bebeğimi emzirmekten vazgeçmek istemiyorum!

erenim soruyor: 6

bebeğim 1 yaşını henüz doldurdu,bu ayki dr kontrolünde doktoru artık kesebileceğimi,inek sütüne başlamam gerektiğini söyledi

ben kesinlikle buna hazır değilim,ama bu inek sütü meselesi kafamı karıştırdı

normalde bebeğim 5.5 aylıkken ek gıdaya geçti.aşağı yukarı sorunsuz sayılırız ,listedeki herşeyi yedirmeye çalışıyorum+ günde 6-8 kere beni emiyor

şimdi kadın emdiği zamanlara(sabah,uykudan once,uykudan sonra,yatarken) inek sütü koydu..dolaysıyla emzirmeye zaten vakit kalmıyor

ben bunu yapamıyorum,onu emzirmeyi bırakmak herşeyden önce benim için bi tramva,dolaysıyla inek sütüne de başlamadım kafam çok karışık(bi kere denemek için verdim,reddetmedi içti) ücretsiz izinin uzama ihtimali de var,zaman sorunum da ortadan kalkıyor

inek sütüne daha geç başlamanın ne sakıncaları olabilir? 2 yıl emziren anneler bu konuda neler yaptınız?


16 Cevap


erenim

miktar açısından aşar demek istedim başka ne şekilde olabilir ki?

daha önce belirttiğim gibi emme saatlerine doktor inek sütü koydu,ha ben hem 6-8 kere emzireyim,hem 4 kere 100-150cc (toplamda 500cc) inek sütü vereyim,hem kahvaltı öğle ve akşam yemekleri + ara öğünleri yapayım,hem de 1 yaşında çocuğa ben bunu her gün aynı istikrarla yedireyim?

siz sıraya koyun demişsiniz valla ben sizin örnek listenizi ve sırasını bir alayım herhalde saat başı ya yemek yiyo ya süt içiyo çocuklarınız...tam da yapmam gereken şey buysa ve siz bunu rahatlıkla yapabiliyorsanız ben gerçekten sizi takdir edicem


snotra

Peynir, yoğurt, sütlü tatlılar da var.. Elbette emzirmeye yeni doğan döneminden daha az pay ayıracaksınız. İnek sütünü ise sonraki hayatında alışkanlık edinmesini sağlayacak sıklıkta vermeniz yeterli. Yoksa, bir ineğin danasını koyun sütüyle beslemesi ne kadar saçmaysa insanın da sütü gelip dururken yavrusunu inek vesaire sütüyle beslemesi o kadar saçma!


örnek listemizi istemişsiniz, ben de güzel güzel yazmıştım ama sonra fark ettim ki rica etmemiş adeta emretmişsiniz. yazdıklarımı sildim, sizin takdirinizi almasam da olur. 



 









 
 








 










erenim

estağfirullah emretmek ne haddime,gerçekten merak etmiştim listenizi,zira sizde bi önceki notunuzda bundan doğal ne var ki modunda yaklaşmışsınız ama bi sonraki notunuzda 'sadece alışkanlık edinecek kadar' diyerek yazdığınıza açıklama getirmişşiniz...dolaysıyla böyle daha anlaşılır oldu

teşekkürler tavsiyeleriniz için


hande

can 23 ay emdi. sizi anlıyorum 23. ayda bile bırakmak benim için üzücü olmuştu. bizim doktorumuz max. 500cc inek sütü verebilirsin mecburda değilsin demişti. bende sadece işyerindeyken süt sağmaktan vaz geçmiş o saatlerde inek sütü almaya başlamıştı Can. İnek sütü insanlar için çok ta faydalı birşey değil aslında. illaki olması gerekmiyor ki çoğu insanın inek sütüne allerjisi var bu yüzden.

günde birkez belki 200 cc ile başlaya bilirsiniz belki. fazla inek sütü kansızlığa neden olduğu ve içinde protein ve ca harici doğru düzgün bir vitamin bulunmadığı için çocuğun çok süt içmesi iştahını kapatacağından ve vitaminsiz kalacağından uygun değilmiş. ayrıca fazla proteinde allerji yapıyor. o yüzden bizim doktor özellikle tembihlemişti sakın fazla verme inek sütünü diye. siz daha 1 yaşındasınız 1,5 yaşına kadar hiç vermeyen doktorda çok.

yoğurt yiyen, anne sütü içen birazda peynir yiyen bir çocuğun sizce süte ihtiyacı olurmu ve o sütten ne elde eder????? bence devam


YesilAnne

Tenten 20 aylık ve hala emziriyorum. İlk süt vermeye başladığımız zaman azar azar keçi sütü verdik. Dönem dönem inek sütü verdik fakat aktif olarak emzirmeye devam ettim. Bence endişelenmeyin. Hande'nin bahsettiği gibi Tenten yoğurdu çok sevdiği için ve peyniri de yediği için ve üstüne de anne sütü aldığı için ben o dönem hiç ısrarcı olmamaştım süt vermek için. Aslında hala öyle. 


erenim

şimdi sizinle konuştukça daha iyi anlıyorum ki,doktor otomatiğe bağlamış,1 yaşına gelen her çocuğa(iyi,kötü,kilolu,zayıf vs..)moda mod aynı şeyleri söylüyor..zaten ağzından çıkanları kelime kelime mesanın bröşürlerinden bulabiliyorum

mesela kontrolde erenin 11 ve 12. aylarda toplam 1200 gr aldığı ortaya çıktı..bana beş dakika önce çok hızlı kilo alıyor biraz yavaş ol diyip(ki öyle kilolu bi çocuk değil aslında kilo parametresinde 62 persentilde),
beş dakika sonra anne sütü besleyici değil inek sütüne başla demek mantıklı mı;?

ki emzirmeyi ne kadar sevdiğimi biliyor.bunun yerine aynı sizler gibi emzirmeye devam et,inek sütüne yavaş yavaş başla ama kalsiyum protein açısından da eksik kalan kısmı yoğurtla tamamla diyebilirdi(ki eren peyniri de yoğurdu da iyi yer)

üstelik bi kaç gün sonra kan değerlerinde demir alt sınıra yakın çıktı..şimdi inek sütüne bu kadar yüklenmek daha tehlikeli olmadı mı? yani böyle bi durumda kişiye özel değerlendirme yapması gerekmiyor mu?


neyse ben ikinci bir doktorla görüşene kadar inek sütüne azar azar devam edeceğim..
kahrolsun inek sütü,yaşasın anne sütü!  :)




Cevaplamak için Üye ol