yargılamayı bitirebilmek. Empati yeteneğini kendine ve başkalarına zarar vermeyecek şekilde geliştirip o düzeyde tutabilmek. Kendini zorlamayacak ve üzmeyecek vericiliklerde bulunmak, beklentilerini azaltmak. Kendini ve dünyayı sevmek. Kendin ve dünya için bir şeyler yaptıkça bunu farkedip kendini aferinle ödüllendirmek. Çocuklarının ve eşinin ışığı, yol açanı olduğunu unutmamak. Yenildiğinde yeni yollar olduğunu ve deneyebilecek yetenekte olduğunu farkedebilmek. Yani velhasıl kendinin farkında olmak ve kendini hiç unutmamak. Kendini dinlemeye başladın mı gerçekten aç olanın beynin mi miden mi olduğunun bilincine de varabiliyor olduğunu anlamak.

2. Eğer hipoglisemi hastası değilsen elbette sütlü bir tatlıyı hafta 3 defa keyifle tüketmenin bir zararı olamaz. Ama elbette vücudundan içeri giren o şekeri tüketmenin de bir yolunu bulabilirsen.

3. Ekmek meselesi aslında her öğünde 2 dilim ekmek tüketmek önemlidir. Öğünün eğer makarna, pilav, şehriye çorbası v.b. bir yemek içermiyorsa mümkün olduğunca öğünlerinde ekmek kullanmanın faydası vardır.
4. Son yapılan araştırmalar yumurtayı aklamıştır. Yumurtanın doyurucu etkisi vardır. Hafta da 4 bile tüketilmesin de sakınca yoktur.
5. Gerçekten kilo aldığınız dönemde ki hayatınızı gözlemlemeniz neyi yanlış yaptığınızı anlamanız için yeterlidir. Bir oturuşta yarım kavanoz nutella bitirebilen birinin hayatına sağlıklı beslenme anlayışını sokabilmesi için derinden hareket edip vücuduna hissettirmeden yararlı besinleri önceliğe almayı öğretmesi gerekir. Her gün yenen halley, tadelleyi sıfırlamanız bile kilo verebilmeniz için yeterlidir aslında. Siz bir de bunun üzerine sağlıklı besinleri öğünlerinize eklerseniz. Her gün sebzenizi, meyvenizi yemeyi,yeterli protein alımınızı gerçekleştirmeyi, yoğurdunuzu tüketmeyi ihmal etmezseniz yanı sıra vücudunuzu zinde tutacak 2-3 aktiviteyi, yürüyüşü, dansı hayatınıza eklerseniz o zaman bu işi sonsuza kadar gömüp rafa kaldırmışsınız demektir.



Ynt: beni hafifleten puf noktalari

06/16/2011 12:38:00

cok cok guzel, kendine getirici ve bilgilendirici bir yazi olmus master kocum, ellerine saglik.

Ynt: beni hafifleten puf noktalari

06/16/2011 12:49:00

birkac nokta daha: 1) manti da yiyeceksin, ama cigneyerek. makarnayi-mantiyi cignedemeden yutan bir milletiz. 2) stres ... hormonu salgilar, o da aciktiririr. bu yuzden diyeti stres haline getirip "sevdigim hicbiseyi yemeyecegim, ac kalacagim" ya da "yememeliyim, nasil basaracagim" deme, dedi. (paragraflar cikmiyor bugun, ozur)

Ynt: beni hafifleten puf noktalari

06/16/2011 16:26:00

daphne bizde oyle salata kIsItlamasI yok. ara ogunler olunca ana ogunde zaten fazla yiyemiyorsun. herseyden de yemeye izin var bu sekilde.

Ynt: beni hafifleten puf noktalari

06/16/2011 16:38:00

yani "hersey" derken sagliksiz olduklari icin tamamen hayatimizdan cikarttiklarimiz (salam, sosis, hazir gidalar, ..) haric tabii. herseyin icinde ise iskender, lahmacun falan var.

Ynt: beni hafifleten puf noktalari

06/16/2011 18:21:00

hm anladim.
benim 2 haftada 2 kilo oldu.
bakma boyle bilmis bilmis konustuguma.
hayatimdaki ilk ciddi cabam (gebeliklerim haric, onlarda gebelik sekeri riski ciktigindan dikkat etmistim).

Ynt: beni hafifleten puf noktalari

06/16/2011 18:30:00

aa hikayemiz ayni desem??? valla cok sasirdim.
ayni gelismeler, baslangici da soyle: calistigim bir isyerinin cevresinde sadece kebapcilar vardi ve ben gencim bana birsye olmaz saniyordum. 2 yil icinde 15 kilo aldim.


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
Doğum Sonrası Kilo Verme

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...