bir kişide evet bizdee desin ne olur ???

nurcanafis soruyor: 10

kızım 12 ayı doldurdu geçen hafta ama hala emekleme ve yürüme belirtileri yok...
motor beceri olarak yaptıkları sürünmek koltukta biz koyarsak sıralamak kendi tutunup kalkamıyor..
dil gelişimi olarak gel,hadi ,baba ,anne (ama bana veya babasına değil kendi kendine söylüyo)mama dede,at,aç,cici vb anlamsız kelimeler,
alkış,by by,öpücük yapıyo,dilin nerde dedğin zaman gösteriyo...
iki küp üstüste koyamıyor kitap sayfaları çeviremiyor...
bizim ayımızda olupta bizim gibi hala yürüyemeyen yada bizim gibi olan varmı ?


12 Cevap


CiciAnne

Sağlık konrollerinde doktoru ne diyor bu duruma?


nurcanafis

her bebeğin gelişimi farklıymış bazı bebekler 18 aya kadar anca yürürmüş ...gelişimin normal olduğunu söylüyo ama ben çevremde hiç bizim gibi olan birini görmedim 13. ayın içinde emeklemiyor bile 8 aylık emekleyen çocuklar yaşına kadar anca yürüyorlar biz daha tutunup kalkamaya başlamadık ...
bizim durumumuzda olan varsa tamam diycem ben abartıyorum ...


nesli2408

nurcanafis bence endişelenmenizi gerektiren bir durum yok.doktorunuz da söylemiş zaten 18 ayına kadar gecikmeler olabileceğini.emekleme, sıralama, kendisinin kalkması gibi hareketleri benim kızım 1 hafta içinde geliştirmişti.birden yürüdü derler ya öyle oldu...yani bunları şu an yapamıyor olması yada az yapabilmesi geç yürüyeceğinin belirtisi olmayabilir.bence endişelenmeyin bir yorgan battaniye üzerine yüz üstü bırakın bol bol çabalasın,bir oyuncağa ulaşmaya çalışsın.kendine güveni gelsin.sağlıkla inşallah...


nurcanafis

inşallah çok teşekkür ederim


nurcanafis

18 ay öylemi ? çokmu sabırsızım ben bana da çok diyorlar bi bakmışsın yürümüş ama buna inanamıyorum yerlerde sürünen çocuk bi anda nasıl olur doğrulur hatta yürür offff offff ...biraz sabır sanırım tek çözüm



larem35

hiç dert etmeyın oğlum14,5 aylıkken yurumeye başladı.8 aylıkken desteksiz oturamıyordu.şimdi hızına yetişemiyorum:)
dil gelişimide 12 aylık bir bebek için normal diye duşunuyorum.


esila

bizimkide yürümüyor 15 ayakadar bekle dedi dr


nurcanafis

canım senin kızın desteksiz ayakta duruyor yanlış hatırlamıyorsam resminde görmüştüm ...
inan o kadar dursa çok dert etmemeye çalışıcam...


ozzzy

benim oğlumda hiç emeklemedi. yaşına geldiği gündü sanırım popo üzerinde emekledi , tuhaf birşey bazı bebekelr öyle emeklermiş ben hiç görmemiştim daha önce. Neyse 15.5 aylıkken de yürümeye başladı ki bence sen o kadar beklemezsin. erken emekleyen bebeklerin yürümesinin 4-6 ay alması çok normal. senin kızın emeklemeden yürüyecektir. Birde iyi yanından bak benim oğlum yürümeye başladı ve topu topu 5-6 kez düşmüştür. erken yürüdüğü zaman yavrucaklar heryerini morartıp şişiriyorlar düşe kalka. hiç canını sıkma bence daha yürümesi için çok vakit var. 


nurcanafis

inşallah öyledir yürüdüğü gün sanırım benim için düğün bayram olucak...
umarım herşey yolundadır çok teşekkür ederim ...



Cevaplamak için Üye ol