Antibiyotik ve ilaç kullanmayan anneler

zumre soruyor: 9

antibiyotik ve ilaç kullanmayan anneler, ne yapıyorsunuz? ilaç yerine ne kullanıyorsunuz? şuan hastayız ve doktora gitmeden halletmeye calışıyorum. antibiyotiklik bir durum olduğunda alternatifiniz ne oluyor?


39 Cevap


kuzum

Doktorların risk almayı sevmediği bir gerçek. Tıpkı doğal olanın normal doğum olup, çoğu doktorun sezaryeni tercih etmesi gibi. Bizim doktorumuz genelde kızardı doktorlara, örneğin serum modası var şimdilerde derdi. Hastaneye bir gidin, örneğin çocuğunuz ishal, sıvısını düzgün alsa da doktorlarda bir serum takma hastalığı var, sonuçta oraya hasta olarak gittiniz, doktor birşeyler yapmalı, e ne yapacak, serum takacak. Böyle bir cevabı vardı bir hastanın sorusuna. Doktora gittik, ilaç bile yazmadı, bari antibiyotik yazsaydı diyenler o kadar çok ki. Uyduruyorum, örneğin çocuk hasta, büyük ihtimalle ya grip ya da bilmemne enfeksiyonu, kesin geçirecek diye her iki hastalığın ilacını da yazan doktor da o kadar çok ki. Bu iyi gelmezse bu iyi gelecek şeklinde düşünen. Siz ne demek istiyorsunuz doktorlarımıza, yıllarca okumuşlar, ne kadar kutsal meslekleri var denebilir, ki kızım yeni doğduğunda ben de aynen böyle düşünüyordum, ama öğrendim ki uyanık doktor diye bir şey var. Cahil doktor diye de birşey var. Kızımın gözü kapanmıştı, Kadir beyle tanışmadan önceki doktorumuz, beyne çok yakın deyip antibiyotik vermişti, göz doktoruna gittik, bayağı güldü antibiyotiğe, böyle durumlarda antibiyotik hiçbir işe yaramaz dedi. Çok da şaşırdı. Ben kayıtsız şartsız güvenmiyorum doktorlara, tatile çıkacağı için sizi sezaryene alan bir doktor isterse ömür billah tıp okusun. İşin insani yanı karakterle ilgili. Okulda öğrenilmiyor. Yani onda dokuzu ne demiş ona bakmıyorum, nitekim bizim doktor hep onda birlik kısımdaydı, bu yüzden de Allah sizden razı olsun, bizi bu ilaçlardan, iğnelerden, teşhislerden kurtardınız diyen o kadar çok anne var ki. Hani doktor vardır, iyidir, tavsiye edersin. Bu doktoru millet birbirine yanlıştan döndüren doktor diye tavsiye ederdi. Çocuğunuz bu 10 iğneyi olmak zorunda diyen bir doktordan sonra Kadir beyi bulup da bu iğnelerden kurtulmak, kısa zamanda iyileşmek, hocam başka şehirdeyiz, çocuğuma şu şu antibiyotikleri verdi doktorumuz, içime sinmedi, bunlar da tahlil sonuçlarımız diye Kadir beye sorup o antibiyotiklerin zerresini kullanmadan iyileşmek, böyle yüzlerce, binlerce örnek olması bana doktordur, ne dese doğrudur gibi düşünceleri çoktan unutturdu. Doktorların onda dokuzu 6 aydan sonra ek gıda der. Anne, çocuğum yemiyor derse,emiyorsa endişelenme, zaten 1 yaşına kadar tatlara alışması için veriyoruz der. E madem tatlara alışsın diye, neden ek gıdayla karnını tıkayıp anne sütünden soğutuyorsun, sütü az almasına sebep oluyorsun. İşte yine bizim o onda birliğe giren doktorumuz, gittiği yere kadar anne sütü derdi. Ben avokadoyu kırkımdan sonra yedim, hiç de alışmakta sıkıntı çekmedim derdi. Nitekim benim kızım da 18 ay sonra ek gıda aldı ve hiç bir tat alışkanlığı sıkıntısı çekmedi. Sağlıklıydı, yaşıtlarından kilolu, uzundu, kilo vermiyordu. Yurtdışından birkaç doktor hariç anne sütünü ek gıdasız gittiği yere kadar savunan başka doktor yoktu. Artık nescafe niyetine senin sütün diyenleri hiç umursamadım. Ve iyi ki umursamadım. Nescafeyle büyüyüp, uzayıp, kilo alıp serpilir mi hiç  çocuk. Neyse konu nerelere geldi. Onda dokuzu dediğiniz için yazmaya başladım, buralara geldim, daha da sonu yok bunun, anlatacak çok. Ama bırakın çocuk hastalığını, doğumu en kutsal, en özel anken bile, gazetecilere tabii ki ortada bir sorun yoksa doğum normal olmalı deyip, iş başa düşünce sezaryen yapan tonla doktorun olduğu güzel ülkemde çoğunluğa bakamıyorum ben artık.


