Acil, yazz, doğum kontrol hapı, kanama

adisalem soruyor: 1

İyi akşamlar;


Benim Yazz doğum kontrol hapı ile ilgili bir sorunum var. Yaklaşık 2 ay kadar önce Yazz doğum kontrol hapına başladım. Her şey normal gidiyorken 24 Aralık günü kan gelmeye başladı. Ancak gelen kan siyaha yakın bir renkte idi. Bugün 8 Ocak ve hala kanama devam ediyor. Günler içerisinde sürekli renk değiştiriyor ve siyahtan kırmızıya sonra tekrar siyaha dönüyor. Başta normal olduğunu düşündüm ancak bir iki gün önce bir şeyi farkettim. Yazz'ın içerisinde bulunan 24+4 lük hapların beyaz olanlarını, yani her kutunun sonunda kullanmam gereken hapları ben yanlışlıkla kutuya başlarken almışım. Acaba aranızda bu tarz bir durum ile karşılaşan oldu mu? Kanamanın sebebi ne olabilir, ya da tehlikeli midir? Maalesef yurt dışında olduğum için ve bu ilacı buradaki doktorlar tanımadığı için doktor tavsiyesi alamıyorum şu anda. Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Bu soruyu cevapla

1 Cevap


didemehmet

yazz 24+4 ü bende kullandım 1 sene kadar, bu şekilde bir sorunla karşılaşmadım. hatta benim o ilacı kullanma sebebim yasmin migrenimi azdırdığı için, bunu dr um tavsiye etmişti ve yasminde doğru düzgün regli olmazken yazz ile gayet normale dönmüştüm. o sonda kullanmanız gereken 4 tane ilaç aslında hormonlar üzerinde etki yapma etkisine sahip değil, bildiğim kadarı ile demir takviyesi yapıyor sadece. bu şekilde kanama yaşamanız belki ilacı vücudunuz kabul etmiyor olabilir, ya bir süre ilacı bırakıp kullanmayı 3 4 ay vücudunuzun normale dönmesini bekleyin (ben yasminden sonra ancak 4 ay sonra normale dönmüştüm çünkü) ya da iyi bir jinekologa gidin.

herkesin vücut yapısı farklı olduğu için ilaçlar herkes üzerinde farklı tepki gösterebiliyor...



Cevaplamak için Üye ol