inatçı ateş

emp soruyor: 2

iki gündür inatçı bir ateş kuzumu eritti. önce öksürmeye başlamıştı. ciğerlerine inebilir diye doktorumuz oraceftin (antibiyotik), ventolin, hydryllin  ve ilaçlı buhar tedavisine başladı. iki doz oraceftin sonrası şuruplara karşı aşırı tepki vermeye başladı. içtiği anda kustuğu için tekrar doktora gittik. bu arada ateşi de yükselmeye başladı. antibiyotik şurubun yerini iğne aldı. tadı berbat olan hydryllin yerini antibeksin aldı. dolven, calpol ve fitil eklendi. buhara da devam ediyorum. ailecek nefes almıyoruz desem abartmış olmam. üst üste şurupları verince kusuyor.ama en kötüsü ateş. 38-39 dereceden inmiyor. iki gecedir acile gidiyoruz. iğne yapılıyor ama yine düşmüyor. vücut zamanla bağışıklık kazanır mı ateş düşürücülere karşı? daha önce ateşlenince bunlardan biri hemen etkili olurdu. şimdi fitil, şuruplar, ılık duş, iğne hiçbiri ateşi etkilemiyor. kafayı yemek üzereyim. lütfen yardım edin. bir de en fazla şöyle düşüyor ateşi; ayakları buz gibi oluyor ama başı, alnı, gözleri hala yanıyor..

Bu soruyu cevapla


12 Cevap


kedidirkedi

Ben genel hali kötü olmadıgı sürece 40 derece ateşi bile olsa ateş düşürücü vermemeye çalışıyorum. Ateşi çıktıgı zaman 2-3 gün bekliyorum doktora götürmek üzere, gittiğimizde de kan tahlili yaptırıp WBC sine baktırıyorum. Düşükse zaten viral oluyor, bekliyoruz geçmesini. Yüksekse antibiyotik baslamak gerekiyor baslıyoruz. Şimdiye kadar 1 kere antibiyotiklik durum oldu, diğer ateşlenmeleri viraldi.

Kan tahili çocuga işkence gibi gelebilir ama boşu boşuna kullanılacak yıgınla ilaçtan daha zararlı degil bence.


Madre

tekrar geçmiş olsun, tekrarı da hiiiç olmasın inşallah :) bu arada fotoğrafın şimdi dikkatimi çekti ve özelden yazıyorum hemen :)




Cevaplamak için Üye ol