psychomom

ilaçsız bi hayatın ilk gerekenı sanırım kulak verebılecegınız bi içgüdünüzün olması,ve sonra ıyı bi doktor..Biz çok şanslıyız ki,ilaç sevmeyen bi aile hekimine rastladık,28.ayında olan kızım sayesınde antibiyotık veya ciddi bi ilaç almadan bu güne geldi.Hasta olunca dinlendiriyoruz,bitki çayı verıyoruz, ateşi çok ve ısrarlı devam ederse anca calpol ya da ıbufen verıyoruz,mesela bu kış bi kez verdık şurup,ateşi ısrarla çıktı bi üst solunum ylou enfeksıyonunda..Doktora boğazını ve ciğerlerını kontrol ettırdım,sadece boğazda kızarıklık oldugu için ılaç vermedi.


Kızım yaklaşık 5aydır yarım gün kreşe gıdıyor,henüz fena bi hastalık olmadı,tabi gerekırse mecbur kullanırım,ama gereklı testlerı yaptırmadan,sırf doktor gereklı gördü dıye değil,doktorları açıkcası ilaç bağımlısı insanlara göre ayarlanmış olarak göruyorum.Haklılar onlar da.devlette çalışan bi doktor,otomatik olarak gereksız ılaç yazdıgında neden gerekli değilse yazıyorsunuz dediğimde,''çoğu ınsan ilaç yazmayınca,bıze bakmadan gönderdı dıye şikayet edıyo,o yüzden ben  de herkese yazıyorum '' dedi. Ne kadar acı bi durum bu.Ortalama bilinçsiz insan şekıllendırıyor sağlık sistemını malesef..

Eskı yöntemlere kulak vermek lazım biraz belki,çoğu çocuk hastalıgı basit bi şekılde bitkisel ilaçlarla ıyıleşebılıyor,bi de ıyı beslenen,her gün dışarı çıkan,sakınılmayan bi çocuk normalden daha güçlü oluyo hastalıklara karşı sanki..İyi ki ilaçlar gerektıgı zaman kullanmamız için var,ama gerekmedıgı zaman kullanmazsak daha güçlü oluruz bence.


kuzum

http://www.anneoluncaanladim.com/yazarlar/21/kadir-tugcu/279/ates-ve-tedavisi


Lütfen linkteki yazıyı okuyun, eğer ateş hızlı yükselir ve vücut buna ayak uydurarak kalbi ve solunumu hızlandıramaz ise ........ diye bir cümle var ve 
Ateş yavaş yükselir ve vücuda ısınması için zaman tanırsa, havale gelmez, diyor.
Ateşli çocuğa sirke kullanımı  ile de ilgili yararlı bir yazı var.


psychomom

 Öte yandan ateş denınce akla hemen havale gelır,ben de çok korkardım bundan,ama kızımı düşmeyen ateşten dlayı doktora götürdüğümde havale olayını sordugumda ailede hikaye var mı dıye sordular.SAdece ateş degıl havaleyı oluşturan sanırım,başka etkenler de var,ve ateşşı hemen düşürürsek hastalık ıyıleşme fırsatı bulamaz,ısrarla çok yüksekse ılaç kullanmak gerekıyo dedı mesela doktor bıze..eşimle ben de hastalanınca kendımızı terletır öyle ıyıleşiriz,yanı ateş aslında gereklı bı bakıma..bi yere kadar korkmamak,izin vermek lazım denıyor.





