Anneye yapışmak!

Neslihan soruyor: 9

Oğlum neredeyse 2 yaşina geldi. Bunun yaşla bir ilgisi var mı bilmiyorum ama hala yapışık geziyoruz. Benim olduğum ortamda asla başkasına gitmiyor. Baba da dahil. Sürekli beni istiyor. Yanından kalktığım anda anne gel diye tutturuyo. Aynı odada olmamız bile yetmiyo. Beni yanına çağırıyo ve herşeyi beraber yapalım istiyor. Çalışıyorum. Ama öyle geç saatlere kadar değil. Pedagoglug bir durumumuz var mı acaba? Ben neler yapabilirim bir öneriniz olabilir mi?


9 Cevap


GulcanDeniz

Bizde de oldu dönem dönem böyle anneyle "yapışık" yaşama halleri.
Bence pedagogluk bir durum değil.
Zamanla geçiyor.
Tabi sonra yine başlayabiliyor :))
Ama bana normal gelmişti. Çünkü gün boyu işteyim, hafta sonlari ve akşamları birlikte olabiliyoruz, bu da doğal olarak yetmiyordur kuzucuklara.

Bazen bu düşkün olma hallerinin hoşuma gittiği, bazen de kaygılandırdığı oldu, ama dediğim gibi geçiyor bir  süre sonra.
Bence anneyi yanında (her) istediğinde reddetmemek gerek (aşırı gibi görünse ve anne için yorucu olsa da)
Hele 3 yaşına kadar...

Bu benim fikrim tabii, belki yanlıştır, ya da başka türlüsünü yapmak da mümkündür.


senayc

Neslihan, yiğit de anneye düşkündü zaten,ama sizin aylarda bu düşkünlük tavan yapmıştı. Beni yanında göremediği an hıçkırarak içli içli ağlamaya başlıyordu. Tuvalete bile gidemiyordum,o kadar yani. Biraz daha büyüdükçe geçiyor. O günleri de özlüyorsun,o zamanlr çok yorucu olsa da.


Neslihan

Erkek çocuklara özel bir anneye bağımlılık durumu olabilir mi acaba diyorum?
ikinizini de oğlan annesi olduğunuza bakılırsa :)

Bazen aynı durumdaki insanların yorumlarını okumak çok iyi geliyor insana.
Tek siz bu durumu yaşıyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz yoksa.

gkaplan yazinin başi gayet iyiydi de "Tabi sonra yine başlayabiliyor :))" lafin çok içimi rahatlattı :) Şaka bir yana çocuklu yaşamda her şey bir dönem olduğuna göre bu da zamanla geçecek diye umuyorum.

senayc hıçkırarak ağlamak işe giderken oluyor genelde. Tuvalete zaten gidemiyorum onsuz. Hatta hiçbiryere. O zamanları özlemek? Bu da şu anki durumumudan zevk almam gerektiğini hatırlatıyor.

Teşekkurler :)


Burcu

Neslihan merhaba,
kız annesi olarak dönem dönem biz de yapışık geziyoruz diyebilirim.. hatta bu aralar hep...bu durum bazen çok kısıtlayıcı ve zor durumda bırakıyor beni..ben uzun zamandan beri Defne'mle gidiyorum zaten wc ye :))))



senayc

Neslihan,ay ay o kadar değişiyorlar ki,inanaılmaz.
büyüdükçe ---men yaparımmmm men kendim yapcammmm larla başlayıp bağımzıslaşıyorlar ve büyüyorlar işte. sonra çocuk-ergen felan diye gidiyor. nasıl da melankoli yaptım,neyse, ben koyun koyuna olduğumuz günleri özledim bile:)
şimdi öptürmüyor bile.


Neslihan

Hah işte bir kız annesi. Savım çürüdü bile :)
Kesinlikle dogru Burcu. Çok kısıtlayıcı bir durum. Evde şöyle bir durum oluştu: Eşim ev işlerini yapıyo, ben çocuk bakıyorum :)

senayc;
Dorukta da "Doduk Doduk" durumu var ama benim dibimde. Yoksa herseyi kendisi yapmak istiyo zaten :)
Ama sen de ergenliğe filan zıpladın. Dur. O zaman gülücez heralde şu yazdıklarımıza bakıp :)

Ama ben yine de bu kadar yapışık olmak istemiyorum. Ben istediğimde ona yapışmak istiyorum :)


lugesya

Neslihan bizde yapışık durumdayız genelde ..


GulcanDeniz

Ayyy, işe giderken ağlamalar hala devam ediyor. O yüzden uyurken deyim yerindeyse "kaçıyorum".
Ama uyanmışsa vay halime, bütün gün içimin cızlaması da cabası :((
Akşam işten dönünce "anne git, anne giiittt'" diye tepki koyuyor, 5-10 dakika sonra arayı düzeltmiş oluyoruz.


EsraEA

Bizde de bu aralar azalmakla beraber 3ü birden herşeyi anne yapsın diyor. Hatta artık 2 yaş bağımsızlık dönemidir diyenlere "külliyen yalan" diyeceğim :)) Ya da benimkiler 2 yaşı yanlış anladı :)
Nisan sonu baba bir haftalığına yurtdışına gitti. O dönem başladı. Ama tamamen tesadüf de olabilir. Çünkü halleri hastalık dönemi gibiydi, bir kontrol ettim 3ünün de azı dişleri çıkıyordu. Bu hallerinin arttığı bir iki akşam Calpol verdim,diğer zamanlarda misvağı ellerine daha çok tutuşturdum.

Bu aralar azaldı.
Ben çok bunaldığımda "bu günler geçecek, değil düşkünlük belki aramalarını dört gözle bekleyeceksin" diye kendime hatırlatıyorum. Hatta bu aklıma geldiğinde sevgi kelebeği moduna bile giriyorum :)


Cevaplamak için Üye ol