İki Yaş Sendromu

Ynt: İki Yaş Sendromu

01/07/2012 13:51:00

yaa burayı cok iyi yapmıssın açmakla arkadasım..ben de sabah biraz fatmanın yolladıgı linkte ve oranınyönlenirdiği başka bi linkteki yazıları okudum..aklımda kalanları unutmadan özetliyim..

cocuklar dahil bütün insanlara hareketleri yaptıran duygularıdır..ama cocuklar bizden farklı olark mantık sürecini işin içine  katma becerisine sahip olmadıklarından bu duygularla başedemez ve krizler bundan doğar..o yuzden bi kere yapılabiliyosa onlara o duyguları baştan yaşatmamak gerekir..bu da şöyle..süprizleri cok sevmezlermiş bi sonra neyle karşılaşacağını aşağı yukarı kestirmeyi  yeğlerlermiş..mesela onlara nereye gideceğinizi orda kimlerle karşılaşacağını neler yapacağını önceden anlatın..bu güven duygusu verirmiş..anne baba gidicekse söylenmeliymiş kaçar gibi gitmemeliymiş..kandırmamak gerekiyomuş..cünkü o zaman bize güvenleri sarsılıyomuş..
konuşulan dil çok iyi kullanılmalıymış..pozitif olmalıymış..ağzındakileri püskürterek yeme demektense yemeğini ye gibi..hayır cok fazlakullanılmaması gibi bildiğimiz seylerden bahsetmiş..mantk süreci olmadıgından sunu yaparsan böyle olur gibi söylemler hiçbişii ifade etmezmiş..ama sonuç kendini iyi hissettirecek bişi olursa ancak o zaman öyle kullanılabilirmiş..mesela yemesini istediğinizbi yemekiçin..bu yemeği yersen büyürsün değil de bi hayvan şekli verdiğiniz yemeği yerken cok eğleneceksin gibi ;) yani sonuç olarak ne hissettiği önemli..mutlu mu eğleniyo mu içinde bulundugu durumdan hoşnut mu..

unuttuklarımda var sanırım bi daha bakıp yazıcam..

Ynt: İki Yaş Sendromu

01/08/2012 10:11:00

ben de geçen ayki pepee dergisinde bu konuyla ilgili sabiha paktunanın yazısını okudum en son,ne derlerse desinler beğeniyorum çoğu tutumunu..ama uzun bi yazıydı nasıl özetlesem;
.öncelikle geçici bi dönem old.nu kabullenip rahatlamak gerektiğini,3 yaşında istediğimiz davranışları sergileyebileceğini
.Öfkeye öfkeyle karşılık vermemek gerektiği
.Kendinize zaman ayırın ki günlük konularla baş edebilecek enerjiyi kazanın
.Hayata olumlu tarafından bakın vs.. bunlar anneyi rahatlatmak için..
.Evde gerekli düzenlemeleri yaparak gereksiz hayırları,engellemeleri azaltmak
.Özgürlük tanımak,yani biraz döksün,artalık dağılsın,evde rahat etsin
.Dikkat dağıtın;kendisine yada etrafına zarar verecek bir davranış içindeyse,aaaa bak .....ile başlayan cümleler hayat kurtarabilr..
.çocuğun her red edişi onun fark edilme çabasıdır.Tersine davranış sanılandan çok işe yarayabilir;yemek yeme,diyince hayır yiyeceğim cevabı alabilirsiniz
.aşırı tepki,korkutmak,sert cezalar,dayak zararlı
.Bize karşı kullanacağı kozlar olmamalı; aşırı titizlik,yemek yemede ısrar bize dönebilir..tuvaleti uygunsuz yere yapmak,yemek yememekle karşılaşabiliriz
.Beklentiler makul olmalı,3 yaşından önce temiz bir şekilde yemek yemesi,kısa sürede bezini bırakması gibi..
.saldırganlığı tamamen ortadan kaldırmaya çalışmakta yanlıştır..çocuğun vurma,ısırma,saç çekme gibi davranışlarını gerçekleştirebileceği gürültülü oyuncaklar,tahta tokmaklar,itilen çekilen gereçler,kuleler faydalıdır
.Çocuğu başkalarıyla kıyaslamamak,kuzenin şöyle,ablan böyleydi gibi..bu yaşçocukları söyleneni değil,yapılanı yaparlar..rol model olmak önemli
.Bir de somut dönemde olan çocuğa soyut kavramlarla açıklamalarda bulunmanın,bir şeyler öğretmeye çalışmanın onu daha da hırçınlaştırabileci var yazıda bunlarda çocuklarımız için..
beğenenlere çocuk çığlık çığlığa ağlar,bağırırken (öfke nöbetinde) neler yapılacağı,yapılmayacağı ve kesinlikle yapılmaması gerekenler de var,onları da eklerim..

Ynt: İki Yaş Sendromu

01/08/2012 21:34:00

Yesim din din geliyor 2 yas.

Hazirliklara baslamali bir an once.

Ben bu donemde ne yapmali ne yapmali ogrenmek ve okumak istiyorum acikcasi. O yuzden rahsancim paylasimin cok iyi oldu. Elimde mahallenin en mutlu yumurcagi var. Onu okuyayim diyorum. Tumtavsiye ve onerilere acigim.

Bu arada yaziyi okuyunca dogru yaptigim seyler sunlarmis dedim. Dagitmasina batirasina kendisine zarar vermedikce ses cikarmiyorum. Yapmasini istemedigim seyi dikati baska yone cekerek onluyorum.

Ahsap kuplerini dizip yikmaya bayiliyor. Desarj olmasina yariyorsa ne ala. evde mumkun mertebe onlem aldik.

