gaz yapan yiyecekler

nurturia soruyor: 3

Üyenin kendi isteğiyle / ya da kurallara aykırılıktan dolayı üyeliği sonlandırılmıştır.


3 Cevap


CiciAnne

Anne sütü, bebeklerin sağlığı ve bağışıklık sistemlerinin güçlenmesi için büyük önem taşıyor. Anne sütü ile beslenen çocuklarda başta enfeksiyon hastalıkları olmak üzere birçok hastalığın ve alerjilerin görülme sıklığı azalmakla birlikte beyin ve zeka gelişimi daha iyi oluyor. Bu nedenle emzirme sürecinde beslenmeye dikkat etmek gerekiyor.

Nelere dikkat etmeli?

  • Dengeli beslenmek, günde 6 öğün beslenmek ve bu öğünleri atlamamak
  • Günde yaklaşık 4 litre sıvı almak. Çünkü sıvı tüketimi süt üretimi artırır.
  • Taze meyve suyu, süt gibi besleyici içecekler tüketmek
  • Hamilelik sırasında alınmış olan prenatal vitaminlere emzirme sürecinde de devam etmek
  • Bir emzirme rutini oluşturmaya çalışmamak gerekir. Çünkü bebekler zaten 6 veya 8 haftada kendi rutinlerini oluşturuyorlar.

Nasıl beslenmeli?
  • Bol miktarda meyve ve sebze (Günde en az beş porsiyon hedeflenebilir)
  • Enerji, süt üretimi için çok önemlidir. Bu nedenle enerji vermesi için bol miktarda ekmek, pirinç ve patates gibi nişastalı yiyecekler tüketilmesi gerekir.
  • Bazı kadınlarda bebeğin doğumundan sonra bağırsak ve kabızlık sorunları görülür. Lif bu gibi durumlarda çok gereklidir. Kahverengi ekmek, makarna, pirinç, bakliyat, meyve ve sebzelerde lif bulunduğunu hatırlatalım.
  • Yağsız et ve tavuk, balık (biri yağlı balık olmak üzere haftada en az iki kez balık), yumurta ve fasulye, mercimek türü bakliyat gibi protein kaynaklarını almak gerekir.
  • Süt, peynir ve yoğurt gibi kalsiyum içeren süt ürünleri çok önemlidir. Kalsiyum alımı, hızlı gelişen kemikleri beslediği için hamilelikte olduğu kadar emzirirken de çok önemli olduğunu unutmayın.

Hangi yiyeceklerden uzak durmalı?
  • Haftada iki orta boy teneke kutu ton balığından fazla yemek doğru değildir. Çünkü bu balıklarda bulunan cıvanın bir miktarı sütünüze karışır ve yüksek miktarda cıva bebeklerin sinir sisteminin gelişmesine zarar verebilir.
  • Emzirdiğiniz süre içinde başka her türlü yiyeceği normal miktarda yiyebilirsiniz. Ancak ailenizde alerji gibi sorunlar olmuşsa dikkat etmek gerekir.
  • Katkı maddeli ürünlerden kesinlikle uzak durulmalı.
  • Fazla baharat ve şarküteri bebeklerde gaz yaptığından sakınılması gereken besinlerdir.
  • Brokoli, soğan, lahana, yeşil biber gibi gaz yapan yiyeceklerden de sakınılması bebeğin gaz problemi açısından çok önemli.
  • Genel kuralı unutmayın: sizi etkileyen bir yiyecek, büyük olasılıkla bebeğinizi de etkiler.

https://www.nurturia.com.tr/questions/4112c188-4819-4f55-ba28-9dc200dabe0a/1/emziren-annelerin-yememesi-gereken-yiyecekler#9a136b9d-756a-44a5-ad8b-9dd5012d6d20



prophetic

bol mıktarda meyve sebze diyo ama çiğ tüketmemelisin. ben çiğ tuketmeyı kesınce gaz problemımız %50 azaldı. asıtlı meyve suları da kesınlıkle ıcme. yanı portakal suyu fln. en masum meyveler muz ve elma. onun dışında sütü mutlaka sıcak içeceksin, soğuk süt çok gaz yapıyo. baklagillerin hepsini yiceksin fasulye, nohut, mercımek.. ama pişirmeden önce 20 dk kaynatıp o suyu döküceksin ondan snr yemek yapıcaksın.


murge

Benim bebeğim 3 gün sonra 6 aylık olacak.. Gaz problemimiz doğduğu ilk gün başladı.. Hatta o ilk gün o kadar ağladı ki bağırsak filmi bile çekildi.. Gaz dolu olduğu söylendi..
Ben 6 ay boyunca hemen hemen hiç bir şey yemedim.. Sadece et,tavuk,pirinç pilavı,makarna ve domatesli çorba içtim.. Peynir keçi peyniri yedim.. Süt içmedim..Suyu bol tükettim..
Bütün bunlara rağmen kızım aşırı gazlıydı.. Gaz problemi hiç azalmadı.Doktor kola bile içebilirsin herşeyi ye dedi.. Bence baştan ye herşeyi.. Herşey bebeğine faydalı çünkü.. Ben yemediğim için pişmanım valla..



Cevaplamak için Üye ol