OMEGA 3

kuzey_mania soruyor: 3

Hamileliğimin ilk 3 ayı mide bulantılarım çok oldugundan balığın kokusu bile midemi bulandırodu ve yiyemedim...Şimdi 4. aydayım ve yaz geldi balık yenmez artık...Bu durumla karşılaşıp balık yağı takviyesi alan  var mı?YA da doğal çözüm önerileri?Cevizde de varmış ama ne kadar yemeli , balık yağı kadar etkilemi? Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim..

Bu soruyu cevapla

23 Cevap


perihan

http://www.dailymotion.com/video/xdi0re_omega-yay-asitleri-ve-beyin-geliyim_school#from=embed

4,5 aylık hamileyim, doktorum ısrarla elevit dışında hiçbir takviye kullandırmıyor, arada kaldım:(


busraa

Ben de elevit kullanıyorum folik asit+B vitamini kompleksi.B vitamini mide bulantılarını da engelliyormuş, gerçekten mide bulantılarım yok denecek kadar az oldu.Dr um doğuma kadar hatta emzirirken de kullanmamı istiyor.Omega 3 takviyesi yapacak mıyız hiç konumadık.Gebelik öncesi ve ilk iki ay her hafta balık yedim, şimdi günde 1-2 ceviz yiyorum.son üç ay yine bol balık yerim diye düşünüyorum.


sedavesila

Ton baligi ne hamilelere ne de kucuk cocuklara onerilir cunku bunyesinde yuksek miktarda civa biriktiyor. Marketlerde (Amerika'da) hamileler, kucuk cocuklara "ton, kilic" gibi baliklari almayin, yemeyin diye uyari var.

Somon daha guvenli ancak somondan somona fark var. Eger ciftlik somonsa ben almiyorum, sadece acik denizde yakalanmis olanlari tercih ediyorum. Cunku ciftlik somonlari cabuk buyusunler diye misirla vs. besliyorlar. Adi balik yiyorsunuz ama besin degeri cok dusuk.

Ciftlik balik uretimi bana gore balik yemenin/fayda almanin oldugu nokta. Burada acik deniz somonu belli aylar cikiyor, bol alip, buzlukta depoluyorum.

Omega 3 ve Omega 6 dengesi, sadece Omega 3 tuketmekten daha onemli. Cok guzel aciklayan bir makale vardi ama simdi linki bulamadim.

Genel olarak Omega 6 kok sebzelerde/ sari-turuncu renkli besinlerde olur. Evrimsel olarak vucudun omega 6'ya kisin ihtiyaci vardir, yag ve enerji depolamak icin.

Omega 3 ise daha cok yazin tuketilir.

Ancak modern yasamla bizler sezonluk ve dengeli yemeden uaklastigimiz icin su an dunyada sehirlerde yasayan kisilerde gereginden fazla omega 6, gerektiginin altinda omega 3 tuketimi var maalesef.

O sebeple omega 3'u takviye olarak kapsul/hap olarak almak ozellikle hamilelik ve emzirme doneminde onemli. Cunku naparsak yapalim, daima daha cok omega 6 tuketiyoruz, vucutta dengelemek icin yiyecegimiz balik/sebze genelde yetmiyor omega 3'un artmasina.

Ayrica omega 3 eksikligi dogum sonrasi annelerde moral dusuklugune, asiri yorgunluga ve duygusal hassasiyete sebep olabiliyor. Dogum sonrasi devam edilmesinin bir gerekliligi de bundan...


umarim ise yarar bu bilgiler, tabii ki sonucta herkes kendi bedeninden sorumlu, en dogru sey, en rahat hissettiginiz sey.




Cevaplamak için Üye ol