Ankara sınav koleji

3E soruyor: 10

merhaba arkadaslar

ankarada bulunan sınav kolejı hakkında bılgısı olanlardan bu okul hakkındakı bılgı ve yorumlarını ogrenmek ıstıyorum.
 oglum henuz 3.5 yasında seneye anasınıfına baslıcak ve bu okulu  gerek eve olan yakınlıgından gerekse dershane kokenlı oldugundan cocugumu ılerıde gonderebılecegım okul adaylarından bırı gıbı gelıyor ama butun ızlenımlerım tamamen fızıksel ..

cocugu, yegenı, komsusu vs sınav kolejınde okuyanlardan okul hakkında bılgıler alabılırmıyım?


31 Cevap


mimarcan

Merhabalar,

 

Benim bir arkadaşım 5 yaşındaki oğlunu bu kolejin anaokuluna gönderiyor. Oldukça memnunlar. Özellikle çalışan ebeveynler için sabah 9:00 akşam 18:00 arası olması (tüm sınıflar için, anaokulu dahil) onlar için özellikle tercih sebebi olmuş. Şu anda çok memnunlar koleje de devam ettirmeyi düşünüyorlar.


3E

tesekkur ederım aktardıgınız bılgı ıcın, baska bılgısı olan yokmu acaba?


elifnazli

gizeyl,araştırmalarınızı paylaşırsanız çok mutlu olurum..


2008annesi

Ben şu an yeni açılacak Bilfen ve Arı üzerinde yoğunlaşmış durumdayım açıkçası. 4 nisan'da bilfen ile randevumuz var, görüşmelerimi aktarırım. ar'ya da bu hafta inşallah gidip görüşmeyi düşünüyorum. 


3E

bende bilfen'i merak etmekteyim, her ne kadar Ankara'da yeni olsa da diğer okullarıyla ilgili yorumları iyi, bende bugun ınternet uzerınden basvuru yaptım gorusmek ıcın, Arı kolejıne gelınce yakın bı arkadasımdan duydugum yorumlar cokta ıyı degıldı, olaya cok fazla ticari acıdan yaklastıklarını dusunup rahatsız oldugunu soledı, sızınde goruslerınızı beklıyorum..



2008annesi

arı'yı sırf eve yakın diye düşünüyorum ben de. 


ama ileriye dönük 2.sınıftan ted'e geçirmeye çalışmak gibi bir hedefimiz var eşimin ve benim. bir arkadaşım da ted'e geçiş sınavlarında en çok arı ve bilim kolejinden öğrencinin geçiş yaptığını duymuş. ted'in sınavında da ingilizce önemliymiş bildiğim kadarıyla. bu yüzden bir bakmayı düşünüyorum. yoksa çok da iyi bir okul olduğunu düşünmüyorum ama okul seçimi de malum çok zor bir iş. öğretmen kötü olursa zaten herşey boş:))))

bilfen'in de halen inşaatının devam etmesi ve yeni bir okul olması soru işaretleri yaratıyor tabiiki. 


3E

Evet oldukca zor bir ismis okul secimi hayatimda hic bir karari verirken bu kadar zorlandigim olmamisti acikcasi 😀bilfen ve sinav kolejide bize yakinlik acisindan uygun, tecrubeli ailelerden en iyi okul eve en yakin okuldur cumlesini de duymuyor degilim.

Umarim en dogru kararlari veririz..


2008annesi

Dün bilfen ile görüşmemizi yaptık. aklımda kalanları sizlere de aktarayım. 


yazdıklarım ilkokul için geçerli. seneye anasınıfı olacak kızım ama ordan devam edeceği için ilkokul tanıtımı önemli malum. 

