nAsıl uyutuyorsunuz?

_yasemen_ soruyor: 3

slm anneler 

bnm sorum bu kez uyku yönünde.oğlum kendi kendine uyumayı biliyor fakat ben hep ayakta sallıyorum.:(kendi haline bırakınca 1saati buluyor çünkü uyuması sözde uyku saatimiz 22,00..nerdeee 23,00e doğru uyuyor artık.bi an önce uyusun diye ayakta sallıyorum.ve bu durum bni çok rahatsiz etmeye başladı.
şöyleki;gece uykusu için 22de yatağına alıyorum ayakta sallamaya başlıyorum.bzn kendi haline bırakıyorum uyuyor.gece 1-2-3-4-5 hangi saat olursa olsun kesinlikle 2-3 kere uyanır hemen sallamazsam uykusu kaçtımı 3saate kdr uyumuyor ağlıyor da ağlıyor muskalar yaptırdık dualar dualar ben okuyorum..bu son aydır çok yıprattı bni geçen ay çokk iyiydi.yorulmuyormu dicekseniz eğer gündüz 2saate kdr dışarı çıkarıyorum arkadaşlarıyla oynuyor.
sorum şu yönde,bebeklerinizi nasıl uyutuyorsunuzacaba ben biryerlerde yanlış mı yapıyorum die düşünmeyebaşladım bu aralar.mesela hiç masal okumuyorum hikaye anlatmıyorum oysaki kitaplarımız var ilgili de oyuna çeviriyor die okumuyorum acaba yanlış mı yapıyorum.ne anlatıcağımı da pek bilemiyorum açıkçası oğlumbni okdr çok yoruyorki gündüz okdr çok herşeyi anlatıp dil döküyorum ki bi saaatten sonra yeterki uyusun moduna geçiyorum artık.
hiç bi zmn kendi kendine yanlız başına oda da hiç uyumadı artık uyuması mı lazım?geceleri uyanmalarımız bitmiş değil dediğim gibi 2-3 kere uyanıyor.ben de son zmnlarda artık onun yatağında onu uyuturken uyuya kalıyorum buna da alıştı sallarken ayağımda uyuya kalıyorum geçen gece ayaklarım resmen uyuşmuş:(
çok uzattim belki ama cvp verecek olanlar için durumu özetlemek istedim.teşekkürler.

Bu soruyu cevapla

3 Cevap


neyse

2 yaş bizim için de zordu.. saatlerce sürerdi uykuya geçmesi, hatta ben uyuyakalırdım o benden sonra bir şekilde uyurdu. bizimki kendi odasında ve kendi yatağında uyuyordu, ben de yanına uzanıyordum. yalnız bu durum eşimin askere gittiği dönemdi. ben bu uyku sorununun yaşla mı yoksa babadan ayrı kalmaya tepkiyle mi ilgili olduğunu çözemedim. eşim askerden gelince ona kitap okumaya başladık ve böylece uzun süren uykuya dalma sorununu çözdük. özetle söylemem gerekirse bir rutin oluşturmaya çalışın. mesela bizimki önce süt içiyor, sonra tuvaletini yapıyor, sonra kitap ve yanından ayrılıyoruz. tabi biz artık 4 olduk, düzenimiz oturdu. ilk başlarda kitapan sonra yanında biraz daha kalmak gerekiyor. şunu da ekleyim, zamanla düzeliyor. kendinizi rahatlatmaya çalışın, çocukların her dönemleri ayrı bir huy ortaya çıkıyor.


_yasemen_

süt  çiş yapma diş fırçalama elleri yıkama rutini hep var ztn bir ara kitap da alıyorduk hep yanımıza okuyorduk sonra uyuyorduk ama işte ne olduysa kitab çıktı arabalar girdi devreye.kitap yerine arabaları daha çok dikkatini çekiyor bu dönemde sanırım


mert_mert

benim oğlumunda kitap merakı var ..bu merakın yanında birde arabaları..belki evde şuan için 200 geçkin küçük araba vardır ..hikaye kitaplarını kendisi seçiyor genelde anneli babalı ve arabalı kitaplar merakıdır..kitap okurken o ayak ayak üstüne atıp sütünü yudumlar resimlerine bakar bende okurum..ama bu hikayeler arabalarda dahil olur bazen..o arabalr kitabın üstünde gezer kitap kaza yapar araba çarpar ambulans gelir filan..genel olarak tüm oyunlarımız bu şekilde hamur oynarız hamur arabaların üstünde gezer kepçe gelir söker hastaneye gideriz filan gibi..

 uykumuzda 1 yaşına kadar ayağımda salladım (çoçuk yokken asla ayağımda sallamam kendisi beşiğinde uyuyacak diyen bir insandım)genelde çoçuk yokken çok şey söyleriz ama iş faaliyete gelince nedense uymaz..1 yalından sonra artık birgün dank etti baktım sadece sallanıyor uyumuyor konuştum onunla artık seni sallamıcam ama istersen ayağımda uyuyabilirsin diye..bir iki ağladı direndi sonra sallanmadan ayağımda uyudu 1 2 hafta..sonra yanıma yatırdım bana sarıldı örtüsüyle oynayarak uyudu..halende öle uyur..uykusu gelince kucağıma kıvrılır hemen yastığa koyarım yanına yatarım oda uyur..fakat öle 10 dakka sürmüyor uyuması..yani 1 saat sürüyor tabikide..biz bile yatağa yatınca anında uyumuyoruzki çoçuk uyusun...biraz sabırlı olun ve kararlı olduğunuzu hissetsin..ayağınızda sallamayın bırakın dirensin ama bir salla bir bırakda olmucak tabikide..ya hep sallıcan yada tamamen bırakıcaksınız..



Cevaplamak için Üye ol