Ton balığı

can80 soruyor: 6

Merhaba cocuklarınıza konserve ton balığı veriyormusunuz


6 Cevap


ozgu_naz

ben yedikten sonra bardak bardak su ihtiyacı duyuyorum.çok tuzlu.korumak için katkı maddeleri de var.vermiyorum doğal olarak


smmm06

onun yerine hazır iglo dondurulmuş balıklardan alabilirsiniz hani çabuk hazırlanması için ton balık diyosanız iglonun balıkları gerçekten çok sağlıklı dr umuzda tavsiye etmişti tavaya az yağ koyup pişiriyosunuz 5 dk da pişiyo zaten


can80

Hazırlamayı düşündüğümden değil ama acil durumlar için benim buzlugumdada iglo balık çeşitleri bulunur posetlisi fingeri filan oglum misafirlikte ton balikli salata yedi beğeneceğiz tuttu istiyor almamaya çalışıyoruz ama cocuk iste merak ettim verenler varmı diye ben civa oranından dolayı onerilmedigini hatırlıyorum


can80

Teşekkürler sarpinnannesi kalamar ve karides hk. Bilgin varmı


suzimeli

Tablo-1: PBalığın Cinsi- Ortalama Civa Miktarı (Partikül Sayısı/Milyon)

Köpek Balığı 0.988

Tilefish 1.45

Kılıç Balığı  0.976

İri Uskumru 0.73

Tablo-2: Balığın Cinsi-Ort. Civa miktarı ( Partikül Sayısı/milyon)

Ton Balığı (kutuda) 0.118

Alabalık (Denizde) 0.256

Morina 0.220

Pembe alabalık 0.072

Yengeç 0.060

Kalamar 0.070

Hamsi 0.043

Kedi Balığı 0.049

Sazan 0.14

Deniz Tarağı 0.050

Somon (taze) 0.014

Somon (kutuda) Tespit Edilemedi. (Değeri çok düşük)

Karides Tespit edilemedi (Değeri çok düşük)

Yukarıdaki tablolarda civa miktarına göre balıkların sınıflandırması yapılmış. Elimden geldiğince Türkçe'ye çevirmeye çalıştım.Öncelikle büyük hacimli, uzun yaşayan balıklardan kaçınmak gerekiyor. İlk tabloda görüldüğü gibi, köpek balığı, iri kılıç balığı, iri uskumruda bulunan civa miktarı, ortalama 1 PPM düzeyinde.  Bu balıkları çoğunlukla taze olarak zaten Türkiye'de görmüyoruz. Daha çok okyanuslarda tutuluyor.  Fakat konserve olarak uskumru ve kılıç balığı oluyor, bu balıkların da menşeine bakarak yemek ya da hepten kaçınmak gerek.

Ton balığına gelince, ikinci tabloda görüldüğü üzere sanıldığı kadar yüksek miktarda civa içermiyor. Özellikle konservelenmiş olanları daha güvenli. Elbetteki makul düzeyde tüketmek kaydıyla.

Fakat 2. tabloda görüldüğü üzere, daha masum olan deniz ürünleri var. Mesela hamsi. Üstelik taze olarak da Türkiye'de bulabiliyoruz. 

Karides ve kalamara gelince, civa miktarı açısından oldukça güvenliler. 

Ayrıca, özellikle hamilelerde ve çocuklarda haftalık balık, deniz ürünü tüketiminin 300-350 gr'ı geçmemesi tavsiye edilyor. İnsan lezzetli balık görünce farkına varmıyor, fakat orta büyüklükte bir çipuranın 500 gr civarında olduğunu unutmamak lazım. Nitekim ben balık gördüm mü yanında da bol salata varsa herşeyi unutuyorum :))) Bu gramaj limitine de uymaya çalışıyorum.

Çok ciddi bir dil kullanmışım :))) Bir yandan tez yazıyorum bir yandan da nurturia'yı takip edince böyle oluyor. Sağlıcakla kalın. 






can80

İlginize cok teşekkür ederim suzi bilgilendirici bir yazı olmuş



Cevaplamak için Üye ol