Faydalı yiyecekler listesi

09/13/2012 06:04:00

http://www.nurturia.com.tr/questions/e1743bab-4f25-4807-96a9-a0ca010e7df8/1/faydali-yiyecekler-listesi

Bu soruyla başlayan henüz listelenmemiş yiyecekler..
Faydası bilinmeyen, az bilinenlerin öğrenilmesi, çok bilinenlerin hatırlanması..

Ynt: Faydalı yiyecekler listesi

09/13/2012 06:19:00

burada grubu bile açılmış olan yulaf ezmesi mesela az tanınan fakat çok faydalı bir gıda..
bünye kuvvetlendirme özelliğiyle çörekotu..
kalsiyum oranı yüksek olduğundan dolayı lor ve kaşar peynirleri.. (yapılan poğaçalarda beyaz peynir yerine bunlar kullanılabilir örneğin, kahvaltıya eklenebilir)

MERDANE

ben oğluma bu listedeki kalsiyumu yüksek gıdaları yedirmeye çalışıyorum.
GIDALARIN KALSİYUM İÇERİKLERİ



Kalsiyum bedenin hemen tüm işlevlerinde iyonize bir şekilde (yani "kanda çözünmüş" olarak) tepkimelerde, kasların kasılma işlevlerinde, kanın pıhtılaşmasının sağlanmasında, ya da kompakt bir şekilde kemiklerin ve dişlerin yapısında önemli roller üstlenen yaşamsal bir maddedir. Her bireyin günlük belli miktarlarda kalsiyum alması gerekir. Ancak özellikle kemik yapımının hızlı bir şekilde devam ettiği ergenlik döneminde, bebeğin rahim içinde gelişmekte olduğu gebelik döneminde, bebeğin annesini emerek büyüdüğü emzirme döneminde ve kemik yapılarının nispeten hızlı bir şekilde "erime" riskinin arttığı menopoz döneminde bedenin kalsiyum dengesinin korunması olağanüstü önem taşır. Bu dönemlerde kız çocuğununun ya da kadının günlük alması gereken miktar 1500 miligrama kadar çıkabilir.

Aşağıda günlük yaşantımızda aldığımız çeşitli besinlerin kalsiyum içeriklerini bulabilirsiniz. Dikkatli bir şekilde incelerseniz halk arasında "kalsiyum kaynağı" olarak bilinen "kemik güçlendirici" bazı besin maddelerinin aslında oldukça düşük kalsiyum içerdiklerini (örnek et türleri), bazı besin maddelerinin ise "hayret verici bir şekilde" yüksek oranda kalsiyum içerdiklerini görebilirsiniz (örnek nohut, bademiçi, pekmez).

Yukarıda sayılan "kalsiyum ihtiyacının arttığı" dönemlerden birindeyseniz bu tablo çok işinize yarayabilir.

Özellikle "kalsiyum ilacı"na alternatif arayan kadınlarımız bu tablodan çok fayda göreceklerdir.

KURU BAKLİYAT TÜRLERİNİN KALSİYUM İÇERİKLERİ (100 gram içindeki kalsiyum-miligram olarak)
Bakla: 77
Barbunya: 128
Fasulye: 86
Nohut: 134
Mercimek: 68
Bezelye: 64
Badem içi: 254
Yer Fıstığı: 66
Soya Fasulyesi: 226
Kestane: 30
Fındık: 209
Yeşil fıstık: 140
Ceviz içi: 84
Susam: 1200

SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİNİN KALSİYUM İÇERİKLERİ (100 gram içindeki kalsiyum-miligram olarak)
İnek sütü: 120
Yoğurt: 120
Çökelek: 505
Kaşar peyniri: 700
Beyaz peynir (yağlı): 162
Beyaz peynir(yağsız): 96 
Süt tozu: 950
Krema: 99

TAHIL VE TAHIL ÜRÜNLERİNİN KALSİYUM İÇERİKLERİ (100 gram içindeki kalsiyum-miligram olarak)
Mısır: 9 
Pirinç: 14
Arpa: 50
Bulgur: 40
Ekmek: 20
Makarna: 16
Tarhana: 78
Bisküvi: 217

