Dukancılar buraya.

Ynt: Dukancılar buraya.

07/30/2011 21:09:00

çok pis gaza geldim ama hala kitabını alamadım püff.bakalım yarın ufak alırım inş.

Ynt: Dukancılar buraya.

08/01/2011 06:18:00

günaydın, kızlar. Tartıdaki rakama inanamadım .. toplam 3,5kg verdim, 1 haftada .. 
( kilom çok, yazamam)
Bundan böyle sabah -akşam tartılacağım bakalım.. ramazan da geldi, oruç işi bozar. ama ben de çok oruç tutacak gibi görünmüyorum.. 
fee bloğuna üye oldum. neden benim aklıma tavuk suyu çorba gelmedi????????Siteni takip edeceğim..paylaşımların çok güzel..

Ynt: Dukancılar buraya.

08/01/2011 11:47:00

Sponsor Reklamlar
Protein diyeti ile zayıflama mümkün! Nisan 29, 2010

İnternette öyle bir gün turlarkenİvilage.mynet te bir haber gördüm ce arkadaşlarım bilmeyenler için paylaşmayı uygun buldum. İlk başlarda bana biraz saçma gibi görünsede arkadaşlarım yani istenildiği kadar et ve buna benzer ürünlerin yenilmesi ve bunun isminede diyet denilmesi. Şimdi haberin detayına hep beraber bir göz atalım mı dersiniz ?

Fransa’nın tanınmış beslenme uzmanı Dr. Pierre Dukan’ın “Zayıflamayı Bilmiyorum” isimli kitabı satış rekorları kırıyor. Dukan’ın spor yapmadan sınırsız et, tavuk ve balık yenilerek kilo kaybedilebileceğini öne sürdüğü diyetinin amacı insanları strese sokmadan zayıflatmak.

Protein ağırlıklı diyetin ilk hedefi yağ hücrelerinin bir an önce yok edilmesi. Sınırsız protein tüketip aç kalmadığınız ve az miktarda yağ kullandığınız için vücut, mevcut yağ depolarını harcamaya başlıyor.

İlk 10 gün balık

“Dukan Diyeti”nde ilk şart yeme alışkanlığını değiştirmek. Bunun için de ilk 10 gün ağırlıklı olarak sadece balık, yağsız et, yumurta, tavuk, yoğurt, süt, peynir ve gibi yiyecekler tüketiliyor.

Dr. Dukan, “İlk beş gün içinde asgari 3 azami 7 kilo verdiğinizi göreceksiniz” diyor.
Bu ilk dönemde bazı insanlar, yeme alışkanlıkları değiştiği için yan etki olarak ağız kuruluğu ve nefes sıkışıklığı çekebilir. Bunun üstesinden gelmek için de bol bol su içilmesi tavsiye ediliyor.

İlk on günlük aşamada sırasıyla şu yiyeceklerin yenilmesi tavsiye ediliyor .

Hangi gün ne yiyorsunuz?

- 1. gün: Sığır eti
- 2. gün: Hindi ve tavuk.
- 3. gün: Yağsız etler.
- 4. gün: Tavuk ciğeri, Sığır eti.
- 5. gün: Bütün balık çeşitleri.
- 6. gün: Kabuklu deniz ürünleri .
- 7. gün: İkiye kadar yumurta.
- 8. gün: Yoğurt ve süt.
- 9. ve 10. günler: Marul ve diğer yeşillikler

Protein ve limitsiz sebze

İkinci aşamadaki ilk on gün ise, proteinlere ek olarak sebze tüketiminden oluşuyor.

İkinci on günde günde en az 1,5 litre su içilmesi gerekiyor.

Üçüncü aşamadaki 10 gün ise her gün protein ve sebze tüketmenin yanında mevye yeme zorunluluğu da başlıyor.

Meyve yanında yavaş yavaş bir parça ekmek, bir kez istediğiniz şekilde mükellef bir yemek ziyafeti de çekebiliyorsunuz.

Uyum olarak nitelenen dördüncü aşamada ise artık istediğinizi yemekte serbestsiniz. Hiç bir suçluluk ve sınırlama olmadan isteğiniz besini tüketebilirsiniz.