Anlatılanlar:

anasınıfından itibaren okuma yazma hazırlıkları başlıyormuş ve ilkokula geçtiklerinde de bilfen'in anaokulunda okuyanlar aynı sınıfta toplanıyor, 1. sınıfta bilfen'e başlayanlar başka sınıfta toplanıyormuş. anasınıfından sonra çocuklar kız erkek dengesi vs. kollanarak karıştırılıyor ve yeni sınıflar oluşturuluyormuş. anasınıfındaki sınıflarla devam edilmiyor yani. peki burda parlak görünen tiplerin bir sınıfa toplanması söz konusu olabilir mi dedim, kesinlikle hayır dediler tabiiki. zaten o yaşlarda böyle bir ayrım yapabilmek çok zor ve sakıncalı falan dediler. 

okul istanbul'da 8:30-15:30 arasındaymış. ama yaptıkları görüşmelerden de izlenimleri ankaralılara 8:30 erken gelmiş ve 9:00-16.00 veya 16:30 yapmayı planlıyorlarmış, 1 aya kadar netleşecekmiş. etüd vs. olmayacakmış. 

ingilizce haftada 21 saat, 15 saati ders şeklinde 6 saati branş derslerinde ingilizce öğretmeninin de sınıfta bulunması şeklinde. ama branş derslerine ingilizce öğretmenin katılımı ilk defa uygulanacakmış, ve 1,2,3. sınıflarda uygulanıp 4. sınıfa başlayınca uygulanmayacakmış. 4. sınıfta ikinci yabancı dil başlayacak, almanca veya fransızca. 

6-8. sınıflardan itibaren öğrencilerin yurtdışına gönderilmesi uygulamaları başlıyormuş.

1-2-3. sınıflarda karne ve sınav sistemi yok, değerlendirme raporları gibi bir uygulama var. çocuğu sıkmak istemiyoruz denildi. 4. sınıfta sınav, karne uygulaması başlıyormuş. 

dersler yine bir çok okulda olduğu gibi oyunlarla işleniyor, nasıl öğrendiğini bile fark etmiyorsunuz vs. denildi. bizim zamanımızdaki sistemler yok tabii:))) Koridorlara, bahçeye falan işlenen konularla ilgili resimler vs. asılıyor, hem çocukta merak uyandırmak, hem sürekli uyaran şeklinde bu resimleri vs. kullanmak falan amaçlanıyor. 

ödev var, hafta içi 1-2 sayfa, hafta sonları 3-4 sayfa ödev veriliyormuş.

kıyafet anasınıfında serbest, ilkokulda kızlarda jile, erkeklerde kanvas pantolon vs. şeklinde üniforma. 

kapalı havuz olacak, yüzme dersi olacak ders programında. 
bunun dışında sene içinde çeşitli kulüplerden 1 tanesini seçip (buz pateni, cooking vs. ) 1 yıl boyunca bu kulübe devam edecek. 

sınıf 22-24 kişi olacak, 25. kişi kesinlikle olmayacak. 1 sınıf öğretmeni olacak ve 4 yıl aynı öğretmenle devam edecek. 

normalde anaokulu, ilkokul vs. binaları farklı olacakmış. ancak ilk etapta anaokulu bitirilip ilkokul da 1-2 ay bu bina da ders görecek, sonra da kendi binalarına geçeceklermiş. yalnız anasınıfları ile ilkokullar birbirlerini asla görmeyecekler deniliyor ama aybı bina içinde nasıl olacak bilmem. 

istanbul'daki gibi bir senfoni orkestrası kurulması planlanıyormuş ve 4. sınıftan itibaren çocuklar bir müzik aletine yönlendiriliyorlarmış. ama piyano birebir çalışılması gereken bir müzik aleti olduğundan yokmuş. 

çok fazla öğretmen başvurusu varmış. şu an başvurular alınıyormuş. seçmelerde okulun kurucusu da bizzat ilgilenecekmiş. ama okulun müdür yardımcıları vs. yönetim kadrosu istanbul'daki bilfen okullarından buraya transfer ediliyorlarmış.   

fiyat anaokulunda yaklaşık 20.000, ilkokulda yaklaşık 23.000TL cik:))) diğer özel okullara göre biraz daha pahalı yani. genelde anaokulları pahalı, ilkokul daha ucuz oluyor ama burda öyle değilmiş. artış enflasyon oranında denildi. 

okulun halen inşaatının devam ediyor olması da bir risk tabii. ama en azından 1. sınıfa değil de anasınıfına başlıyor olacağımızdan tolere edilebilir olarak gördük. 

