Karatay diyeti

Ynt: Karatay diyeti

Ynt: Karatay diyeti

Ynt: Karatay diyeti

07/13/2012 11:23:00

evet tandem guzel bir site orasi.

su linkteki yazi da mutlaka okunmali:

Ynt: Karatay diyeti

07/13/2012 11:24:00

yazinin basini kopyalayayim:


Şeker pancarından rafine edilerek elde edilen şeker, kristalleşir ve filtre edilir. Şeker pancarları pek çok vitamin, mineral tuzlar, enzimler ve hormonlar içeren doğal bitkisel ürünken rafineri (beyaz) şeker, midemize herhangi başka bir vitamin, mineral tuz veya biyolojik olarak etkin başka bir madde ihtiva etmeksizin, kimyasal olarak saf bir madde halinde, sakaroz denilen şeker türü olarak girer.

Saf sakaroz sindirilemez, başka maddelerle karıştırılması gerekir. Şeker pancarı ihtiyaç olan bütün maddeleri bünyesinde barındırır; oysa rafine edilmiş şeker bundan yoksundur. Bedenimiz rafine edilmiş şekeri sindirebilmek ve özümseyebilmek için kendi öz kaynakları olan kalsiyum, demir ve diğer elementleri kullanmaya zorlanır. Bu da diş çürümelerine, obeziteye, şeker hastalığına, kansızlığa vs. yol açar.

Ynt: Karatay diyeti

07/13/2012 14:32:00

http://www.youtube.com/watch?v=QX1ApB5Sl_g&feature=related 


canan karatay, ayse baysal, bir populer kultur kurbani diyetisyen ve onkolog yavuz dizdar. 

Ynt: Karatay diyeti

07/15/2012 11:42:00

seyrettim, genç diyetisyen feciydi, hele o şişman genç kıza olan vıcık vıcık yapmacık yaklaşımıyla beni delirtti :)

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 11:20:00

haha o diyetisyen kizimiz hakkinda diyecek cok lafgim var da, burasi umuma acik :)


seker hakkinda guncellememde aktardiklarim kaybolmasin, burada da bulunsun:

 akyuvarlarin icinde guclu bir antioksidan olan C vitamini varmis, akyuvarlarin mikroplarla savasmasi bu C vitamini ile oluyormus. sekerin formulu ile C vitamininin formulu birbirine cok yakinmis ve seker vucutta cok oldugu ve hep yuksek kaldigi zaman akyuvarlar iclerine sekeri aliyormus ve C vitamininin girisini engelliyormus. boylece vucudun mikroplari oldurme endeksi azaliyor imis. vucutta sekeri fazla kalanlarin mikrobik hastalik oranlari fazla oluyormus. (seker hastalarinin yaralari da iyilesmez ornegin). 

sadece seker hastalari risk altinda degil elbette, bakin: 

 "Yaklaşık 100 gramlık rafine şeker tüketiminin olumsuz etkilerinin ilk yarım saat içinde başladığını söyleyen Prof. Dr. Necati Yılmaz, olumsuz etkinin 5 saat boyunca devam ettiğini, genelde şeker yemekten 2 saat sonra akyuvarların, virüs ve bakteri gibi yabancı maddeleri hücre içine alıp parçalama yeteneğini yüzde 50 oranında azaltığını belirtti."

aslinda bu yazdiklarim sagliksiz karbonhidratlar (posasiz, rafine, kan sekerini hizla yukselten) icin de gecerli (vucutta sekere donusuyorlar cunku). 

"kan sekerinin aniden yukselmesi, vucutta serbest oksijen radikallerinin artmasina neden oluyor. Serbest oksijen radikalleri dediğimiz bileşik de hücrelerde paslanmayı, oksidasyonu, bütün hastalıkları başlatan zehirli maddeler." 

"oksidatif stres/vucudun paslanmasi ile iliskili hastaliklardan bazilari: kalp hastalıkları, kanser, serebrovasküler hastalıklar, nörodejeneratif hastalıklar, diyabet, akut renal yetmezlik, akciğer hastalıkları, anfizem, bronşit" 

esas olan kan sekerinin hizla yukselmemesi. kan sekerimiz sIk sIk hizla yukseliyorsa vucutta insulin direnci olusmaya basliyor ve vucut sekerimiz yuksek kaliyor. ve esas olan yiyecekleri rafine seklinde degil, posali/lifli halleriyle tuketmemiz. boyle yaparsak onlari sindirmek zaman aliyor ve kan sekerimiz hizla yukselmiyor. o yuzden un yerine bugdayin kendisini yemek, ya da seker pancarini dogrudan tuketmek ve meyvesuyu icmek yerine meyveyi yemek.

ve meyvenin icinde de seker var, o da ayni etkilere sahip unutulmamali, o da olculu yenmeli. ozellikle yuksek glisemik indeksli, tatli meyveleri dikkatli tuketmek gerekiyor imis.



Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 11:35:00

Super bu bilgiler ülkücüm, emegine saglık :)

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 11:50:00

Canan Hanım'ın kitabında güzel ve yararlı bilgiler bulmakla beraber neden her şeyin bu kadar glikoz indeksine oturtulduğunu anlayamadım. Eskiden nasıl yiyecekleri sadece kalori hesabına dayalı sınıflandırarak hata yapılııyorsa şimdide bence sadece bu glikoz indeksine göre kategorilemek yanlış. Herkes potansiyel şeker hastasımı? Meyvelerin içinde meyve şekeri dışında vücut için gerekli olan bir çok yararlı vitamin ve madde var, meyveyi bir dilim kekle eşdeğer tutup tüketimini bu kadar azaltmak ne kadar anlamlı? Ayrıca Dukana çok benzetiliyordu Karatay diyeti ama Dukan'ın kitabını okumaya başladım hiç te öyle kavurma gibi yağlı yağlı etleri, hayvansal yağları serbest bırakmıyor. Tüm anti aging diyetlerinde hayvansal ürünler kısıtlanır aksine bol bol taze meyve sebze yenmesi teşvik edilir. Kanserle mücadelede dahi böyledir. Bu kadar çok hayvansal ürün ağırlıklı beslenmek vücutta atık ve toksin birikimini arttırır, cildin erken yaşlanmasına vs. sebep olur. Doktor değilim ama bunları az çok araştıran bir tüketici olarak söyleyebilirim. Canan Hanım'ın cilt kalitesini ve vücut yapısını hiç te iç açıcı bulmuyorum, evet yaşı olabilir ama o yaşta daha iyi görünümlü bayanlar var, birisi bir şey öneriyorsa ve kendim bunu uyguladım diyorsa o kişinin durumuna da döner bir bakarım. 

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 11:55:00

jezebel:)


seker hastasi olmak degil ki konu, vucudun o anki dengelerinden bahsediyorum, yani agzimiza bir lokma attik neler oluyor onlari yaziyoruz. cok yuzeyselinde kalmissiniz isin. mesela posali bir yiyecek yedigimiz zaman onun sindirimi kalin bagirsaklarda, 3.5-4 saatte bitiyor ve her organdan gecerken o organ faydali bir hormon salgiliyor. vs. vs. herkes potansiyel seker hastasi mi demeniz hem basit kaldi hem de konuyla alakasiz yani.


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
Doğum Sonrası Kilo Verme

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...