yesimcan

24 aylık olana kadar (29 aylık şu an) çok ateş tecrübesi yaşadık,antibiyotik kullandık,soğuk algınlığı ilaçları kullandık,zaman zaman panik yaşadık,dr a gittik.sonra bir an durdum ve ben ne yapıyorum dedim,bu konuda çok okudum,araştırdım ama en önemlisi çocuğumu gözlemledim.her çocuğun hastalık ve ateş toleransı da farklı çünkü.
şurupları kestim,ateş 40 lara çıktı bekledim,ama hep gözlemleyerek,hep kontrol ederek.39 da ateşi ama çocuğumun keyfi iyi,oyun oynuyor,vücudu savaşıyor.bekledim.cold mix,illiadin sprey,bal,ılık su,bol sıvı devam ettik.annemin ve babamın aşırı ısrarıyla dr a gittiğimizde hemen antibiyotik yazdığını gördüm ve kan tahlili talep ettim.wbc değeri yüksek çıkarsa virütik olmayacağını biliyordum çünkü.tam tahmin ettiğim gibi düşük çıktı.hiçbir ilaç kullanmadık.vücudu savaştı geçti.
bazı işaretleri dikkatli izleyin derim ben,ağız kokusu varsa,çok halsizse,dili beyazlaşmaya başlamışsa virütük olmayabilir hemen dr a o zaman.
antibiyotikler evet iyi ki varlar,bazı hastalıkların çözümleri onlarsız olmuyor çünkü.bizim yapmamız gereken beslenmeye çok dikkat etmek,çocuğumuzu iyi tanımak,bilinçli olmak.çokbilmiş e katılıyorum.
dr.kadir tuğcu nun ekolünü beğeniyorum,isterseniz araştırabiirsiniz.
ilaçlar tu kaka değil,ama gerektiğinde ve bilinçli kullanılmalı.


Taita

ailelerimizde hiç havale geçmişi yok
38,5 derecede 2 kez ateşli havale geçirdi benim kızım.
bilgilerinize..


psychomom

taita olabılır,geçmiş olsun,sadece ondan olur demedı doktor zaten, da etkın dedi..yanı her ateşte havale olucak diye bişi yok,takıp etmek lazım yeşimcanın dedıgı gıbı..




fattololo

Kanada'dan ilac gorusleri.

Cok fazla yazdim aslinda arkadaslarima oksurenlere, hafif griplilere veya agir gecirenlere oksuruk surubu meselesini.. Acikcasi hepsi de oksuruk surubundan vazgecemediler, verdim de rahatladi dediler. Sarhos olmustur belki diyecegim geldi de, demedim.

1- oksuruk surubu asla ve kat'a kullanmiyoruz. Hem de hic," ama bizimki bronsit , ama o daha cok kucuk", diyenler oldu, iste o nedenle kullanilmiyor. Lolo ilk bronsitini 13 aylikken gecirdi, son bronsitiydi simdilik, oksuruk surubu vermedik, oksurugu 1,5 ay surdu. Gittikce azalarak tabi. Antibiyotik o zaman kulandik evet ve 5 gun dusmeyen ates vardi. Ama oksuruk surubu kullanmadik yine de.

2- ates dusurucu: "asiya gitmeden once verin ki asidan sonra atesi yukselmesin", diyenler var, yahu olur mu oyle sey. Ates dusurucu cok mecbur kalmadikca kullanilmamali, cocugun uzeri hafif giydirilmeli, dus aldirilmamamli ama koltuk altlari alnina islak havlu konulabilir. Ben de dus aldirirdim, hemsire "neden dus aldirdiniz pis miydi? Gunluk rutininizse aldirin ama ates icin zirt birt dus aldirmak yok" dedilerdi.