aklıma gelenler bunlar sayın üyeler, biraz uzun oldu ama. eşimin ve benim izlenimlerimiz olumlu açıkçası. 3e sizin ne zaman görüşeceğiniz belli mi?  siz de görüştükten sonra fikirlerinizi paylaşırsanız ya da görüşen diğer üyeler paylaşırlarsa çok seviniriz. 

bu zor yolda herkese kolay gelsin valla:)))) 


3E

merhaba gizeyl

merakla okudum yazdıklaınızı, oldukca güzel anlatmıssınız kendı adıma cok tesekkur ederım, basvuru formunu doldurdum ama okuldan herhangı bır donus alamadım henuz o yuzden bılemıyorum ne zaman gorusecegız.

anlattıklarınızla ılgılı kafamda cesıtlı sorular olustu, en bastakı de okulun gırıs cıkıs saatlerı acıkcası. Çalısan bır anneyım (devlet memuruyum) 8:45-17:15 arası ıste oluyorum ve okul bahsettıgınız saatlerde acılıp kapanıyorsa en bastan elemek durumunda kalabılırım, umıtkoyde oturuyorum ve ıse yetısebılmek ıcın 8 de evden cıkmam gerekıyor, cocugum 9 da baslayan ustelık evımıze oldukcada yakın bı okula gıdecekse onu kım gonderecek, 16:30 da okul kapanıyor ve herhangı bır etud vs olmadıgı surece onu evde kım karsılayacak sorunu yasıyorum acıkcası.

bır dıger dusundurucu uygulama da brans derslerının ıngılızce olacak olması, anladıgım kadarıyla tamamen ıngılızce olamyacak ama hem yenı baslayan bır uygulama olmus olması hem de kendımde yabancı dılde brans dersı almıs olmamdan dolayı pekte sıcak bakmıyorum acıkcası. yabancı dılın önemlılıgı yadısnamaz bır gercek ama ben kesınlıkle brans derslerının yabancı dılde gerceklesmesını tercıh etmıyorum.

Anadolu lısesının ardından egıyım dılı ıngılızce olan bır bolumde okudum. Elbette kazandırdıkları onemlı ama kesınlıkle telafı edılemez deıl. Egıtım ogretımın anadılde gerceklesmesını dusunenlerdenım.

1,2 ve 3. sınıfta sınav ve karne sıstemının olmaması da farklı bır uygulama, tamam bende cocuklarımız yarıs atı gıbı yetıstırılıp o sınav senın bu puan benım kaosu yasasınlar ıstemem ama ıstemememın sınırı tamamen mevcut olan sısteme uymayan bır uygulama olması yonunde deıl.Ögrencılıerımızı sıkmamak adına denıyor belkı ama ben bu cocukların gercek hayattan da kopuk bır halde yasamalarını ıstemıyorum. Cocuklara ne verılırse kımlıklerını, kısılıklerını bellı bır yasa kadar oturtabıldıgımızı dusunuyorum ılkokul 4 e gelındıgınde ne olacak o zaman. Bak bu yasa kadar sınav yok puan yok dedık ama aslında vardı hadı sımdı katıl sende sısteme mı denecek..

sınıflardakı kısı sayısı sınırda gıbı geldı, 25. kısı kesınlıkle olmayacak demısler elbette olmasın, pılot devlet okullarında bıle kısı sayısı bu kadarken 'Özel Okul' kapsamında kı okul ıcın bu bır nıcelık olmamalı.

kafama yatmayan seylerı konusmam gerekıyor, tatmın olmam gerekıyor. Her konuda oldukca kararlı olan ben kendımı cocugum ve okul konusunda tanıyamıyorum. kararsız, pimpirikli bırı oldum cıktım. Bakalım butun bu karmasa sonunda nereye varıcaz..





2008annesi

benim de iş saatlerim hemen hemen sizinkiyle aynı, okul da bize çok yakın sayılmaz, muhtemelen servis ile gidecek. 


