Yalan söyleme, hayal gücü

afrezrudi soruyor: 10

23 aylık bir kızım var.

Çalışan bir anneyim ve çok sevdiğim mükemmel diyebileceğim düzgün bir bakıcımız var.

Kızım bakıcısını da çok seviyor. Bakıcısına iki üç gündür "beni verme" diyormuş. bana da aynı şekilde "beni aynur'a (bakıcımız) verme, işe gitme"diyor. Gerçekten bakan bayan çok iyi bir insan, olmasa kafayı yerim. 

Dünde gece yatıyoruz "anne böcek gelcek" dedi. "nerde böcek annem, yok böcek"dedim. "anne gelcek, aynura gelcek" dedi. "sonra "bana gelcek böcek"dedi. böceğin olmadığına ikna ettim, yattı sonra. aklıma da şöyle bir şey geldi iki gün önce ablamlar gelmişti iki tane erkek yiğenim var, transformars ve örümcek adamlı defterleri vardı, oyuncakları falan, onlardan etkilenmiş olabilir mi dedim.

bugün bakıcımızı aradım, böcekle ilgili bi şey yaşanmamış. çok şaşırdı o da. çok üzüldü. defne birkaç gündür parkta "baba bana bakmadı" diyormuş ve uykusunda babasını sayıklıyormuş. anlamadım gitti, babası da gerçekten çok ilgilidir. 
 bir de bakıcısıyla akşam üstü parktan dönüyorlar "annecim ne yaptın bugün, parka gittin mi?" diyorum "hayır, parka gidelim" diyor bana.

2 yaşında bu tip şeyler yaşanılıyor mu? şimdi ne yapayım bilemedim. 


11 Cevap


zeyzey

oğlumda da 2,5 yaş civarı korkular peydah olmuştu. mesela tüllerden ve perdelerden korkuyordu. hayal gücüyle sanırım desenli tül ve perdelerde bir şeyler görüyordu.
hava kararınca penceren gözüken trafik lambalarından veya yüksek binaların tepelerindeki ışıklardan ürküyordu. her defasında kucağıma alıp orada gördüğünü/olduğunu zannettiği şeyin olmadığını izah etmeye çalıştım. şimdi o korkuları kayboldu.

ama 2 ay önce de, yatak kenarı yastığına anneannesinin işlemiş olduğu bir ördek ve bir hindi vardı [annemin neden bir hindi işleme gereği duyduğunu sormayın-bilmiyorum :)], bir de odasının duvarında zürafa, fil vs. sticker'lar vardı, onlardan korkar oldu ve odasında yatmak istemedi uzunca bir süre. hepsini çıkarıp attık ama hala ara ara kendi odasına hindinin geldiğini ama anne odasına gelmediğini söylüyor ve bizimle uyumak istiyor.

yani sanırım bu yaşlarda korku dönemi oluyor. ama korkuları tetikleyen ciddi bir şey de olabilir.

geçen günlerde sitemizin bahçesinde, gerçekten beğendiğimiz ve ailenin de memnun olduğu bir bakıcıyı, baktığı 3,5 yaşındaki kıza "yere oturma bak, böcek ısırır poponu" derken duydum... ertesi günde "sakın çiş yapma altına  bak yakarım oranı" derken... süper bir kadın, çok seviyor ufaklığı ve ufaklık da onu. ama talihsiz beyanlarda bulunabiliyor işte...
yani bakıcınızı sevmeniz ve güvenmeniz çok güzel ve çok önemli ama çocuğunuzdan gelen sinyalleri de şüpheci davranıp dikkate almakta fayda olabilir.

yalan konusunda ise: sanırım yalan söylemeyi erken yaşta öğreniyorlar :) bizimki de yeni bir  oyuncak vw beetle istiyor, zaten evde 5 tane olduğunu söylüyoruz, bu sefer de "onlar kayboldu, yok, bulamıyorum, yenisini almamız lazım" diyor :) bu sefer de doğruları söylemesi gerektiğini anlatmaya çalışıyoruz.. zor iş vesselam..


afrezrudi

tabii ki de bakıcımız böyle birşey söylemiş olabilir ama kendisi okul öncesi eğitimi mezunu ve gerçekten çok samimi bir bayan. herşeyden önce kendi kızıyla birlikte bakıyor Defneme.

biraz takip etmekte fayda var sanırım.


mustafaninannesi

Bir suru bakicilik vakasi var,bence bakicina nekadar da guvensen bi takip et!!!