Bu aşamadaki tek kural ise, her perşembenin protein günü olması.

Bir kaşık tatlı bile yasak!

‘Saldırı’, ‘Yolculuk’, ‘Takviye’ ve ‘Koruma’ isimli 4 aşamadan oluşan diyette tabii ki yapılmaması gerekenler de var.

Özellikle ilk üç günde yoğun egzersiz yasak.

Öğünlerin de atlanmaması gerekiyor.

Ketçap, mayonez gibi yağ ve şeker içeren soslar kullanılmayacak.

Bu aşama hiçbir sapma veya özür kabul etmiyor .

Tuzdan uzak durulması gerekiyor.

Tatlılardan ise ‘Bir kaşık alayım sadece’ demek bile diyeti bozuyor.

Aranızda protein diyeti yapan arkadaşlarımız var ise bu konu ile alakalı yorumları yazmalarını ve diğer arkadaşlarımıza yardımcı olmalarını istiyoruz.

Ynt: Dukancılar buraya.

08/01/2011 11:50:00

et sıralaması bu şekildemidir arkadaşlar?hala kitabını alamadımda.

Ynt: Dukancılar buraya.

08/01/2011 11:51:00

İzin verilen et cesitleri acısından böyle bir liste var anladıgım kadarıyla , yoksa 1. gün sıgır 2. gün Hindi seklinde gitmek durumunda degil

Ynt: Dukancılar buraya.

08/01/2011 11:53:00

Hayır yaaa öyle bir sıralama yok. Et serbest istediğin kadar istediğin şekilde ...
bi haftam bitti = 3 kilo gitmiş benden de :D

2 evreye geçtim : protein / sebze...

Ynt: Dukancılar buraya.

08/01/2011 11:56:00

Benimde göbek aldı basını gitti yine . Buradan okudukca gaza geliyorum , bugün gurmenet.comdan yulaf kepegide ısmarladım valla . gelince bende baslamayı düşünüyorum

Ynt: Dukancılar buraya.

08/01/2011 12:00:00

Başla gaza gelirsin hemencecik :)

Ynt: Dukancılar buraya.

08/01/2011 12:18:00

valla bende çok gaza geldim,bu ramazanda kesinlikle zayıflamam lazım,bayramdan sonra görümcem sünnet yapacakmış,27 kilo aldım ben hamilelikte,10 kiloda fazlalığım vardı zaten,21 kilo verdim şuan 74 üm ama 16 kilo vermek istiyorum.bir kişi bana zayıflayamazsın dedi çok pis gaza geldim,eee düğündede fit görünmek istiyorum cnm:))bugün itabiryle başlıyorum dukan a,ramazan ama napimm iftara gittiğim yerlerdede etli yemeğin etlerini yicem artık o kadardan bişi olmaz herhalde.gece sahura kalkamadım şuan dünde doğru dürüst yemek yememiştim,şimdilik iyiyim bakalım,akşamada ızgara köfte,yoğurt,dereotu,maydanoz yiyeceğim.soğan da yok dimi:))

Ynt: Dukancılar buraya.

08/01/2011 12:54:00

dİyetin ilk aşaması oldukça keskin. Sadece et, balık, yumurta ve yağsız süt ürünlerini tüketiyorsunuz. Bu aşama, ilk 10 günü içeriyor. İlk beş gün içinde 3 kilo vermeniz bekleniyor.

Bu saf protein aşamasında ağız kuruluğu ve ağız kokusu sorunu yaşayabilirsiniz. Ancak her iki durum da kilo veriyor olduğunuzun işareti. Bu durumun üstesinden gelmek için daha çok su içmenizi öneriyor Dukan. İlk dört günden sonra kabızlık sorunuyla karşılaşabilirsiniz. Bu sorunun üstesinden gelmek için de yulaf kepeğinize bir çorba kaşığı buğday eklemeniz gerekiyor.

Bu aşamada listedeki her şeyden özgürce yeme hakkınız var. Diyetin sloganı: “İstediğin kadar ve istediğin zaman ye!” Kulağa hoş geliyor, değil mi?

