13 Ağustos haftası - Gattaca

Ynt: 13 Ağustos haftası - Gattaca

09/04/2012 19:34:00

Ve imkan varken sen bunu neden yapmadin diyecek sana. Ama o zaman o sen olmazdin durumu var bir de tabi. cok zor. Ozsaygi, asagilik kompleksi, ozguven vb konularin bambaska boyutlara tasinacagi bir durum

Vincent'in kardesini yuzmede yenebilince yapabilirliginin farkina varmasi guzeldi. Yani guzel dusunulmustu. Mumkunu gorup zorlamasi.

Bir de jude law mukemmeldi ama kazalari engelleyeniyorsun genetikle iste. Filmde kaderciligi tesvik eden cok sey vardi.

Ynt: 13 Ağustos haftası - Gattaca

09/04/2012 19:36:00

Konusu çok güzeldi bence.. güzel bir kurgu, ancak işlenişi biraz vasattı sanki.. gerçi 97 yapımı bi filmden bahsediyoruz.. önce vasatlıklardan bahsedeyim: kardeşlerin denizde o yarış sahneleri biraz bayıcıydı.. hele o son açılma.. ayrıca vincent ile Jerome (Jude Law) hiç benzemiyordu yahu!! biri de çıkıp demedi bu adam bu diil..! o "valid" "invalid" sahnelerine pek güldüm bir de.. ayrıca olayı araştıran dedektiflerden birinin vincentın kardeşi çıkmasına ne demeli!?? sonunda "katil uşak" gibi bir olay da oluyordu: kurumun tahlillerini yapan kişi meğerse bizim ana karakterin Vincent olduğunu başından beri biliyormuş!! 


ama güzel yönleri de çoktu.. öncelikle "date" eden kişilerin çıktıkları kişiden bir örnek (kıl, deri parçası vs.) alıp belli merkezlere götürüp orda genetiğine baktırması pek orjinaldi!! "iyi seçim!" gibi yorumlar yapıyordu görevliler..

yine de kurgu olarak hoşuma gitti.. evet abartı yönleri çoktu, ama adı üstünde sci-fiction.. genel olarak böyle bir dünyada yaşamayı hiç istemem diye düşündüm.. bence genetiği üstün olanı tutmak ve genetikleri defolu "aşk" çocuklarını işlerin alt kademelrinde çalıştırmak kesinlikle "ayrımcılık".. belki de "ırkçılık".. bence bu düzenin ilerisinde bu tartışmalar başlayacak ve bizim Vincent uzaya da gitmiş olunca pozitif ayrımcılık daha da ayyuka çıkacaj ve ilerde aşk çocukları başkan olacak (Obamanın ABD başkanı olması gibi).. Anti-genetik hareketler başlayacak filan.. Bu işin distopik kısmı..

peki acaba sizce gelecekte genetik ilerlemelerle ne gibi gelişmeler olacak?? Böyle bir düzene ne kadar yaklaşacağız?? Banu İsrail örneğini vermiş.. Amerikada da isteyenlere embriyoların veya ceninlerin genetik dökümünü veriyorlarmış sanırım.. Yoksa etiksel kaygılar daha ağır basacak ve bu olay çok da gündeme gelmeyecek mi? Veya Türkiyedeki gibi kürtaj yasağı/karşıtı uygulamalar vs. ile hiç mi tartışılmayacak??

Ynt: 13 Ağustos haftası - Gattaca

09/04/2012 19:37:00

Evet aktivite yapmak gibi. Yani ilerisi elbette ama daha iyisi olsun diye kimseye zarar vermeyen birseyleri yapivermek gibi. Ama iste amasi var...

Ynt: 13 Ağustos haftası - Gattaca

09/04/2012 19:37:00

Seçilebilir olsa nedense herkes mavi, yeşil seçer gibi geliyor. Ortalık sarışın, mavi/yeşil gözdüden geçilmez. ya da... Belki de modalar olur. bir dönem kahverengi göz moda, bir dönem mavi vb.

Ynt: 13 Ağustos haftası - Gattaca

09/04/2012 19:43:00

Ben kesin kahverengi ya da siyah goz ve sac secerdim. :)

Ayse, filmin gelecegi ile ilgili ongorun super olmus :) cok mantikli geldi. Pozitif ayrimcilik baslarsa bu sefer insanlarin gen koduna hastalik eklensin diye talep etmeye de baslarlar mi acaba?

