21 aylık bebeğin yemekleri

ecrin_skr soruyor: 6

slm arkadaşlar kızım 21 aylık hala çorba3makarna pilav balık köfte gibi şeyler yiyor.ama yemek olarak hala bişi yemiyor.mesela sebze yemeği yediremiyorum.normal mi değil mi bilmiyorum ama ben bu konuda çok rahatsızlık hissediyorum.oysa ki bu yaştaki bir çocuğuna rtık herşey yiyor olması gerekiyo die de düşünmeden kendimi alamıyorum.yorumlarınız varsa bekliyorum.tşk


6 Cevap


sarpsmom

Anlaşılan, katı gıda seviyor... Ekmek atın içine biraz kıvamı koyulaşsın, sonra her hafta biraz daha sulu vererek alıştırmaya çalışın, yahut bamyayı pilav üstü yapın, fasulyenin suyunu pilavla verin, ya da kıymalı bir yemeği makarna ile birlikte falan vermeye calışın bence. Ama bu bir tercih meselesi oldugundan alışmasa bence sıkıntı yok...


ecrin_skr

malesef ya onları da denedim ama tatları farklı olduğu için ayırt ediyor severek yediği pilavı da yemez hala geliyor malesef:))


sarpsmom

bence zorlamayın, ama karnı cok açken sulu bir yemek vermeyi deneyin. Ben oglum doruk asla katı birşey yemediği için 24 aylıkken salonun ortasına serdiğim bir örtünün üstüne 2 parça köfte hazırladım ve öğlene kadar köfteleri ısıttım yemedi, yenisini pişirdim yemedi ama benim artık ona bunu ogretmem gerekiyordu bu nedenle direndim ve akşama kadar köfteleri yemesi gerektiğini anladı. Tabii benim için de zordu ama sonuc itibarı ile 32 dişi cıkmış bir adamın katı bir şey yemek istememesi sadece canı istemediği içinmiş, bunu anladık. Ama alternatifi olmadığını anlayınca yiyorlar merak etmeyin...


ecrin_skr

evet aslında ısrarcı olmamayı deniyorum ama gene de işte içim el vermiyor.ama gene de zaman zaman deniyorum hep reddeiyor inş birgün alışacak tşkler


sevecen

benim oglumda asla katı yemiyor hala mama şeklinde  fakat 4 aylıktan beridir hala kusan bir bebe  mama gibi verdigimde bile kusuyor zaten yemek onun için gereksiz ve anlamsız ben zorlamasam hiç birşey yemeyecegini iyi biloim. fakat bende 2 yaşına kadar bekleyip daha sonra sarsmom gibi yapmayı planlıyorum çünkü bunun sonu yok aslında şu kusmalar olmasaydı şimdi kuzum katı sıvı demez herşeyi verirdim. kusmada günde 1 falanda deil o gün içinde ne yerse hepsini artık bende yesin migdede 1-2 lokma dursun diye ne deneyecegimi şaşırdım. inşaallah benim kuzucukta düzelir yaşıtları gibi olur. duanızıda bekliorum lütfen şuan artık çok zor durumdayım ne yapcagımıda şaşırdım. kuzularımızın düzelmesi dilegiyle.


sevecen

iranon malesef doktorlardanda bi sonuç alamadım böyle gidioz. bence kaşıktan tiksindi. doktor yüzünden kaşık mamasına çok erken başladık  ogün bugündür kusuyor. ooo anlatsam roman olur.  en çok pişmanlıgım hayatta bebegime 3,5 aylıkken agzına kaşık sokmak oldu ki henüz emmeye yeni alışmıltı. ayy yine fenalık geldi hatırlayınca.



Cevaplamak için Üye ol