hangi yatak

gurkanyucel soruyor: 10

Uzun araştırmalar sonucu bebeğimiz için en iyi yatağın Ikea yatağı olduğuna karar verdim. Ancak son günlerde sıkça duyduğum "yer yatağı" fikri de beni cezbetmeye başladı. Ama kafamda oturtamadığım bazı noktalar var. Örneğin 6 aylık bebeğin yer yatağından yuvarlanmasını nasıl önleyebilirim?Yüksek yastıklar bir yere kadar, peki 1 yaşına gelince ve yastıkları da aşabilmeye başlayınca ne olacak? Marangoza özel yatak mı yaptırsak,yerden 3-5 cm. yüksekte, etrafında sökülebilir korkuluk bulunan bir yatak olsa mesela, hem yer yatağı gibi olur,hem etrafı korunaklı olur,yatağın etrafına yastık koyarsan çocuğun yataktan düşmesini de engellemiş olursun...mu acaba? Bilemiyorum ve o nedenle soruyorum:Yer yatağı deneyimi olan var mı? Diğer yatak alternatifleri nelerdir?


13 Cevap


ozguranne

Merhaba, biz İkea'nın yatağını kullanıyoruz. Ancak, misafirliğe gittiğimizde, annemlere ve kayınvalidemlere orada Ela için yer yatağı yaptık. Şu anda 10 aylık, oldukça hareketli bir dönemde. Ben sorun olabileceği için endişeliydim çünkü uyanır uyanmaz emeklemeye başlıyor.

Ancak sandığım gibi olmadı. Yer yatağında da normal yatakta olduğu gibi uyudu. (Biz de aynı odada yattık, ben tedirgin olduğum için) Hareket ettiğinde duydum zaten.

Eğer odanın güvenliğinden eminseniz, belki yer yatağının yanına yüksekçe bir yorgan serersiniz, yuvarlansa da çok sorun olmaz. Bir yaşını geçince kendi kendine emekleyerek oradan çıkacak eğer oda güvenliyse sorun olmaz sanırım.

Sizin sorunuzdan hareketle iki adres buldum, eminim siz de bulmuşsunuzdur ama paylaşayım:

http://modernhomemodernbaby.com/montessori-floor-bed-in-action/
http://modernhomemodernbaby.com/365-days-of-the-montessori-floor-bed-is-it-still-working/

Resimlerde hazırladıkları yer yatağı gözüküyor. Odayı güvenli hale getirmişler, yataktan çıksa da sorun olmuyormuş.

Fikir çok çekici, ama alışmadığımız için sanırım insan ilk anda korkuyor...





mkv

Merhaba, bende oglumu sanırım 8 aylık olduktan sonra yerde yatırmaya başladım. Cunku o donemlerde cok fazla hareketlenmişti ve uykusunda da surekli saga sola donuyordu. Ve bu dönmelerin cogunda kenardaki korkuluklara kafayı carpıp aglayarak uyanıyordu. En sonunda cozumu yer yatagında buldum. Kendi odasına yere yatak serdim, etrafına da yastıklarla destek yaptım (pek dekoratif bir goruntu olmadı ama). Tabi bazı geceler yerde yatarken buldugumda oluyordu, uyanmadan yerine yatırıyordum tekrar ama obur turlu aglayarak uyandıgı icin sakinleşmesi cok daha zor oluyordu. Tabi bir de emeklemeye başladıktan sonra dikkatli olmak gerekiyor, cunku uyanır uyanmaz oda dışına cıkıyordu. onun icin de sadece bulundugum odanın kapısını acık tutarak cozum buldum, emekleyip geliyordu yanıma...


gurkanyucel

Oncelikle cevaplar için cok teşekkürler. Bugün biraz bos vaktim vardi,ozel uretim yatak icin biraz kafa yordum ve Autocad ile 3 boyutlu bi tasarim yaptim ve olay soyle gelisti: yatagin surasi soyle olsa,burasi boyle olsa,hah tam istedigim gibi oldu..ama bi dakka,ben bu yatagi taniyorum???? bu ikea yatagi diil mi yaw???

o kadar ugrasip tam istedigim gibi bi yatak tasarladim ve bir baktim ki ikea yataginin tipatip aynisi cikmis ortaya.demek ki adamlar gercekten her ihtiyaci dusunerek yapmis helal olsun dedim ve tekrar bi ikea yatagina yonelme oldu fikrimde. ancak yukaridaki yorumlar ise yeniden yer yatagi fikrini soktu aklima. bi kere yer yatagi daha samimi geliyo bana,cocuga daha fazla ozgurluk=ozguven verir gibi geliyo,babyproof olayini cozersek hicbi sIkIntI olmaz bence...mi acaba???


