Karatay diyeti

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 12:30:00

ben kitabı baştan sona okudum, bahsettiğiniz sindirim olaylarını da anladım, şekilleri de inceledim vs. vs. Bu mekanizmayı anlıyorum zaten ama tek kriter ağzımıza lokma atar atmaz kan şekerinin yükselmesi olmamalı,bu bahsedilen risk belli bir hastalığı olan, şeker hastalığı, insülin direnci, glikoz intoleransı vs. olan insanı bağlar ve evet o kişilerin meyve  yerken dikkatli olması gerekir ama 30 yaşında,gayet sağlıklı bir insanım, meyveyi pastayla aynı kefeye koyup niçin yemiyeyim..Bu kış kitabın dediği diyeti yaparak hayatımda ilk defa 5-6 kere ağır grip oldum, yoğun spor da yaptığım halde kilo da veremedim..

Siz beğeniyorsanız yapın ama bunlar benim senelerdir anti aging kitapları ve diğer doktorların kanser ve beslenmeyle ilgili kitaplarını okumamla ve Karatay'i da okuyarak ve uygulayarak edindiğim düşünce kimse katılmak zorunda olmasada saygı gösterilebilir, basit kalmışsınız vs. diye yorum yapmadan önce biraz dinleyin ve anlayın..

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 14:07:00

bir noktayi atlamisim: kirmizi et. evet marketten aldiginiz kirmizi etin tuketimi yararli degil zararli. medikal onkologumuzun hastamiz icin soyledigidir: dogal ortaminda, dogal yolla beslenmis hayvanin kirmizi etini tuketin, onu bulamiyorsaniz yemeyin. protein vucudun en uzun surede sindirdigi, bu yuzden de vucudun dengesini en iyi sekilde koruyan besin.

ve atladigimiz bir nokta daha: bagisiklik sistemi beslenmeyle dogrudan iliskili. su an saglikliyim demek, bagisiklik sistemimizin guclu oldugu anlamina gelmiyor, bagisiklik sisteminin gucu ciddi hastaliklarda, ornegin kanserde ortaya cikiyor.

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 14:22:00

Bir Kilo Verme Hikayesi

79'dan 58 kiloya inmemin hikayesidir.

gecen seneye kadar hayatim boyunca diyet yapmamis biriydim. 25 yasima kadar da kilo problemim olmadi. sonra yeni girdigim isyerinde tabldot yemek olmamasi ve cevresinde de kebapcilar disinda yemek yenilecek bir yer olmamasi nedeniyle yavas yavas kilo almaya basladim. duzenli olarak kilo aldim ve diyet yapmadim. beni rahatsiz etmiyordu bu durum. taa ki yasim ilerledi, carpintilarim, halsizligim artmaya basladi ve cocuklarla rahat aktivite yapamamak beni rahatsiz eden sey oldu... ve bir gun carpintim o kadar artti ki kardiyolaga gitmeye karar verdim. o gun tansiyom riskim oldugu ortaya cikti. aileden dolayi hem seker hem kalp hastaligina yakalanma riskim de yuksekti. ve ben hayatimda ilk kez, nasil beslenmeliyimin pesine dustum. evet beyaz ekmek zaten tuketmiyordum ama tek yaptigim buydu. benim diyet maceram bir diyetisyene gitmekle basladi. 1 ay kadar gittim. onun bana kazandirdigi degisiklikler, porsiyonlarimi kucultmek, su tuketimimi artirmak, cok cigneyerek yemeye baslamak ve paketlenmis abur cuburu kesmek oldu. diyetisyenim ne sekeri ne de sagliksiz karbonhidati yasaklamamisti, sadece miktarini azalt ve uzun sure cigneyerek ye, demisti. tabii bu kadar basit degildi dedikleri, 3 gunluk ve haftalik diyet listeleri veriyordu, her gittigimde listemi degistiriyordu. ama listeyle yasamak beni rahatsiz etti. bir insan "diyet bitse de sunu yesem" dememeli, akli baska yiyeceklerde kalmamali, yaptiklari zaman kisitli olmamali. iste boyle dusunurken karatay diyetiyle tanistim. bu diyetle ilgili detayli bilgiler bu sayfada var, neyi neden yaptigim yaziyor, simdi onlari tekrarlamadan  maddeler halinde nasil beslendigimi yazacagim.

oncelikle olmazsa olmaz 2 madde ve sonrasinda diger maddeler:

1) gunde 2.5 - 3 litre su.
2) gunde 2-3 bardak yesil cay.
3) beyaz un kesinlikle hic yok (uzun sure tam bugday, cavdar ekmegi de hic yemedim -sonucta onlar da un haline getiriliyorlar, yani rafine edilmisler-, simdi az az yiyorum).
4) beyaz seker minimumda (seker gercekten bir bagimlilik, birakirken bir sure zorlaniyorsunuz ama sonrasinda vucudunuz hic istemiyor hatta tadini garipsiyor. minimumda dememin sebebi de, her gun bir parca yuzde 70 kakaolu cikolata yiyor olmam -cikolatanin faydasina inandigim icin-). ayda yilda bir mozaik pasta, yas pasta yapiyorsam tatlandirici ile oluyor.
5) hareket var. bir ara duzenli spor (b-fit) yaptim. simdi ogle aralari yuruyusle bunu saglamaya calisiyorum.
6) pirinc hic yok. 
7) bulgur ve bakliyat var. bugday hasliyorum mesela, nohutla karistirip uzerine de kavrulmus hashas ve az zeytinyagi koyup yiyorum, cok lezzetli ve tok tutuyor.
8) gunde 2 yumurta hic sasmiyor. ya sabah, ya ogle ya aksam yiyorum. aksam yedigimde dograyip yogurtla karistirip yiyorum, tok tutuyor.
9) protein miktarini artirdim. protein vucut tarafindan en uzun surede sindirilen, yani glisemik indeksi en dusuk olan besindir.
10) gece 8-9dan sonra birsey yemiyorum. (bunun icin de erken uyumaya gayret ediyorum, acikmamak icin :) ).
11) kavrulmamis badem ve findik, ceviz, antep fistigini hicbir vicdan azabi duymadan yiyorum (ornegin gece kendime hakim olamadiysam tek yedigim sey antep fistigi ve ilginctir ki kilo aldirmiyor).
12) yag olarak tereyagi ve zeytinyagi kullaniyorum ve miktar konusunda kendimi kIsItlamIyorum.
13) d vitamini ve omega-3 destegi aliyorum kapsul olarak.
14) meyve gunde 1 elma ya da o miktar kadar baska meyveyle sInIrLI.
15) aciktikca su ya da ayran iciyorum (insan aciktigini saniyor ama aslinda susamis oluyor farketmiyor).
16) ara ogun yapmiyorum, hatta ogle yemegine bile ihtiyac duymuyorum kuvvetli kahvalti yaptigim zaman, ama aclik hissediyorsam da ac durmuyorum, yukarida saydigim secenekleri kullaniyorum ara ogun icin.
17) sabah kahvaltida sutle karistirilmis yulaf ezmesi + bugday gevregi yedigim oluyor.
18) ogle yemeginde ya kepekli tost ekmegi ile tost + ayran ya da 1 avuc kuruyemis yiyorum.
19) aksam yemegini kuvvetli yiyorum. (vucudun en iyi sindirdigi ogun imis, tabii aksam belli bir saatten sonra birsey yemeyerek leptinin salgilanmasina izin verirsek.)
20) her sebzeden yiyorum.
21) paketlenmis hicbir gida yok. 
22) her gidanin dogalini bulmaya calisiyorum.
23) zeytin: diger diyetleri benimsememin en buyuk nedeni, zeytini hic kIsmIyorum :) zeytin bence dunyanin en saglikli besini. ama tabii ki ulkemizdeki haliyle, yurtdisindaki gibi islenmis sekilde degil.
24) diyet/light urunler kesinlikle yok.

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 14:28:00

Ülkücüm tebrik ediyorum seni, sağlıklı beslenme konusunda ki arayışların hiç bitmesin ve sağlıkla yaşa canım

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 14:28:00

Tebrikler canımın içi.

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 14:52:00

Supersin Ülkücüm, cok teşekkürler paylaşım icin :))

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 14:58:00

tebrikler yarın tekrar okuacağım

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 16:05:00

bravo ülkü ;)) darısı bana olsun inşallah.bende kitabını aldım okuyup uygulayacağım.

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 17:30:00

Bir önceki mesajında şu noktaya deginmemisim: şekerin hastalık riskini artirmasindan, vücudun mikropla savasindaki etkiyi azaltmasindan bahsediyoruz. Yani günde 1 paket sigara içiyor ve hasta olmuyor olabilirsiniz.

Ynt: Karatay diyeti

07/16/2012 17:55:00

ülkü merhaba

bende bu diete başlamak istiyorum.bende hipoglisemi var. diet için gititiğim doktorların hepsi 2 saatte bir yememi tavsiye ettiler. bu diette ara öğün yok bir sakıncası olurmu ?  canım bir de ben hergün kefir içiyorum 1 bardak acaba bu dieete içilebilirmi?


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
Doğum Sonrası Kilo Verme

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...