Dukan diyetinin aşamaları
1. aşama: İlk 10 gün sadece protein yiyorsunuz. (Et, balık ve yağsız süt ürünleri)

2. aşama: Sırasıyla “sebze ve protein günleri” ve sadece “protein günleri”. Sebzeli günlerde sınırsız sebze yiyebiliyorsunuz.

3. aşama: Her gün protein ve sebze günü. Fakat bir miktar meyve, iki dilim ekmek ve peynir yiyebiliyorsunuz her gün. Ayrıca haftanın 1-2 günü karbonhidratlı yiyecek tüketebiliyorsunuz (makarna ve pilav). Haftada iki kez ‘kutlama öğünü’ kapsamında istediğiniz her şeyi yiyebiliyorsunuz.

4. aşama: Bu aşamada ne seviyorsanız herhangi bir sınırlama olmadan ve kendinizi suçlu hissetmeden yiyebiliyorsunuz. Ancak kural şu: Her perşembe sadece protein günü. Daima!

Protein aşamasının kurallar listesi
1. Sığır ve dana eti, hatta tavşan eti yiyebilirsiniz ama kuz eti yasak. Tabii etin yağlı kısımlarını yememeye özen göstermelisiniz. Eti ızgarada, fırında pişirilmiş ya da haşlanmış olarak yiyebilirsiniz. Tabii sıvı yağ, tereyağı ve herhangi bir krema ya da sos eklemeden. Yağsız kızartma yolunu da seçebilirsiniz. Bunun için tavanın yüzeyini çok az sıvı yağ ile ovalayın ve eti kızartın. Kıymayı yumurta, gebre otu ve baharatlar ile karıştırıp köfte halinde de tüketebilirsiniz.

2. Tavuk ve hindi eti yiyebilirsiniz. Tabii yemeden önce derisini soymak şartıyla. Ve kanatları dışında kalan kısımlarını tüketmelisiniz.

3. Az yağlı ya da yağsız jambon tüketebilirsiniz. Şarküteri ürünleri, pişmiş ya da tütsülenmiş jambon yemeyin, çünkü bu şekilde çok yağlıdırlar.

4. Sığır eti, dana eti ve tavuk ciğeri yiyebilirsiniz.

5. Bütün balıkları; taze, dondurulmuş, tütsülenmiş, konserve, kurutulmuş halde yiyebilirsiniz. Ancak yağda ya da herhangi bir yağlı krema ile pişirilmemiş olarak.

6. Tüm kabuklu deniz hayvanlarını tüketebilirsiniz.

7. Günde iki yumurtadan daha fazlasını yiyebilirsiniz. Eğer yüksek kolesterol sorununuz varsa, hafta üç ya da dört yumurta sarısını tüketebilirsiniz. Yumurtanın beyazı yasak!

8. Yağsız süt ürünleri; yoğurt, süzme peynir, yağsız süt tüketebilisiniz. Sade yoğurt ya da hindistan cevizi, vanilya, limon ile tatlandırılmış yoğurt sınırsız! Fakat yağsız yoğurt ya da meyveli yoğurdu günde iki kere ile sınırlandırmalısınız.

9. Tatlandırıcılar, sirke, baharatlar, şifalı otlar, sarımsak, soğan, salatalık, limon suyu (sadece yiyeceklerin üzerinde, içecek olarak değil), hardal, tuz (ölçülü miktarda), ölçülü miktarda şekersiz doğal ketçap, şekersiz sakız yasak değil.

Ek kurallar
- Günde 1,5 litre su içmelisiniz. Bu, midenizde doluluk hissetmenize yardımcı olur. Çay, kahve ve diyet içecekleri de tüketebilirsiniz.

- Günde 1,5 çorba kaşığı yulaf kepeği (örneğin, yoğurdun üstünde ya da pankekin içinde) tüketmelisiniz.

- Her gün 20 dakika hızlı bir şekilde yürümelisiniz.

- Tüm sıvı yağlardan ve tereyağından sakınmanız gerekiyor.


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
Doğum Sonrası Kilo Verme

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...