Bizde itme paylasmama durumu basladi. Cok kafama takiyordum. Ama ferda bugun gozlemlemis. Cogunda var diyor. Hatta biri tunayi itmis. Allahim ne garip anneyim. Oglum itildi diye seviniyorum. ay valla mutlu paylasimci herkesle oncelikle kendiyle barisik olsun istiyorum.ne yapayim.

Ynt: İki Yaş Sendromu

01/08/2012 21:41:00

Çok iyi anlıyorum pınarcım çünkü hepimiz aynısını istiyoruz..evet ben de niye yıkarki bu kuleleri derdim meğer bundanmış,artık seviniyorum,ona yaptırmaya çalışmıyorum:))

Ynt: İki Yaş Sendromu

01/08/2012 22:22:00

süper olmuş bu sayfa takipteyim:)biz hala fazlaca uysalız iteni kakanı öper moddayız bakalım ne kadar daha böyl egidecek sanki erken olgunlaştık çünki bizimki hatırlarsanız 4.5 aylık emekledi 8.ayın sonunda yürüdü ve o aralar çok hareketliydi şimdi resmen duruldu aslında çooook memnunum anca rahat ediyorum hem evimde hem gittğim heryerde her çocukla ii analşıyo tek sorun fazlaca uysal ama 3 gün önce çocuklardan biri elindne oyuncağını almak istedi vermedi çok sevindim:))bidee almaya çalıştı alamayınca da çocuğun anneisne gitti aaal aall dedi anneisde alamyınca bana geldi oyuncağı istediğini belli etti ben böyle duurmlarda hep dikkkatini başka yere çekerim konu kapanır ususlca;))

Ynt: İki Yaş Sendromu

01/09/2012 08:49:00

bizde daha önce ısırma problemi vardı biliyorsunuz,öfkelendiğinde,birşey isteyip olmadığında ısırıyordu o problemimiz aynen devam ediyor.heryolu deniyorum.tepki vermeme,yanlış olduğunu anlatma,dikkatini çekme ama malesef çok yol alamadık.özellikle bana karşı çok yapıyor.okuduğuma göre aslında çok anormal değilmiş belli bir dönem zaman la geçecektir deniyor ama bizde hala geçmedi.kollarım bacaklarım mosmor!

Ynt: İki Yaş Sendromu

01/09/2012 09:52:00

Yeşim bende tunayla konuşuyorum. öpmesini itmemesini söylüyorum. yakaladım mı itmek yok öpcez kardeşi diyorum. Epeyce azaldı. Aslında bu seferde fazla öpüyor sankim:))
Nasıl dinliyor. Söylediklerimi anladığı kesin.
Şimdi birde kızınca brden masa üstü uzandığı elinin altında ne varsa indiriveriyor yere. kızacağımı biliyor ve kesinlikle tepkisini gösteriyor. Mesala yemek yemek istemiyorsa. bir yerde sabit durmaya tahammülü yoksa. ne yapmalı acaba?

Ynt: İki Yaş Sendromu

01/09/2012 10:23:00

Yeşim ısırma demisken bizde yoktu ama su sıralar bana taktı ; ayak bas parmağımın tırnağında tel var ve bunu gördüğünden beri onu ısırmaya çalışıyor evet evet yerde sürünüyor oluyor bitiyor ayak bas parmağımı ısırmak için bacak bacak üstünde ayaklar hava da yakalasın hiç affetmiyor tabi canım çok yanıyor:(

Pınar yerinde durmuyorsa eline birşeyler verdigim halde oyalanmiyorsa yemek masasından indiriyorum yere bu sefr de ağlıyorsa dikkatini dağıtmaya çalışıyorum ama baktık yine olmuyor ağlasın deyip bırakıyorum çünkü bana da gelmiş oluyorlar

Ynt: İki Yaş Sendromu

01/09/2012 10:37:00

Mesela menekşecim bu aralar bu soğukta çıplak dolanmak istiyor. çorabını çıkarıp gidip özellikle betona basıyor. bizim ev serin birde. ısınmıyor.
altı değiştirirken iyi giydirmeye başlayınca vınnn çıplak dötle koşturuyor. ve zorlayınca çok ağlıyor. etrafı dağıtıyor. bu noktada taviz vermemeli değil mi? yani fayda zarar analizi yapmalı sanırım. herşeye hayır demekte hoş olmuyor.

Ynt: İki Yaş Sendromu

01/09/2012 10:53:00

Sadece altını değiştirirken eline verdigim seyler var yoksa kıyamet kopuyor..çıplak ayakla gezmek için ısrar ederse bir süre çok az bırakıyorum sonra ay oğlumun ayaciklari üşümüş hoh hoh falan yapıyorum ayaklarina gidiklaniyor guluyor garip sesler çıkarıyorum üsüme efekti falan böyle böyle gönlünü yaparak giydiriyorum .

Hayır çok kullanıldığında bir anlam ifade etmiyor bence

Yıllar önce diksiyon Kursu'nda hocam cocuklara sürekli aynı tonda konuşursanız hep o konuşmayı ister demişti yani sen sürekli bağıran bir anneysen normal islerde bile o ses tonunu kullanman gerekecek demişti bunu kendime yazdım çünkü bağırdığım oluyor!


Cevabın:


Tartışmaya katılmak için giriş yap. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla
Temmuz 2010 anneleri ve kuzuları

Tamamen Ücretsiz

Kaydol Tecrübeli anne ve babalardan yardım al. Sen de yardım et. Anı defteri, fotoğraf albümü, sorular, gruplar...