4 gibi çıkmaları bizim için de zor ama diğer taraftan da çocuğu akşama kadar okulda tutmayı da istemiyoruz. bir komşu ya da eve öğleden sonraları gelecek bir bayan ile işi çözümlemeyi düşünüyoruz. çocuklara da yazık akşama kadar okulda olmaları yorucu ve çok uzun bir eğitim hayatı için bıktırıcı, okul hayatından soğutucu etkisi olabilir diye düşünüyoruz.  

örneğin bir arkadaşımın oğlu 4'ten sonra isteyenlere okulda etüd vardı ve anne babanın iş saatlerinden dolayı etüde kalıyordu. ama kalan bir kaç kişi olunca da sıkılıyorlar herhalde ki istemedi çocuk etüde kalmayı bu sene. yarım gün gelen bir bayan tuttular ve çocuk daha mutlu. iş yerinden bir arkadaşın da 1. sınıfa giden kızı var komşusu ile anlaşmış, çocuğa binanın ve evin kapısını açıp eve girene kadar yardımcı oluyormuş, yarım saat kadar da çocuk yalnız bekliyormuş evde anne babayı. bu şekilde çözümler üretmek daha mantıklı geldi bize. bizim kız da zaten en fazla 30-45 dk. yalnız kalmak zorunda kalabilir. 

Branş dersleri arasında resim vardı örneğin hatırladığım kadarıyla, branş öğretmeninin yanında bir de ingilizce öğretmeninin bulunması bana sakıncalı gelmedi aslında. amaç farklı derslerde farklı kelimeler öğretmek. 

karne ve sınav sistemi konusunda haklısınız. farklı bakış açılarını görmek işte bu yüzden faydalı olabiliyor. ama hiç yok demediler zaten, çocuğu ölçme değerlendirme yine var ama örneğin müfredatta bir dönemde 3 sınav oluyormuş. böyle müfredata sıkı bağlı şekilde bir uygulama yok denildi. tabii görüşmenizde daha doğru bilgiler alırsınız, ben de çekindim şimdi anlatılanları yanlış aktarmış olabilir miyim diye. eğitim sektöründe olmadığımız ve bizim zamanımıza göre çok şey değiştiği için bunların çocuk üzerindeki etkilerini tartmak konusunda yetersiz kalabiliyorum.  

sınıf sayısı da hemen hemen bütün okullarda ki, ortalama bir rakam bence. çocuklar birbirlerinden çok etkilendikleri için sayı az olunca da çok fazla birbirleri ile içli dışlı olabilirler, kafalarına göre birini bulma şansı azalabilir falan. ama tabii öğretmenin çocuğu gözlemleme şansı, sınıfı kontrol etmesi vs. açısından olumsuz olacaktır. 

Bilmiyorum yani, o kadar çok araştırdım soruşturdum ki, kafam çok yoruldu, bir yere güvenip, inşallah iyi bir öğretmen denk gelir diye dua edip bu defteri kapatmak istiyorum artık . burayı da eledikten sonra gidecek çok iyi bir alternatif yok bizim için açıkçası. 

bir de beraber görüşmeye girdiğimiz bir aile vardı. kızı ted'in anaokulundaymış, eylülde ilkokula başlayacakmış. oğlu 2009 doğumluymuş ve bilfen oran'a gidiyormuş. bayan dedi ki: çok memnunuz burdan, ikisinin de aynı okulda okumasını çok istedik ama burdan o kadar memnunuz ki vazgeçemiyoruz da. keşke böyle memnun olmasaydık da kafamız bulanmadan onu da ablasının yanında okutsaydık dedi. çocukları takip edişleri, veliye geri dönüşleri, iletişimleri çok güzel falan diye anlatıyordu. üstelik oran sitesinde oturuyorlar, servisle taaaa çayyoluna göndermeyi düşünüyorlardı, kopmak istemiyoruz burdan diye.

bilmiyorum ben belki insanlardan çabuk etkileniyorum ama içim de ısındı galiba bu okula, tam netleşmemiş olsa da bu okula vermeyi düşünüyoruz bakalım....     



Cevaplamak için Üye ol