bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

<123>

Ynt: bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

01/06/2013 11:08:00

insanın en güçlü olduğu zamanlar en zor durumda olduğu zamanlar aslında.yaşama güdüsü hayata tutunma okadar kuvvetli bir duyguki.sende çocuğunun varlığının bilinciyle ayakta kalman gerektiğini biliyor ve onun için en iyisi neyse ona göre yaşamaya devam edeceksin.

Ynt: bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

01/06/2013 11:39:00

gecenlerde nurturia'dan bir arkadas anlatti, annesi ogretmenmis, lisede onun yanina gidermis okula, ogretmenler odasinda sigara icilirmis hep. bir gun bir sebeple rahatsizlanmis, ciger filmi falan cekilmis galiba, doktor 'kac yildir sigara iciyorsun?' demis. pasif icicilik nedeniyle gercek bir icici kadar etkilenmis cigerleri. hele sizin minnacik bebeginiz, ustelik butun gun maruz kaliyor. bence de ertelemeden tasinin. tv sesinden bir sey olmaz. anneanneniz de benim annem gibi agir isitiyorsa bir ara para denklestirip bir kulaklik hediye edersiniz :) 




Ynt: bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

01/06/2013 11:57:00

kulaklığı var zaten ama yeterli olmuyor, 94 yaşında..aynı odada içmese bile elbette etkilenır bebek, ben bile etkilendiğime göre

Ynt: bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

01/06/2013 13:25:00

bence pembe bir yalanla kalbini kırmadan halledebilirsiniz mesela dr a götürdük hırıltısı var duman mı var soba mı var die sordu vs diyebilirsiniz ona direkten sen içtin dokundu demezsiniz bir şekilde anlıycaktır benim annemde sinirli gergin hasta bi insan sigara içiyor ama bize koku gelir die kış günü battaniyeye sarınıp taa terasa çıkıyo ordan bile koku geliyo hissediyoruz,ama şu var ki biz küçükken yanımızda içerlerdi şimdi bende nefes darlığı var ve bi kere röntgen çektirmiştim ciğerlerinde duman var sigarayı bırak demişlerdi bunun üzerine annem asla yanımızda sigara içmez hele torununun yanında asla içmez

Ynt: bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

01/06/2013 19:14:00

bir

Ynt: bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

01/06/2013 19:16:00

birgün salya sümük birden ağlamaya başla, ne kadar bencil de olsa anadır, acıyacaktır ve soracaktır. o zaman sigaradan çok endişelendiğini hiç uyuyamadığını sürekli bunu düşündüğünü söylesen?

Ynt: bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

01/06/2013 19:28:00

o kadar sigara içiyor ve 94 yaşında sağ. tıbbi mucizeymiş annen, torununun ciğerleri de onunki gibi sağlamdır umarım

Ynt: bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

01/06/2013 20:38:00

94yaşında sağ olan kişi anneannem, 35 yaşında sigarayı bırakmış 23 yaşında başlamış. sigara içen kişi annem, 61 yaşında

Ynt: bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

01/06/2013 22:02:00

canım ya maalesef tek kesin çözüm sigara içen kişinin sigarayı bırakması. ama sizde de o biraz zor görünüyor. bizde de aynı problem vardı maalesef. annemlerde kalıyoruz ara sıra ve babam sigara içiyor(du). sigara içtikten sonra gelip çocuğu öpüyor; hatta  oğlumun ellerini ağzına sokuyordu öpücem diye. oğlum ellerini emmeye  başlayınca daha sıkıntılı olmaya başladı bu durum.  babam öptükçe çocuğun elini yüzünü yıkıyordum. babama da kıyamıyordum;darılacak diye üzülüyordum; her seferinde hatırlatmama rağmen beni dinlemiyordu. Ama noldu torun aşkı üstün geldi ve babam 5 gündür sigara içmiyor :) şimdi sıra eşim de. o da bırakmıştı ama oğlumuz doğunca başladı sigaraya :( ancak O her seferinde dişlerini fırçalıyor; elini yüzünü yıkıyor. böyle avutuyor yani kendini. ama bu yetmez. sigara içenlerin en az 6 saat o ortamda bulunmaması gerekirmiş. 
Çok uzun oldu ama etrafımızdakilerden sevdikleri için alışkanlıklarından vazgeçmelerini isteyeceğiz ve bunun için dua edeceğiz. 

Ynt: bebeğimi sigara dumanından nasıl koruyabilirim?

01/26/2013 23:44:00

İmkanın varsa taşın o evden.Ben eşimi 20 gün önce akciğer kanserinden kaybettim.Kocamın o çaresizliği beni öyle derinden sarstı ki kayınvalidem benden daha beter durumda.Umarım anlamışsındır.Evlat acısı hiçbir şeye benzemez.Zaten hazır gıdalarla çocuklarımızı  yeterince zehirliyoruz,birde göz göre göre sigara dumanı.....  yapma kurtar bebeğini o zehirden.....RABBİM EVLATLARIMIZI KORUSUN...

<123>

Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
Dert Ortağım Benim

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...