lokal anestezi ile sezaryan???

12/25/2010 17:08:00
ildeniz 3Y soruyor:

arkadaşlar tabi benim için bunları konuşmak erken ama normal doğum düşünüyorum bir aksilik olursa lokal anestezili sezaryan yapmak istiyorum aranızda böyle bir deneyim yaşayan var mı?kalıcı bir sorun var mı ya  da oldu mu ?bilgi verirseniz sevinirim.

Hafta hafta gebelik
Nurturia ile hafta hafta gebelik bilgilerine eriş.

Benzer Sorular


<12>
12/25/2010 18:42:00

artık doktorlar zaten genel anesteziyi önermiyorlar.hemen hemen herkes lokal anestezi ile doğum yapıyor.ben de öyle yaptım bebeğimi hemen gördüm ve onunla ilgilenebildim.hiçbir sorun da yaşamadım.

12/25/2010 23:36:00

merhaba,

bende  epidural sezeryan ile doğum yaptım yaptım.hiçbir problem yaşamadım.ayrıca sanki normal doğum gibi bebeğimi hemen yanıma verdiler.Ayrıca epidural old.içinde sütüme ve bebeğime anestezi geçmemiş oldu.Yalnız ben sadece bebek çıktıktan sonra süt bezleri hemen işlemeye başladığı için dikerlerken üst kısımda uyuşmayan sinirlerde biraz ağrı hissettim.ama dayandım ve zaten kısa sürdü.Arkadaşlara tavsiyem bu aşamada ağrı duysalar dahi genele dönüş yapmasınlar bu acı dikme bittikten sonra zaten geçiyor yani kısa bir süre .bebeklerimiz için değer bence.

12/26/2010 09:54:00

epidural anestezi ile doğurdum. doğum sonrası ağrım yok denecek azdı, aynı gece kateteri de çektiler. sütüm ilk 30 dakika içinde geldi. korkacak hiçbirşey yok. sadece bel omurları anatominizde bir problem varsa kateter geçmiyor o da çok nadir...

12/26/2010 10:18:00

bazı hamilelerde boyun eğriiği ve kronik başağrısı oluyormuş o yüzden tedirgin oldum biraz teşekkürler arkadaşlar.

12/26/2010 13:01:00

Spinal anestezi ile doğum yaptım.Doğumdan sonra 10 dk. içinde bebeğimi emzirebildim.Doğum sırasında ağrım olmadığı için bebeğimin her anını keyifle izledim.

12/26/2010 18:42:00

Normalde böyle olumsuzlukları uluorta yazmak istemezdim. Ama sordunuz ve yanıtlanmalı diye düşündüğümden yazmaya karar verdim. Bir tanıdığım spinal ya da epidural sezaryenden sonra baş ağrılarına dayanamamaya başladı ve bir de beyin ameliyatı olmak zorunda kaldı. Sonra sezaryeninin çok da gerekli olmadığı anlaşıldı. Bebek iri deniyordu ama çok da iri değildi. Yani mis gibi normal doğum yapabilirdi. Sağlık sisteminin manipülasyonuna uğradı diyelim. Ve hiç de kolay değil psikolojik olarak hem yeni anne olmak hem de beyin ameliyatı geçirmiş olmak.

Neticede epidural/spinal çok da masum uygulamalar değiller. Anestezi, genel olsun lokal olsun başlı başına riskli bir uygulama.

12/26/2010 20:42:00

Sizin de bildiğiniz gibi her türlü doğum şeklinde belli riskler var.  Ben spinal-epidural kombine sezeryan oldum, doğum sırasında hiç bir ağrı duymadım - sonrasında hiç bir sorun yaşamadım.

Uygulama öncesinde bu konuda kiminle konuştuysam - hangi kaynağı okuduysam konusunda uzman bir doktor tarafından uygulandığında ve gerekli şartlar yerine getirildiğinde sorun yaşama ihtimalinin çok düşük olduğu söylenmişti. Bu nedenle doğum yapacağım yeri seçerken epidural uygulaması konusunda deneyimli uzmanların olduğu ve önerilen bir hastaneyi tercih ettim. Eğer epidural ile doğum yapma ihtimaliniz varsa size de hastaneyi seçerken bu konuyu dikkate almanızı öneririm.

12/26/2010 21:03:00

mrb bnde epudral sezeryan oldum normal doğum istiyordum fakat son anda sezeryan olmk zorunda kaldım. bnde normal doğum gibi beeğimi hemn gördüm hnir sorun olmadı ilk bikaçgün yataktan kalkarken destek gerekiyo bide 40 ın cıkana kadr dikiş yerlerinde hafif bir sızı ama o kadr korkulack bişi yok. allah yardımcın olsun

12/27/2010 09:23:00

teşkkür ederim arkadaşlar hnüz doğum şekli belli olmadı dün sezaryan izledim nette çok korkunçtu umarım normal doğum olurda ikimizde kurtuluruz hayırlısıyla çok teşekkürler

12/27/2010 23:45:00

bizzat kendimden örnek vereyim kardeşimin eşi lokal anaztezi ile doğum yaptı uyşmaları ve baş ağrısı 1,5 yıldır devam ediyo olayları birebir gördüğü içn psikolojisinide bozdu fakat ben ağustos ayında doğum ayptım henüz 4 ay oldu yeni üstelik rikli gebeliğim vardı 9 ay boyunca iyne kullandım normal doğumdu fakat acilen suyun gemesiyle szaryen yani genel anazetezi oldum doğuma girdiğimi biliyorum uyandığım yavrum yanımda idi korkma allah yardımcın olsunama genel anazteziyi düşün bence allh kolylık versin

<12>

Cevabın:


Soruyla ilgili tecrübelerini paylaşmak için giriş yapmalısın. Kayıtlı değilsen, bize katıl ve çocuklu hayatını kolaylaştır. Nurturia hakkında daha fazla bilgi için tıkla.