ET TÜRLERİNİN KALSİYUM İÇERİKLERİ (100 gram içindeki kalsiyum-miligram olarak)
Sığır eti: 8
Koyun eti: 7
Tavuk eti: 15
Karaciğer: 10
Sosis (2-3 Adet): 7
Salam (4-5 Dilim): 7
Balık eti: 50
Yumurta (1 Adet):25

SEBZE TÜRLERİNİN KALSİYUM İÇERİKLERİ (100 gram içindeki kalsiyum-miligram olarak)
Bakla: 48
Bamya: 78 
Bezelye: 25
Enginar: 50
Domates: 7
Yeşil biber: 12
Taze fasulye: 55
Lahana: 43
Havuç: 35
Hıyar: 16
Karnıbahar: 38
Kabak:19
Patlıcan: 23
Marul: 79
Patates: 12
Pırasa: 56
Soğan: 34
Pancar: 20
Ispanak: 80
Asma yaprağı (sarma yapmakta kullanılır): 392
Semizotu:. 79

MEYVE TÜRLERİNİN KALSİYUM İÇERİKLERİ (100 gram içindeki kalsiyum-miligram olarak)
Elma: 6
Kayısı: 30
Muz: 10
İncir: 54
Üzüm: 15
Kiraz: 30
Ayva: 6
Erik: 10
Kavun: 15
Karpuz: 6
Şeftali: 6
Armut: 6
Nar: 10
Çilek: 29
Portakal: 34 (özellikle suyu sıkılarak içildiğinde...)
Mandalina: 30 (özellikle suyu sıkılarak içildiğinde...)
Limon: 41

DİĞER BAZI GIDALARIN KALSİYUM İÇERİKLERİ (100 gram içindeki kalsiyum-miligram olarak)
Tahin helva: 91
Bal: 15
Pekmez: 400
Tereyağı: 19
Margarin: 4
Siyah zeytin: 77
Yeşil zeytin: 90

Mesela meyve suyu gibi pekmezi sulandırıp limonla tatlandırıp içirebiliriz. Annem bizi uzun yıllar kola içiyoruz diye kandırmıştı.

YESIMCAN
çökelek peyniri ve eski kaşarda çok miktarda kalsiyum olduğu için yumurtaya daha çok onları katarım.
yulaf çok besleyici değerli bir tahıl.
tarhana çorbası yapımında kullanılan malzemeler itibariyle çok faydalı.
avakado tüketiriz baya.
tahin pekmez ikilisi var bir de.

GOGO05

buğday ruşeymi,bıldırcın yumurtası,ceviz,badem taze antep fıstığı,keçiboynuzu pekmezi aslında  özü ama ben bulamıyorum,siyah üzüm ve çekirdeği,olmazsa olmaz siyah et(köfte),balık vs aklıma gelirse yazarım



KETRİN

kefir ama ev yapımı koruyucu madde olmadan ben hep mayalıyorum taneleri ile ve kızıma da annemede (meme kanseriydi yeni atlattık ama doktoru önerdi) bağışıklığı için koruyucu olarak veriyorum faydalrını okursanız hayret edersiniz...


MERT_MERT
bizim evde her yemek kıymalıdır yada köfteli..dr kansızlık için günde iki köfte demişti.mesela ıspanak yemeğini kıymalı değilde küçük köfteli yaparım semiz otuda aynı şekilde..sebzeli çorbalarda hep köfteli tavuklu olur ..öle yemek ayırmam..şunu yesin bunu yesin yapmam ..mesela bu hafta köfteli ıspanak, 8 sebzeli köfteli,  yoğurt çorbası vardı..her öğün başka yiyecek ..meyvede karışık kokteyl misali ekstra bal pekmez ve kuruyemiş koyuyorum..eğer hastaysa az zencefil ve tarçın eklerim çok fayda gördüm..

çorbalarına nohut bezelye dönüşümlü katarım..tavuk çorbalarına mesela nohut yakışır..mercimek çorbasıda mercimek harici her sebze mevcuttur.kuru çeşitleri tek başına vermem bir yemeğin içinde olur(mercimek çorbası ) çünkü tek başına ağır kaçıyor..

Ynt: Faydalı yiyecekler listesi

09/13/2012 07:33:00

soğan, sarımsak her gün tüketmelerini sağlamalı, gribe/soğukalgınlığına karşı en iyi ilaç olarak


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
Sağlıklı beslenme

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...