3- evet cokbilmis hakli, gastro salgini vardi, radyoda yayin yapip salgini soylediler, daha once bu hastaliga yakalandigimiz icin, bol sivi, bol sehriyeli tavuk corbasi, haslanmis patates diyetiyle gecridigimiz icin, yine dr hic ilac yazmamisti, sivi alin diyip eve yollamisti, gitmedim bile hastaneye. Hatta dr radyo yayininda; "lutfen uyduruk gripler icin hastaneye gelmeyin, eve hem gripli hem de gastrolu donersiniz, yatin dinlenin, grip dinlenmeyle gecer" demisti de gulmustum. Zaten kapasitemizin ustunde calisiyoruz, bir de sizinle ugrasmayalim demisti resmen :)

Bir de benim merak ettigim bazi konular var, kis ulkesi oldugundan bebeler 1 yasina gelene kadar D vitamini sart burada, orasi tamam da,bunun disinda hic vitamin yok. Nurtide ise hic vitamin almayan bebek tanimiyorum, duzenli kontrole gideriz doktora ama ne idrar ne de kan tahlili yapilmadi, dogunca yapilan topuktan alinan haric. Konulan fotolara bakiyorum, hic serum almamis bebe yok gibi? Bizi burada hic mi onemsemiyorlar, ilac bedava diye mi ilac yazmiyorlar, ne hastalikli bebeler gordum hep evde atlattilar... Kanada mi dogru turkiye mi dusunuyorum duruyorum :D


asyaperi

bende kızımın ilk aylarında bir çok anne gibi inanılmaz paniktim gaz sancısı yüzünden bile ilk ay 3 kere acile gitmişliğimiz var bu arada tekde değil anneanne ,dede ,teyze,enişte eşim ve ben :)1 yaşında geçirdiğim ağır akciğer iltihaplanması ve aylarca süren hastane durumumdan dolayı annem ve babam inanılmaz korkuyorlar hastalıktan bu yüzdende kızımın en ufak bir gribinde bile benden önce annem alır doktordan randevuyu :)kızımı 3.aydan buyana götürdüğüm çok araştırarak bulduğum ve güvendğim bir doktorumuz var kızım 2 yaşında ve sadece iki kere antibiyotük kullandık ,ben çok bilmişe katılıyorum eğer doktorunuza ateşle ilgili düşüncenizi anlatıp paniklemediğininizi ve normalde hangi durumda ateşi ilaçsız geçirebileceğini sorarsanız doktorun söyliceği şey 3 gün bizim doktorumuz 5 gün bekleyebileceğimizi söyler,, doktorumuz bana kızım gripten dolayı ateşliylen ateşi kaça çıkarsa hastaneye götürmeliyim dedğimde , kaça çıkarsa çıksın hastaneye götrümene gerek yok demişti tabi bu bizim için geçerliydi herhastama bunu bu şekilde söylemiyorum asyanın takibini ilk aydan buyana yapıyorum 1 yaşına kadar anne sütü aldı,beslenmesi gayet iyi bağışılığıda bu yüzden yüksek ,vücut direnci hastalıklara karşı sağlam şuana kadar hafif grip haricinde bir hastalık öyküsü yok ve vücudu bu tür hastalıkları ilerlemeden atabiliyor bu yüzden asyanın ateşi 40 derecede olsa takip ederek ilaç kullanmadan hastalığı atlatabilir aynı doktora giden bir arkadaşımın kızı ise 2 yaşında kadar 6 7 defa antibiyotük kullanmak zorunda kaldı ve ateşi 40 oldumu aynı doktor mutlaka hastaneye gitmelerini öneriyor
yani herçocuk aynı değildir, bunun değerlendirmesini iyi bir doktor yapar ve ona göre bir tedavi uygular biz herhastalığımızda mutlaka doktorumuza gideriz muaynemizi yapar hastalığın teşhisini koyar ilaça gerek olmadığını söyler yada gerekliyse neden ilaç yazdığını anlatır bizde onu uygularız, mesela ben önceden kızımza grip olduğunda ailenınde baskısıyla öksürük surubu verirdim ve 3. günde ateş ve akıntı geçmesine rağmen öksürük gittikçe artarak 10 gün daha sürerdi burda çokbilmişin başka bır soruya yazdıpı cevabı okuduktan sonra geçirdiğimiz bir gripte eşime ve aileme içirdiğimi söylerek surubu içirmedim ve 3 gün sonra öksürük hiç başlamadan gribimiz geçti
kızımın ateşi hiç 40 derecenin üstüne çıkmadı çıksaydı panik bir anne olarak bende müdahale ederim heralde ilaçla dayanamam yada korkarım



Cevaplamak için Üye ol