ne kadar daha kullanmalıyım?

birumut soruyor: 8

merhaba hanımlar benim 18 aylık bir oglum. benim size sorum bu demir damlasını ve devit_3ü  ne kadar kullanmamız gerekiyor? şimdidem teşekkürler... :))


8 Cevap


nilsafak

Merhaba normal sartlar altında 1 yasına kadar kullanılmalı,sonrasında,gerek görülürse dewam edilmeli demişti doktorumuz,gereksiz d vitamini kullanımı kemikleşmeyi hızlandırır demişti yanılmıyorsam,demir içinde bi kan sayımı yaptırırsanız degerleri iyiyse kullanmazsınız


gokalpileseyrialem

devit-3  için bize 3 yaşa kadar kullanılmasında fayda var demişti. Aslında benim de kafamı karıştırıypr bu ara. Tekrar gerekçeleri ile sormayı düşünüyorum.


TATLI_CADI

9 aylık kontrolümüzde iki damlayı da kullanamadığımızı söyledik dr'umuza.bize elzemdir,mutlaka verin demedi.zaten ek gıdalar ile hem kalsiyum,hem demir alıyordur--pekmez,et,yoğurt yedirebiliyorsan.


ozgu_naz

deviti bıngıldak kapandığı anda ki bu da 1 yaş gibiydi kesti doktorumuz.demir ilacını 7.ayda kestim ben.ete ve pekmeze geçince almasını istemedim.çok şükür ki demir sonuçları 1 yaş tahlilinde iyi çıktı.demir damlası için birşey diyemem ama devit artık gereksiz sanırım.



birumut

teşekkür ederim hanımlar... fikirlerinizi değerlendiricem...


DoRuK_DiLeK

dr önerisi: dvit3 2 yaşına kadar demir damlası 3 yaşına kadar devam edicez dedi. zinco mega verdiğimiz için ve içeriğinde d vit olduğu için d viti kestik. demir dmlasına devam ediyoruz


birumut

ben bebeğime  gıda verici şeyler pek yediremiyorum. sevmiyor. 3 yaşına kadar  kullanmakta fayda var sanırım. doktorumuzada danışıcam tabi...


olivia

genel bilgi;dvit dogumdan itibaren 1 yasina kadar gunde 3 damla yani bingildak kapanana kadar veriyor doktorlar.Ancak zaten 1 yasina dek her ay aylik kontrol oldugndan kafa cevresi kontrolunde bingildagin durumuna gore doktor damla sayisini arttirabilir,azaltabilir ya da tamamen kesebilir.Buna kesinlikle doktor karar vermeli.

Demir damlasi ise,bebegin ilk 6 ay sadece anne sutu alacagindan hareketle 6.aydan itibaren ek gidalara geciste demir eksikligi gelismesin diye yine bebegin kilosu basina bir damla olmak kaydiyla koruyucu olarak 1 yasina kadar hergun veriliyor.

Bir yasinda yapilmasi gereken genel tahlilde cikan sonuca gore ya devam ya da kesiliyor.Tabi bunlar genel bilgi.Her bebek ozelinde takip eden doktoru tarafindan karar verilmeli.Baska bebeklere yapilan uygulamalar yanlis yonlendirme olabilir.

Yine genel bilgi;gunesten yeterince dvitamini alabilmek icin el ayak ve kafa ciplak olarak gunde 17 dakika gunes goren cocuklarin yeterince dvitamini aldigini varsayiyor bilim.


Cevaplamak için Üye ol