Damla

Babyproof kaçınılmaz. Mkv, karanlıkta da çıkıyor mu emekleyerek? Ilgaz parmaklık açıldıktan sonra (15 ay) karanlıkta yatağında ağlıyordu. Aydınlık olunca bizim odaya geliyordu. Biz de Mkv gibi, her yeri kapatıp, dış kapıyı kilitleyip, kendi oda kapımızı açıyorduk. O da sabah uyanınca tıpı tıpı gelip bizim yatağımıza tırmanıyordu. Odasından ağlamasına göre çok daha hoş bir uyandırılma biçimiydi. Şimdi artık biz yer yatağında yattığımız için bazen geldiğini farketmiyoruz, anne yer aç diye itiyor beni kenara :)

Bence serbest dolaşması fikrine ne kadar çabuk alışıp, evinizi ona göre düzenlerseniz o kadar iyi. Böylece hareketlendikçe dur yapma olayını da minimuma indirmiş olursunuz.

Bir şeyler ürettireceksen, yataktan düşmesin diye boşta kalan iki tarafa (duvar köşesine koyulduğunu varsayıyorum) yataktan 5 parmak yukarıda kalacak bir kalite sünger yaptırabilirsin, çarşafa çırtla tutturulabilir. Minder yığmaktan daha kullanışlı olur.

Çilek'in yer yatağı varmış. Ben genelde Çilek'in fiyatına göre kalitesini iyi bulmam ama bakmak lazım.


mkv

Mustafa Kaan karanlıkta bir iki defa cıktı ama su anda bile (artık yürüyor) uyandıgı zaman ses ve ışık nerdeyse (yani biz) oraya geliyor. Hani mutfak açık bi gezineyim, banyo açık bi bakınayım huyu yok. Sabahlarıda Ilgaz gibi emekleyerek bizim odaya gelir. Tabi gündüzleri ister istemez kapısının onunden gecerken surekli kontrol ediyorum, ama zaten beşikteyken de yapıyordum. Annelik içgüdüsü heralde... Birde nedense cocugu parmaklıklar arkasına koymak bana cocugu cok kısıtlıyormuşum gibi geldi.

Sungerden destek yerine de http://bebegimenealdim.blogspot.com/2009/10/dream-tubes-korkuluklu-carsaf.html bakabilirsin.  Sanırım TR de satışı yok ama yapılamayacak bişey değil gibi gorunuyor.



gurkanyucel

tasarim çalişmasi sonucunda ikea yatağını bir kez daha taktir edip kendisini almaya karar verdim (ve hatta bugun itibariyle aldım), ancak bebek 6 aylık olunca hemen yatağı kurmayıp once yer yatağı denemeleri yapar, eğer beceremezsek yatağa geçiş yaparız diye düşündüm.


mkv, bu çarşaf bayağı iyiymiş, gerçekten de yapılamayacak bişey değil, anneannemiz terzi olduğu için belki o bişeyler yapabilir, ben bunun resimlerini basıp bi göstereyim kendisine bakalım yapabilecek mi?


mkv

Bence de cok iyi bir secim yapmışsın. Ozellikle İkea daki kademe olayı süper bence. Benim bulundugum sehirde İkea yok, gormeden de almaya cesaret edemedim, keşke alsaymışım. bende bulundugum yerde bi marangoza yaptırdım, ama tabi kademe olayını anlatana kadar canım cıktı. Yok efendim ne gerek varmış, altı çekmeceli olsunmuş, sallamalı olsunmuş, asansörlü olsunmuş.... neyse sonunda beşik geldi ama ne beşik, külçe gibi, malzeme tamamen MDF den yapılmış, korkuluk boyalı. 7. aydan sora tutunup kalkmaya başladı bizim paşa, tabi korkuluk kısmını kemirmeye başladı. Bu da yer yatagına gecmemizin 2. sebebidir. ama bildigim kadarıyla İkea dakiler boyalı degil. güle güle kullanın


gurkanyucel

çok teşekkürler.ikea'da hem boyali hem de boyasiz modeller var,biz boyasizini aldik. gerci boyalisi da bebege zararsiz ama diger mobilyalariyla uyumlu olmasi icin boyasizi tercih ettik.

Bu arada benim bulundugum sehirde de İkea yok ancak artık ikea'dan internet uzerinden online siparis verilebiliyor.ucuz bir kargo ucreti karsiliginda istediginiz yere gonderiyolar. ornegin bizim yatak icin 17 TL kargo ucreti cikardilar. aklinizda olsun,on-line sipariş sayesinde ikea artık turkiyenin her yerinde (reklam sloganı gibi oldu:)


Damlanin_Annesi

Merhabalar, şu İkea'nın yatağının linkini verebilirmisiniz acaba?
Bu kadar bahis üstüne bir bakmak istedim :)


gurkanyucel

http://www.ikea.com.tr/urundetay/00115751/sniglar_bebek_karyolasi.aspx
cok basit ama cok kullanisli bir yatak. 2 tane yukseklik kademesi var, etrafindaki korkuluklar istendiginde sokulebiliyor,vs. 
http://www.kitubi.com/2008/07/05/BebekYata%C4%9F%C4%B1Parmakl%C4%B1%C4%9FaElveda.aspx
yukaridaki linkte de kullanimi var



Cevaplamak için Üye ol