bebeğim 13 aylık ama asla çiğnemiyor.

anyhope soruyor: 10

Ağzına bişey vermek istediğimde asla kabul etmiyor. sabah peynir, gün aşırı yumurta, sarısı pekmez, bebebisküvisi ve bebek sütünden oluşan karışımla kahvaltısını ediyor. öğle uykudan uyanınca meyveli yoğurt yediriyoruz, akşam sebze ve ya tarhana çorbası gece öğününde de herobabynin sütlü pirinçli iyi geceler mamasını yiyor, bide gece ve ara öğünlerde anne sütü alıyor. Bu açıdan bakınca iyi besleniyo aslında ama kendi isteğiyle asla yemiyor. Hep sadece yutabileceği şeyleri kabul ediyo. Gelişimi çok güzel her şey yolunda ama ben hep böyle olur 4-5 yaşına kadar sürer mi bu durum diye korkuyorum. Nasıl başarırım bilemiyorum?


14 Cevap


pavci

merhaba anyhope, 

Benim Bora'm da aynı durumda...sizinkiyle aşağı yukarı aynı şeyleri yiyiyor...hep püre halinde..:(
asla pütürlü bir şeyi kabul etmiyor..hemen her kaşıkta öğürüyor...önünde taklalar atıyoruz yesin diye..doktoru 3 yaşına kadar püre yesin hiç problem değil..yeter ki yesin diyor..gelişimi gayet iyi ,sağlıklı....o yüzden çok takmamaya çalışıyorum..yanlız değilsiniz merak etmeyin:)


kay_dil

aynı problem bizdede var üzülmeyin püre oldumu yutuyor ama pütürlü yemiyor dilinle dışarı atıyor öğürüyor ve sonunda kusuyor şimdi 3 günde 1 pütürlü gıda vermeyi deneyeceğim zamanla bunlarıda aşacağız inşallah yemek yedirken eline oyuncak, kaşık v.b. gibi şeyler verince dikkatini eline yönlendiriyor o arada 1 kaşık yese kar oluyor bana bende sıkısınca hipp kavanoz mamalarından veriyorum çok araştırdım piyasadaki yüzdeyüz tek organik bebek besinleri hipp doktorumuzda onayladı 


AOA

arkadaşlar, size nacizane önerim : nasıl alışırsa öyle devam ediyor. oğlumun reflüsü olduğu için ço çabuk kusardı. ben de yesin de nasıl yerse yesin diyerek püre kıvamında vermeye devam ettim. sonuç : oğlumu pütürlü gıdalara çok zor alıştırdım, hala da köfte, tavuk, et yemez. kıymayı yemeğin içinde yer. hamur işi yemez. yeni yeni ceviz, badem yiyor.
3 yaşına kadar püre yiyebilir diyen doktorunuza da şaşırdım açıkçası. çiğneme refleksi nasıl gelişecek bu çocuğun?
eğer ileride sorun yaşamak istemiyorsanız, bu sorunu aşmaya çalışın derim.


fatmagunes

pütürlü yemeğe ne zaman alıştırmak gerekiyor? oğlum 7 aylık bu sorunlarla karşılaşmamak için ne zamandan itibaren alıştırmak gerekir?


AOA

öykünün annesi merhaba... korkma, kaçmıyor.. ben de acaba kaçar mı diyordum ama baktım yiyor. eline ver, sen de yanında dur. sen ısır bir parça, o da senden görsün. senin kızın 6 ay büyük benim oğlumdan, çok daha rahat yer, merak etme.

fatmagüneş, ek gıdalara başlamışsındır zaten sen. şimdiden pütürlü ver zaten, püre şeklinde verme. robottan geçirmek yerine, rende kullan.



Taita

merhabalar
aynı durum neredyse hepimizde olmuştur. ben  yaşındayken çok üzülüyordum pütürlü yemiyor hep karışım yiyor kahvaltısını diye. sonra yavaş yavaş yemeye başladı. merak etmeyin o da öyle olacak.. üzülmeye değmez yani..

sevdiği herhangi bir yiyeceği pütürlü vermeye başlarsanız (mesela bizde pilav) kendiliğinden yemeye başlıyor..


umut_turgut

yiyecekler sürkli blendırdan gçtiği için çocu çocuk kolay çiğnemeden yutmak istiyor  fakat çiğneme gerektiren katı gıdalar mid alışık olmadığı içn kusma problemlri olabiliyormuş tanıdığımdan biliyorum 2,5 yaşında idi çocuğu


pintur

bu konuda çok çektik biz.. benim oğlum 3,5 yaşına kadar sadece püre yedi, kahvaltı dahil... zaten çok zor yemek yerdi, hiçbişeyi severek yemezdi vs... bu arad bisürü doktora gittik, her zaman evde sehpaların üstüne eline alıp yiyebileceği gıdalar olsun dediler, yaptık... evin içinde her taraf çubuk kraker kırığı doluydu ama tek derdimiz yesin de nasıl yerse yesindi... biraz çubuk kraker, biraz da makarnayla başladı ama az dediğim gerçekten az öyle düşünün. sonra başka bi doktor dedi ki siz kaşıkla direk çocuğun ağzının ortasına kouyoysunuz o da hop yutuyo, kaşığı yanağın içine doğru yandan verin dedi. ben de dedim ki kolaysa sen ver.. çünkü öyle olunca en azından ağzının içinde bi çevirmesi gerekicek falan.. sonra 3,5 yaşınbda kreşe başlattım çağanı. ve bi mucize oldu, önce makarnayla başladı, şimdi köfte ve pirzola bile çiğniyo. hala öyle çok yemiyo ama elmayı falan çiğniyo artık. kahvaltıyı püre yapmıyoruz, nasıl mutluyum anlatamam... bu arada çiğnemeye alışması için sevdiği bişeyler verin demişti doktorlardan biri, belki zararlı diye tatlı falan vermiyosunuzdur, ama en azından çocuk için bi motivasyon unsuru olabilir...
umarım sizin probleminiz çok daha kısa sürede biter...


boranisi

arkadaşlar kusura bakmayın ama biraz acele ediyorsunuz ben henüz ogünlere gelmedim ama kendimi hatırlıyorum çocukluğumu 6 yaşına kadar kahvatı yapmadım bana kuru geliyordu annem menemen yapardı ekmeğin içini ıslatarak onu yerdim şimdi herşeyi yiyorum:)))))
ve bir uzmandan dinlemiştim 'çocuğunuzu zorlamayın illaki sizinle oturup peynir zeytin yiyecek değil besleyici konfleksler bisküvi meyve suyu süt ve kek çocuğunuzun sevdiği şeyleri tercih edin'demişti.
 


seyneb

bende kızımda aynı sorunu yasayacağımı düşünürdüm.çünkü blendır kullanıyordumama 7 aylıkken baktımkı babanesi haşlamayı çatalla ezerek yediriyor.meğer çocuk yiyebiliyormuş.blendır rafa kalktı.şimdi 10 alık bayağa çiğniyor.tavuk ve balık yiyor.ek gıda geçiş döneminde blendır kullanmamak gerek.aslında yiyebiliyorlar.biz boşuna korkuyoruz



Cevaplamak için Üye ol