organikmiyiz?

nurturia soruyor: 10

Üye kendi isteğiyle Nurturia hesabını kapatmıştır.


36 Cevap


nilaylilayla

ooo sen sınırları zorluyorsun:)sonuçlar iyi çıkarsa o teyzeleri tut  ve bırakma:)


nilaylilayla

mısır şurubunu sebze meyveye mi ilave etmişler?ürün neydi_?bir de o pazarda satılan ürünlerin sertifiksı yokmuydu?yada varsa bile bu kontrolden geçtikleri anlamına mı geliyor?ben hala, bazen kipanın organik reyonundan alıyorum birşeyler..2 katı fiyata..hepsinde de organik sertifika etiketleri var..bilmemne çiftliği diyor mesela?bu çiftlikler yada ürünler kontrol ediliyormu düzenli olarak?organik pazara köylü teyzeler ürün sokabiliyorlar mı?


ColukluCocuklu

akdiad:(( o zaman neye güveneceğiz biz, o zaman hiç çaremiz yok :(( umudumu yitirdiğim an...


sevfurkereym

valla en güzeli hanımlar hadi gelimköyümüze geri dönelim kendi sebzemizi meyvemizi kendimiz yetiştirelim:))))bu sektörü paraya dönüştürmek için insanların yapmayacağı hiç bişe yok.benim ablamlar teyzemler antalya kumlucada seracılık yapıyolar.sürekli gidiyorum.domates yetiştirdiler bu sene.arı domatesi die satıyorlarya.kovanlarla arı alıyolar.seranın her yerini tül ile kaplıyolar,arıları içine salıyolar.arılar nasıl çiçeklere konup bal yapıyolarsa,domateslerde onların sayesinde leziz ve lezzetli oluyolar.arıların işi bitince malesef ölüyolar.ziraat mühendisleri sürekli kontrolde.en fazla zararlı olan biberler.onlar için kullanabiliyolar.ben çok gördüm bu üründe fazla kalıntı var deyipte ziraatçilerin çok serada tonlarca ürünleri attırdıklarını.önceden organik falan yoktu,son bikaç yıldır çıktı buda zaten.bide organik die tutturupta hazır bebek püreleri alıp yediren annelerde var,bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.kış günü domates almıyolar seradan die ama üzerinde organik sertifika olunca domateste yeniyo biberde patlıcanda.fazla takmamak lazım bence.dikkatli olmak heryerden almamak lazım yeterli


Gulnur_Kaan

Biz organik yiyerek mi buyuduk, annelerimiz organik pazarlara mi giderdi, tamam belki o zamanlarda bu kadar katki maddeli urun yoktu piyasada ama yine de bence bu kadar pamuklarin icinde buyutmeye alistirmayalim ki kendimizi gereksiz yere strese sokmayalim...Kati gidalar icin sebzeleri buharda pisirmeye ozen gosterin ki vitaminlerini kaybetmesinler, kati gidaya gecisle birlikte mutlaka yemeklerinden sonra su icirin ama suyunu onceden kaynatip icirin, yemek kasik, tabak ve kaplarinin sterilizasyonu ve temizligine ozen gosterin yeter bence...



Gulnur_Kaan

Sevgili akdiad, sansliymissiniz... Buyuk sehirlerde bu kosullarla yasamak ve beslenmek cok zor, supermarketlerin organik reyonu ile yetinmek durumunda insan...Anne sutu konusunda yazdiklariniz dogru zaten ilk 12 ay ana besin, 6.ayda katilara gecis ufakliklari beslemekten cok damak tadi olusturmak amacli...


hulyapoyraz

merhaba akdiad,
herkes pınar hn . çiftliğini methediyor, peki pınar hn. çiftliğinden gelen ürünlerini hiç test ettirdin mi? nereden bilicez diğerleri gibi olmadığını?


sevfurkereym

bencede sonuçta onada sürekli sipariş geliyo,oda yetiştirmek için bazı hilelere başvuruyodur.


hulyapoyraz

o kadar çok övgüler okudum ki annelerden, bende aldım bu çiftlikten, ama ben bir fark göremedim.
semt pazarlarından da aynısını alıyorum zaten. üstelik organik diye bir sürü de para vermeden.

yukarıdaki yazdığınızda siz doğal diye kokusu tadı güzel olan üründe bile tahlil sonucu bir sürü kimyasal olduğunu gordunuz. işte bunu nasıl bilicez?
yani sırf anne diye sitesinde boyle yazdı diye mi inanalım? kimseyi suçlamıyorum, ben de inanmayı çok istiyorum.
ama bi düşünün profesyonel olarak yapmıyorsa neden bu kadar yaygın ve ürün çeşidi geniş. hem tarım hem hayvancılık, bildiğim kadarıyla sebze meyve dışında süt yumurta bakliyatta satıyor. profesyonel yonetim olmadan bu iş nasıl yürür?

Yapmayın allah aşkına kendimizi kandırmayalım. bu devirde kim kime boyle iyilikler yapıyor. vicdanen yapmıyor diye mi kendimizi kandıralım. bence daha somut verilere ihtiyacımız var.






hulyapoyraz

Organik sertifikasına bende inanmıyorum. Semt pazarı dediğimde alalade bı pazar iste. Pınar hn çiftliğinden gelenler pazardakine benziyordu. Yoksa aldığım ürünlerin bı özelliği yoktu İlginç olan hiç bir anne bunu sorgulamıyor mü?



Cevaplamak için Üye ol