Günde en az 500 ml. devam sütü hakkında.

SEFALP soruyor: 10

Arkadaşlar oğlum 6,5 aylık oldu. Dün internetten bir doktora sordum. Oğlum biberonu kabul etmiyor devam sütünü nasıl içirebilirim diye. Anne sütü de az olduğu için günde maks. 150 ml. içiyor. Bana verdiği cevap şu şekilde: ARTIK DEVAM SÜTÜNÜ KESİP EK GIDALARA BAŞLAMALISINIZ. EK GIDALARA BAŞLANDIĞI TAKDİRDE DEVAM SÜTÜ VERMENİZE GEREK YOK. EMZİRMEYE DEVAM EDİN. demiş.
Ama bu benim kafamı karıştırdı. Her yerde günde en az 500 ml. devam sütü diyorlar ya. Bunlar acaba mama firmalarının reklam kampanyalarından mı ibaret. Alması gereken vitamini ek gıdadan alır demiş doktor. Siz ne yapıyorsunuz günde 500 ml. devam sütü verebiliyor musunuz??


23 Cevap


zeynep_su

sefalp ben de kefir vermek istiyorum ama nasıl vereceğim. yani yoğurt gibi günlük mü veriyorsunuz? ve ne kadar  veriyorsunuz. şimdiden teşekkür ederim. sizin sorunuza gelince ek gıdaya ilk geçtiğim sırada ben de devam sütü katıyordum çorbasına falan şimdi katmıyorum. doktorumdan da memnun değilim. ilk günden beri mama markası önerip duruyor. ben muhallebiyi evde yapayım diyorum o aptamil al diyor ama katkı maddeleri kafamı karıştırıyor.


SEFALP

Elinde kefir mayası varsa kendin yapabilirsin. Ben her sabah 120 ml ılık kaynatılmış suyun içine 5 ölçü devam maması katıp içine kefir mayasını koyuyorum. Bir sonraki sabah süzüp oğluma içiriyorum. yani 24 saat beklemiş oluyor mutfak dolabında. Yoğurt gibi beze de sarıyorum.


polen

6 aylıkken ben de sormuştum hergün 500 ml mama mı diye.gerekli görmedi dr. kızım da gönülsüz içiyordu.zaten herşeyi yiyor şimdi.günde 100 ml zor içiyor.
ek gıdalara yoğunlaşın bence.anne sütü+ek gıda yeterlidir bence


SEFALP

Çok teşekkürler hepinize yorumlarınız için içim rahatladı. Bundan sonra devam sütünü azaltacağım bir tek kahvaltıda veriyorum zaten. Peki daha 6,5 aylık her öğününü ek gıdayla geçirirse bu ona ağır gelmez mi acaba? Yani ek gıdaların tam bir öğün yerini alması için erken midir?


polen

6. ayda emen bir bebeğin ek gıdası ana gıda değildir daha.benim bebeğim emmedi.6. ayında ek gıda olayımız ana yemek olayına dönüşmüştü.mama içeceğine yemek yesin görüşündeydim çünkü.siz azar azar verin ek gıdalardan,tat duygusu gelişsin.çünkü 7-8. aylarda yeni tatlara itirazlar daha fazla oluyor.şimdiden tatlara alıştırın,yavaş yavaş artırırsınız.



zeynep_su

teşekkür ederim sefalp


SEFALP

RİCA EDERİM DENEDİNİZ Mİ HİÇ?


zeynep_su

çok sağolun. denedik ama şu anda 30-40 cc alıyoruz şimdilik. zamanla artacak inşallah.


SEFALP

Doktorumuz bize bebeğin kendi istediği kadar içmesini söylemişti ben de 120' lik yapıyorum içiyor belki daha fazla yapsam içer ama bence yeter diye düşünüyorum.


opposition

tabii ki satmak için söylenen bişey o, ek gıdaya geçmişsiniz, emiyormuş da, bence gece yatarken 1 kere 150 falan verseniz yeter ( tok tutması açısından) ben emzirmediğim halde o kadar içmiyordu bizimkiler



Cevaplamak için Üye ol