afrezrudi

Mutlaka çok kötü bakıcılar var. Ama bakan bayanın günahını alamam, senelerdir komşumuz. Tabii bu güven takip etmememi gerektirmez. Şimdiye kadar hep takip ettim. Yine edicem.


mustafaninannesi

Haliyle kimsenin gunahini alamayiz,ama ne durumlar oluyor:-(televizyonda da hep goruyoruz.sen icin rahat olmasi icin talip ediyosun,sonucta senin evlqdin Siz konusu:-)



kuzeynep

Benim oğlumda söylüyordu yalan baba bugün eve bı adam geldi benle masanın altında oynadı bizimle yemek yedi gibi karı koca arasını bozucak cinsten yalanlar:)) esim çok şaşırmıştı neler soyluyor diye:) sonra baba bak adam yine geldi masanın altında oturuyor diyordu:))


Aysegul_

valla bizimki parka gittiği zaman sorarım gittin mi diye. gitmedim der. gitmediği gün bugün neler yaptın derim parka gittim der. kreş için de öyle. -gitmedim. -ne oynadın? -hiçbişi yapmadım vs. hayatı yalan olmuş :) ki asla yalan söylemeyiz. ona bir söz verdiysek de mutlaka yerine getiririz, bakıcımız da öyle. bence bakıcınız doğrudur, hayalgücü veya başka bir şekilde duyduğu şeylerden söylüyordur diye düşünüyorum. belki bir süre önce böcek görmüştür evde veya parkta, o akşam o aklına gelmiştir vs.


neretva

Biz daha bu olaylara uzağız, ama ilgiyle okudum. Aklıma şu geldi. Acaba böcek yok demek doğru mu? Bu konuda bir psikolog veya pedagog bizi bilgilendirse. Sanki korkularını inkar etmek iyi değil gibi geldi bana. Yani onun için gerçek birşey var ve biz yok diyoruz. Onun yerine onu bu konuda konuşturmak daha mı iyi olur acaba? Bir yerde okumuştum, karanlıktan korkan bir çocuğa ''neden korkuyorsun, bu çok saçma'' vs demek yanlışmış. Bir de acaba bu konuda resim mi çizdirseniz? Resimle duygularını, korkularını ifade edip kurtulduklarını da duymuştum.

Yalan konusunu ise sanırım bir gelişim aşaması. Yani gerçeği kendine göre eğip bükebiliyorlar artık. Yine de izledikleri çizgifilm ve okudukları kitapların da etkisi olabilir. Ben çok hayalgücü zengin bir çocukmuşum, kendi kendime konuştuğumu da hatırlarım. Bir zararını görmedim. Ama yalana ne tepki verilmeli bilemiyorum. Herhalde yalancı demeden gerçeği ortaya çıkarttırmak iyi olabilir.


GOGO05

aynı şeyleri yaşıyoruz benimde mükemmel bir bakıcım var evde kameram var sürekli takip ediyorum o yüzden de eminim ama oğlumda bikaç haftadır annekorktum diyor neyden dediğimde baykuş sesinden demişti sonra bigün keloğlanı izlerken farkettim ki bir bölümünde baykuş sesi ve karanlıktan korkuyorlardı muhtemelende bu bölümden etkilenmiştir ama hala etkisi sürüyor ve gece uyanıp kurtum diyor artık üzerine gitmiyoruz ve hiçbirşey yokmuş gibi davranmaya başladık o korktum dediğinde konuyu değiştiriyoruz ama ne kadar doğru yaptığımız meçhul araştırdığımda bu yaşlarda korkular olabilirmiş yalanıda bilerek söylediklerine inanmıyorum yalan söyleme demiyorum bana doğruyu söylermisin annecim diyorum ama ayırt edemiyor gibi şimdilik o yüzden akışına bıraktık


Aysegul_

ortada sinek olmadığı halde sinek var diye ağlıyor bazen. yazın karasinek ısırmıştı ordan korku gelişti. ben de hayır sinek yok demiyorum öyle dersem hayır var işte diye daha çok tepki veriyor. tamam ben onları kovuyorum şimdi diyorum, el kol hareketleri filan, sonra gittiler diyorum, tamam diyor rahatlayıp susuyor. tabi bunların bir ikisinde gerçekten de sivrisinek varmış biz anlamamışız, sabah 15 - 20 ısırıkla kalktığı günler de oldu :))



Cevaplamak için Üye ol