kim west metodu ile ilgili yardım istiyorum :(

unkurabiyesi soruyor: 10

kitabı alıp metodu uygulamaya başladık ama daha ilk denemede başarısız olduk. bebeğim yatağında tek başına uyumaya alışkın olmadığı için ağlamaya başladı, ama o kadar çok ağladı ki hayatında ilk defa kustu. onu biraz sakinleştirip tekrar yatağına yatırmak için odasına girdiğimizde ise hem ikinci kez kustu hem de ufak çaplı bir sinir krizi geçirdi. bu yöntemi deneyip başarılı olan annelerden yardım istiyorum. sizce ne yapmalıyım.

cevap verenlere şimdiden teşekkürler


35 Cevap


mona_roza

bende sana bişey sorabilir miyim metodun içeriğini biraz özetler misin bugünler biraz problemli olmaya başladı oğlum bende kitabı alsam mı yoksa olsun sarılıp uyusak mı diyodum


monchichi

http://www.nurturia.com.tr/people/uykumelegi size yardımcı olabilir sanırım. Kendisi Kim West yöntemi ile uyku danışmanlığı yapıyor.


unkurabiyesi

yöntem kendi başına uyuyamayan bebeklere kendi kendine uymayı öğretmeyi hedefliyor.

mantık çok basit bebeği yatağına yatırdıktan sonra yatağın yanına bir sandalye çekip oturuyorsun uyuyana kadar bekliyorsun gece uyanınca da aynı şeyi yapıyorsun. ilk 3 gece böyle daha sonra her 3 günde bir sandalyeyi biraz daha uzaklaştırıp zamanla odasından çıkıyorsun. kitapta 1-2 hafta içinde bebeğe iyi geceler dileyip odadan çıkacaksınız ve o kendi kendine deliksiz 11 saat uyuyacak diyor. süper bir metot ama uygulayabilene


snyrk89

bebek ne kadarlıkken bu yönteme baslayabiliriz acaba..




mona_roza

nası yani o orda viyak viyak ağlarken sandalyede oturuyor muyuz o kadar mı


mona_roza

kuzum evet cnm ben okudum ve nerdeyse beni anlatıyo tek fark benim kucağmda dalıp yatağında devam ediyo ağlatarak uyutmayı hayal bile edemiyorum şahsen. bide ne kadar ağlayabilir ki 15 dk bi iki gün demiyorlarmı yok artık yani demek istiyorum


ema

İşe yarıyorsa bende yapiyim heheh:)))


eloskovecanuk

ben kim west'i değil de tracy hoggu okuyup denemeler yapmıştım. Sanırım 4 aylık falandı ilk denemem...Aslında başarılı oldum sayılır ama çok ağlamıştı. Sonra dedim nedir yani küçücük bebeği bir yöntem için ağlatmaya değer mi:)
Fakat zamanla kendi çapımda denemeler yaptım ama mantık Tracy abla ile aynı..Bir rutin oluşturmak..
Hep aynı saatte aynı şeyleri yapmak..Yani siz uykudan önce başka başka aktiviteler yapıp birden çocuğu yatağa koyup hadi uyu derseniz uyumuyo...Altını değiştir üstünü değiştir emzir ya da mama ver gece lambasını aç yatağa yat gibi bir rutinimiz var hep aynı saatte başlıyo genelde...
İlk başlarda mızırdanmalar oldu , elinde bir oyuncak gibi birşey olursa onunla ilgilenirken yavaş yavaş mahmurlaşıyor ve ilk başlarda 50 dakikada uyuyor...Tabi ben bu sırada yanında oluyorum bazen masal bazen şarkı falan...Eğer ağlarsa hemen sesimi yükselterek şarkı söylüyorum, çok ağlamasına izin vermiyorum.

Şimdi ise bu rutinden sonra en fazla 10 dk. da uyuyor, özellikle gündzleri direk yatağına bırakıp çıkıyorum ve iki dakika sonra, pıt uyumuş:)


mona_roza

bizdede oratay karışık bi durum var. rutin zaten lazım o doğduğundan beri var yakın zaman kadar ağlatmadan yatağna ninni ve pışpışla uyurdu babam felç geçirdi hastanede olmam gerektiği için ecburen uzak kaldık biraz ondan belki birazda dişten şimdi kucağımda dalmak istiyo bende diretmiyorum kendi kendine uyuyacak diye bu kadar kasamam. gece uykusu değişmedi çünkü her iki haldede



Cevaplamak için Üye ol