Bu arada son yuzme bence de filmdeki en manasiz yerdi.

Benzemezlik olayina organizasyonu yapan adam aciklama getirdi, bugunlerde kimse fotografa bakmiyor diye. Kani tutan adamin fotosunu kasmiyorlar diye varsayiyoruz. Bir de gattaca pilotu olduklari icin bos yere bulasmaktan korkuyorlar falan ya.

Ynt: 13 Ağustos haftası - Gattaca

09/04/2012 19:43:00

ben böyle genetik=insan çıkarsamasını çok indirgemeci buluyorum. mesela psikiyatride çok yapılır. bilmemne bölgesi büyükse psikoz riski artar, şu bölge küçükse empati yapamaz falan gibi. yav beyin hacmi ve nörotransmitter aktivitesinden mi ibaret insan. yani annesiyle ilişkisi, sosyal etkileşimleri falan hiç bir anlam taşımıyor mu? psikanalizi çok .oklarlar bir grup nöropsikiyatrist..oysa ki artık psikanalizin nöronal düzeyde etkileri konuşuluyor. yani bir 'şey' olarak doğuyorsun ama yaşadıkların seni bambaşka bir 'şey' haline getirebiliyor..vincent için de böyle oldu temelde..

Ynt: 13 Ağustos haftası - Gattaca

09/04/2012 19:45:00

bence de bu durumlar çok daha komplike, yani evrensel ve ilahi bazda -Tiaranın dediği gibi.. Aslında biz müdahale etsek de bazı şeyler yine olacak.. bu sefer parası olanlar bu teknikleri kullanacak ve ari mükemmek genetik sahibi jenerasyonlara dönüşecekler.. yoksullar "aşk" çocukları yapacak.. sonra zengin oğlan fakir kız aşkı gibi defolu ve ari aşklar doğacak.. falaaan filan.. konuşulan ve tartışılan mevzular aynı olacak.. 


aslında günümüzde biraz biraz var zaten bu uygulamalar.. ben lopezin, angeline jolienin filan doğal olarak ikizleri olduğuna inanmıyorum mesela.. eminim bebeklerinin genetik incelemelerini de yaptırmışlardır..!

Kişisel olarak ben parasal kaygılarını bir yana koyarsak bu uygulama erişilebilir olsaydı belli hastalıklar için yaptırabilirdim.. ancak bir çocuk sahibi olarak ve annesel güdülerimle şimdiki ben şunu diyorum: her insanın dünyaya gelmek için bir nedeni var.. belki defolu olacak ama süper bir matematik zekası olacak.. belki otistik olacak ama süper piyano çalacak.. ne bileyim.. şimdi bu genetik idealizme daha da karşı bakıyorum.. ama ille de koyu savunucuları çıkacaktır..

Ynt: 13 Ağustos haftası - Gattaca

09/04/2012 19:45:00

Genetik o kadar ilerleyince o hale gelmis zamanla sanki. Kariyer yollari vb de ona gore cizilince. Sonucta yasayacaklarin da belirleniyor biraz genetiine gore.

Ynt: 13 Ağustos haftası - Gattaca

09/04/2012 19:48:00

ayşe: ya da defolu olacak ve hiç bir şeye yetenekli olmayacak, öyle sıradan birisi olacak..ne olur ki yani öyle olsa değil mi ama? sonuçta sen çocuğunu ne olursa olsun seveceksin ve onu olduğu gibi seven başkaları da illa ki çıkacak..çünkü ne bileyim sıcakkanlı olacak ya da dürüst olacak yahut güzel ve sıcak bir gülümsemesi olacak..mühim olan bunlar aslında..

Ynt: 13 Ağustos haftası - Gattaca

09/04/2012 19:53:00

Evet Tiara, nedense bunu düşünmemişim :)) elbette ki.. defolu olacak ve yetenekli olmayacak.. ama ben şuna da inanıyorum.. hiçbir insan sıradan değildir.. düşünen hiçbir yaratık sıradan olamaz.. fikirleri vardır ve algısı vardır.. ne bileyim en azından bir aurası vardır.. Sadece insanlara bir şeyin "seçilebilir" olduğuna ikna etmeye çalışırken nedense hep bu "output"lardan bahsetme gereği duyuyor insan.. 


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
Film/Kitap Kulübü

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...