yaramaz cocuk nasil terbiye edilir

pamusum soruyor: 7

slm oglum yaklasik 1 aydir cok hircin ve yaramaz oldu arabasina binmek istemiyor,evde kendi kendine oyun oynamiyor yapma dedidigim zaman aksini yapiyor pencere tepelerine cikiyor,kizdigimda kendini yere atiyor ve basliyo aglamaya hatta bazen kafasina vuruyor,istedigi olmayinca benim saclarimi yoluyo veya kollarimi SIKIYO sasirmis durumdayim nasil terbiye ederim bilemiyorum bi cok kez yumsak bir dille konustum ama nafile tamam daha kücük ama onu nasil yatistiririm nasil terbiye edrim bilemedim tecrübeli anneler YARDIMMMM

Bu soruyu cevapla

7 Cevap


EcRiNaY_ELiF

kendi haline birak duzelir oda ecrin gibi sendiroma girmistir:) 2 aydir burnumdan getirdi.bagirdimi hic bakma umursamiyomus gibi yap ustune dustukce simariyolar :) sabir sadece sabir ecrin arkadaslarina vuruyo isiriyo oyuncaklarini vermiyo gecer insallah sabir bebekken cok sakin sesiz bi cocuktu sonradan oldu eeee cocuk yasitlarindan az dayak yemedi simdide o dovuyo:) kiziyordum baktim iyice saldirganlasiyo cezalandiriyorum bebeyini cok seviyo sakliyorum 'anne ozur'diyo opuyo oyle veriyorum ama senin bebis kucukk daha sabret gecer;)


jildando

15 aylık yaramaz cocuk terbiye edilmez de anne bir sure sonra eğitilip bu duruma alışır:)
Şaka bir yana o yaşta bebeğe birşeyi anlatarak yapmamasını sağlamak neredeyse imkansız gibi bir şey.
İstemediğiniz durumlardan kurtulmak için olabildiğince o duruma düşmeyin diyebilirim. Mesela tv kumandasıyla mı oynamak istiyor, ortalıkta olmasın, görmezse istemek aklına gelmez daha.
Hayır yapma demek yerine de konu değiştirin. Başka birşeye yonlendirin.
Siz kızdıkca hah anne benle gene ilgilendi deyip kızgınlığıda ilgiden sayarlar, muhtemelen sizi oyle gormek onu cok eğlendiriyordur.
Kucaginiza gelip sizi hırpaladığı zamanda yavaşça oldugu yerde yere bırakıp uzaklaşın, kendi kendine tepinsin. Yapamazsanız da canınızı yakmasına tepki vermeyin, canınız acısada o anlamasın. Tepki almadıkları zaman cocuklar bir sure sonra yaptıkları şeyden vazgeçerler.
Bu yaşlarda cok fazla hayır derseniz de, Hayır arsızı olur, siz hayır dedikce inadına yapar. Olabildigince az kullanmak lazım hayır ları


pamusum

tsklr tavsiyelerinizi deneyecegim insallah kisa sürerde atlatiriz


Bona

bebekler terbiye edilmez , eğitilir.. 2 yaş sendromuna erken girmiş olabilir oğlunuz , sitede araştırabilirsiniz konuyu..


pamusum

peki terbiyede egitimden gelmezmi????


CiciAnne

Öncelikle hiç bir şeyi sizi kızdırmak için yapmadığını unutmayın. Kendini ifade edemediği için hırçındır muhtemelen...

Kitaplardan öğrendiklerimin özetleri burada;
http://birannedogdu.blogspot.com/p/aklmzda-kalanlar.html

teori ve pratik çoğu zaman (özellikle çocuklarla ilgili konularda) birbirini tutmasa da çok faydasını gördüğümü söyleyebilirim.


pamusum

adresi kaydettim pc ye tskrlr cicianne söyle bi göz attim cok hos yazilar var mutlaka zaman buldukca okuycam



Cevaplamak için Üye ol