Kilodan dolayı sezeryan zor geçebilir miş:(

nurturia soruyor: 10

Üyenin kendi isteğiyle ya da kurallara aykırılıktan dolayı üyeliği sonlandırılmıştır.


27 Cevap


Cansu88

Cok takma yengem 3 santim acikla 1ay dayandi yat kalkma cok ayakta kaldiginda bebegin baski yapip acilma riski olurmus. Sezeryana gelince malesef dikislet problem olabilir ama illa olucak diyede bisey yok.cok kasma dusunme uzuntu kotu sonuclar yaratiyor.



burcaksahin

İllaki normal olarak yazmadım, yuksek kiloyla saglıkla her yol olabilir diye yazdım.

Saglıklı bir doğum dilerim.


Meryem_

Merhaba,

Benim 34. haftadan itibaren 2cm acilmam vardi. 38. haftanin sonunda 3cm olmustu. Fakat bu kadar acilmayi sorun etmiyordu doktorum. Yani su an acilmanin olmasi illa ki sezaryen olmani gerektirmiyor. Bebeginin donme ihtimali de cok yuksek. Sezaryen ya da degil hep iyi seylerin olacagina inanarak pozitif dusunmeye calis.

Kilonun fazla olmasi bebek hareketlerini hissetmende gucluk cekmene neden olabilir bu arada. Benim sahsi gozlemim anne karninda cok kipir olan bebeklerin dogduktan sonra da ayni hizda devam ettigi :) 


Burcaksahin ve Meowow (dogru mu yazdim bilemedim) normal dogum ve sezaryen ile ilgili cok guzel bilgi vermis bu arada.


Elizim

Merhaba,
Doğum öncesi kilo konusunda bir hayli stres yaşamış biri olarak sizi çok iyi anlıyorum. Ben epidural sezaryen oldum gerek ameliyat , gerekse ameliyat sonrası çok rahat geçti. Üstelik ben bildiğiniz yarım dünya idim. Varisler nedeni ile normal doğum olmadı ama doktorum her zaman kilonun normal doğuma engel olmadığını söyledi son ana kadar. Sağlıkla kucağınıza almanız dileğiyle...



nilsafak

balbebek,hepsini okuyamadım yorumların ama durumumu kısaca özetliyim bebeğimin 35. haftaya girerken 3.200 gr dı kilosu o hafta idrar yolu enfeksiyonu sebebiyle hastaneye yattım,39. hafta sezeryanla doğum yaptım ve kızım 3.200 gr olarak doğdu 4 hafta 1 gr bile oynamamış kilosu,son 2 hafta gün aşırı hiç bi hareket hissetmediğim için hastaneye kosuyordum:( cok şükür ki hiç bi problem yasamadan kızımı kucagıma alabildim...


Meowwow

Daha önce acele yazdığım için uzun yazmadım. Bende 110 kilo filan ile sezeyan oldum. Bebeğim için çok büyük olabilir özellikle göbeği büyük doğum kanalında sıkışabilir dedi doktor. Sebep olarak benim hiç açılmamış rahim ağızımı ve kilolu olmamı gösterdi. 39+3 de sezeryan oldum. Bil bakalım çoçuk kaç kilo çıktı :) 3.5 kilo normal bir bebek biz 4.5-5 kiloluk bir azman bekledik. Diyeceğim ultrasonda çok hata payı var fazla endişelenme. Bebeğin hareketlerine dikkat etmen çok güzel. Kendine iyi bak. Herşey inşallah yolunda gidecek. Ben dikiş olayını Dr bana hiç bir şey söylemeden dert ettim ama dediğim gibi çok çabuk iyileştim hastahaneden 2 sonra yürüyerek çıktım. Hemşirelerin ağzı açık kalmıştı :) inşallah seninde işlerin rast gider sağlıklı bir bebek alırsın kucağına bir kaç hafta içinde :)


gizemmm

Ben 2 cm acikla nerdeyse bir ay gezdim:) kolay ve sancisiz dogum dilerim


MCA

hamileliğimde bi dünya şey okudum, ailemde doktorlar var onlarla hep beraberdim kilonun sezeryana etkisini hiç duymamıştım. bilmiyorum ben 90 ile doğuma girdim hiç sorun olmadı. atsa benim dikişim atardı çünkü kızım çok zor bir bebekti hep kucakta gezdirdim, hep hareketliydim şöyle lohusa gibi yatağıma kurulup dinlenemedim desem yeridir. o konuda sıkıntın olmasın, senin doktorda biraz felaket tellalı. 36 da çatı yada açıklık muayenesi yapmamıştı benim doktorum doğumu tetikleyebilir son zamanlarda yaparız demişti. açıklık olması hemen doğuracağın anlamına gelmiyor. şu an ters olması da dönmeyeceği anlamına gelmiyor. yani illa sezeryan olacak diye düşünme. zaten tek hedef sağlıklı bi şekilde bebeği kucağa alabilmek.

bebeğin kilosuna gelince, ben hekim falan değilim dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım. geçen demiştim ya AC,FL,BPD gibi değerler ölçülüyor. bebeğin kilosu bu değerler formülleştirilerek hesaplanıyor. mesela dr karın çevresini tıklarken eli 1-2 mm kaydırsa farklı çıkar. anlatabildim mi bilemiyorum ama o kilo yaklaşık bir değer net kilo değil. benim doğumdan 1 gün öncesi ölçülen değerle doğum kilosu 400 gr farklı idi. gelişimi yavaşladı diye düşünmen çok yanlış olur. sen suyunu, meyveni, sütünü, cevizini, etini, balığını, demirini, vitaminini aldıktan sonra gerisini düşünme.


Taita

ben şunu anlayamadım arkadaşım; dr. normal doğum yapamazsın sezeryan mı olacaksın, dedi; yoksa sezeryan olamazsın dikişlerin açılır mı dedi? şöyle örnekler var önümde 100 kilonun çok üstünde (120-130lar)normal doğum yapan gördüm keza ben de 93kg ile doğuma girdim :( ama sizin bebek dönmediğinden normal doğum şansınız zaten yok di mi? o zaman mecbur sezeryan olacaksınız. sezeryanda da dikiş açılır ise doktorunuza sorar mısınız 3.doğum yöntemi nedir diye? kesinlikle konuyu anlamamışım.



Cevaplamak için Üye ol