uyumadan önce çığlık çığlığa ağlama:(

Serpilin_CemreSi soruyor: 2

merhaba, kızım 50 günlük.1 haftadan beri uyumadan önce çığlık çığlığa ağlıyor. hem emiyor hem ağlıyor kendini sıkıyo kızarıyo tekrar sakinleşiyo emmeye devam ediyo.sonra ağlamaktan yoruluyo ve yine emerken uyuyo.siteye baktım benzer sorulara kolik olabilir mi? ya da başka ne sıkıntısı olabilir?gaz sıkıntısı yoktu bugüne kadar olduğu zaman da zinko damla veriyorum.genelde emerken uyuyor yatağında sallayarak çok nadir uyuyor.emzik vermeye çalıştım sadece uyurken emsin diye ama almıyor midesi bulanıyor öğürüyor.emziğe alıştırmanın kolay bir yolu var mı?tecrübeli arkadaşlardan cvp bekliyorum şimdiden tesekkurler.


2 Cevap


burcakyaman

metsel kızının bu aralar huy değiştirmesi çok normal. Annanem benim oğlum için söylemişti 40ından sonra değişir diye inanmamıştım ama öyle oldu. Kolik için benim okuduğum her yerde üçler tesiti diyodu haftanın üç günü günün üç saati ve en az üç hefta süren ağlama nöbetleri. Kolik ağlamaları genel olarak hep aynı saatlerde başlar. Gaz sıkıntısı yoktu oluncada zinko veriyodum geçiyor diyosun ama aslında geçmez ve gaz problemi kolay atlatabileceğn bişeyde değil. Bebişler dünyaya o kadar temiz ve steril geliyorlarki vücutlarında hiç bir bakteri yok hatta öyleki sindirim ve boşaltım için gerekli olan herkeste bulunan faydalı bakteriler de yok özellikle ilk15 gün gayet ilkel beslenme ve boşaltım sistemi var ama sonrasında vücut o bakterileri ürettikçe ağrı oluyo ortalama 4. ayında geçer. Sen bu dönem içinde gazını daha rahat çıkarttıracak yöntemler deneyebilirsin. Biz sup sımplex damla veriyoduk. gaz sancısının tuttuğu zamanlarda sıcak (ılık ütüyle ılıtılmış) küçük el havlularından karnına ve sırtına koyuyordum bide elimin altında kaymayacak bir penye battaniye yada büyük yumuşak kumaşlarla bebeğimi kundak gibi sarıyordum sırtını dakikalarca avuç içiyle ovuyordum bide sakinleşip uyuduğu zamanlarda gündüz vakti ve benim uyumadığım her ana yanımda yüz üstü uyutuyordum. yüzüstü olunca karnı yatağa değdiği için ısınıyo poposuda yukarıda olduğu için daha rahat gaz çıkarabiliyodu.ayrıca bacaklarınıda karnına rahat çekebiliyodu. uyanık ve keyfi yerinde oluncada sırtüstü yatır bacaklarını oynatın jimnastik yaptırır gibi. oda gazı rahat çıkarmasına yardımcı olur. Ameliyatlardan sonra da (sezeryan sonrasında bile) yürütüyorlarki gaz çıkarmak kolay olsun diye. Havadan bi sebep nasıl bu kadar üzüyo insanı dimi... bende havadan bi mesele için ne kadar çok şey yazabiliyom ve vaktim yok aslında yazacak çok şey var:)))  olay ne ? GAZ!!!!! neyse sana kolay gelsin zor zamanlar ama keyiflidir haberin olsun özellikle 5. ay ve sonraki 6 ay benim için çok güzel zamanlardı:))))


Serpilin_CemreSi

burçak çok tesekkur ederim ilgine.evet 40ına kadar yoktu yaw keşke değişmeseydi...tavsiyelerini denicem bundan sonra.park yatağındaki titreşimle uyutuyorum bu zor zamanlarda.evet hem de nasıl üzüyo içim gidiyo ya o ağlarken..:( umarım ben de o keyifli zamanları yaşarım(işe başlamazsam:( )tekrar tesekkur ederimmm:))



Cevaplamak için Üye ol