Geriye dönük oto/araba koltuğu hak.

pbakal soruyor: 10

Merhaba,
9 aylık kızımız için otokoltuğu bakarken geriye dönük uygulamaları gördük ve geriye dönük oto koltuğu almayı planlıyoruz.
"geriye dönük oto koltuğu sevenler" gurubundaki bilgiler için teşekkürler, en güncel bilgi 8 ay önce eklenmiş. Son dönemde edindiğiniz farklı bir tecrübe var mı?
Ankara Volvo bayisi britax fixway koltuğunu sadece Volvo'lara uyguladıklarını söyledi. Opel Astra Classic ya da başka Volvo dışındaki araçlar Britx fixway kullanan var mı?
Besafe kullananlar yorumlarınızı, tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Haftasonu Volvo ve Özelcan'a gidip koltukları denemeyi planlıyoruz.


98 Cevap


nilaylilayla

volvo ve özelcanla da görüştüm ,eşim illaki isofixli olsun dediği için volvoyu eledik,geriye dönük daha güvenli olabilir ama isofix de çok önemli diye düşündü..besafeden de kullananlar oldukça memnun, ayşegül de kullanıyor, onunla da görüştüm ona karar vermiştim ama, yine eşim ürünü görmeden almak istemedi..ve istanbulda gidip görebilme olanağı yoktu...lila araba yolculuklarında hemen uyur..ve kafasınıın öne düşmesi beni çok düşündürdü...çünkü ben  yanında da oturmuyorum hep öndeyim,kafasına sürekli müdahale edemem..bir de travmalarda kafanın sabit ve sağlam,geride durması gerek diye düşündüm ve vazgeçtim...sonunda römer safefix'e karar verdik....ileriye dönük, isofixli,kafa koruma için özel siyah köpük kullanlımış..römer de koltuk konusunda önde gelen bir marka ve ileriye dönük koltuk üretmeye devam ediyor...güvendik ve kararımızı o yönde verdik...lila da çok rahat, mışıl mışıl uyuyor,kafa öne ve yanlara düşmüyor ,sabit..bu özellik özellikle safefix modelinde kuvvetlendirilmiş..


Damla

18-25 kg arasında da artık geriye dönük oturma imkanı kalmadığında (arabanın ve çocuğun boyutları açısından) en önemli kriter yine güvenlik oluyor, ve bunun için 5 nokta emniyet kemerli bir koltuk (arabanın emniyet kemeri kullanılan booster seat tarzı olmayanlar) en iyi seçenek oluyor. Ve bunda da beklendiği üzere fazla seçenek yok. Emniyeti bu anlamda ön planda tutmayan, ama renkli kılıflardan, koltuğa monte kulaklıklara kadar geniş konfor aralığında booster tarzı koltuklar var. 5 noktalı olarak en uzun süre hangisini kullanırız dediğinizde de ilk bakılan koltuğun yüksekliği ve emniyet kemerinin çıkabildiği en üst nokta, yani omuz yüksekliği oluyor. 


Biz geriye dönük koltuktan sonra Graco Nautilus aldık, dilerseniz bir o koltuğa bakın, Haşim İşcan'da var, diğer 18 kg üstü model seçeneklerini de görmüş olursunuz, böylece biraz daha fikriniz olur. 

Besafe de iyi bir alternatif tabi.


Damla

henna, moralini bozmak için yazmıyorum ama okuyanlara bilgi olsun diye. Zaten geriye dönük koltukların temel mantığı kaza anında çocuğun kafasını güvende tutma esasına dayalı. Öne dönük koltukta, seyahat anında baş koltuğun içinde kalsa da, önden bir çarpmada (ağır kazalar da önden ve yandan oluyor) çocuğun başı öne fırlıyor - fizyolojisi gereği yetişkininkinden daha hızlı bir biçimde - ve kemikleri henüz bir yetişkininki kadar sertleşmediğinden, iskeleti omuriliğini koruyamayacak kadar esniyor ve kötü sonuçlar doğması riski artıyor.


Başın seyahat sırasında öne düşmesi durumu - biz bizim Britax Fixway'de çok yaşamadık - çocuğun konforu ile ilgili, geriye dönük kazada çocuğun kafası tam da koltuğun içine güvenli bir şekilde yerleşip, başı ve sırtı koltuk tarafından desteklenmiş oluyor.

Römer Britax'ın bir markası, Türkiye'ye sadece Römer'ler geliyor, Römer bir firma ve pazara göre ürün veriyor sonuçta. Bizdeki koltuk da Britax'tı. Mesela Maxi Cosi'nin de Türkiye'de bir sürü modeli var ama İsveç'te tek model geriye dönük Mobi satar, çünkü İsveç'liler bu yaş aralığında öne dönük oturtmazlar çocuklarını: http://www.maxi-cosi.com/se-en/carseats/toddler


khan

pbakal,


Biz araba koltuğu aldığımız dönemde Türkiye'de öne dönük mü geriye dönük mü diye bir tartışma yoktu, ithalatçıları dahil geriye dönük koltuktan kimse haberdar değildi. Yabancı kaynaklarda genellikle yazılı açıklamalar vardı, görsel olarak tek referans İsveç, Norveç gibi kuzey ülkelerinde konuyla ilgili fotoğrafların yayınlandığı forumlardı, Google Translate ile çevirip okuyorduk.

O zamandan bu zamana değişiklikleri siz ürün anlamında sormuşsunuz, ben yaklaşım olarak yazayım:
  • En büyük, en bilinen oto koltuğu markalarının distribütörlerinin ellerindeki ürünlerin geriye dönük modellerinden haberi yoktu. Biz ısrar edince bizimle dalga bile geçmişlerdi bize mi öğretiyorsunuz gibilerinden. Şimdi bir kısmı getiriyor. Getirmeyenlerin de kulağına çalınmıştır, gelecekte onlar da getirir umarım.
  • Limango'da bile indirimli satılmış geriye dönük koltuklar, herkesin erişimi için çok güzel bir şey.
  • Biz anne-bebek fuarına gitmiştik geriye dönük koltuk görebiliriz belki diye (göremedik), şimdi İnternet'te bile var.
  • Youtube'da aratınca iki tane video çıkardı geriye dönük çarpışma testleri için. Şimdi animasyonluları bile var. (Kaza anında ileri dönük ve geriye dönük koltuklarda çocuğun vücuduna uygulanan basıncın dağılım farkını gösteren şu animasyon süper mesela: http://www.youtube.com/watch?v=Mdlvlvi95ew)
Biz Peugeout 307'ye Volvo'nun Britax Fixway'ini hiç deneyemeden getirttik. Araçtaki tek modifikasyon, ön koltuğun arkasında yere monte edilen kanca takma halkalarıydı, servisteki beylerle kurcalaya kurcalaya takmıştık 307'ye. Ön koltuğu yere sabitleyen somunları söktük, kancaların alt düz kısımlarını rayların altına taktık, somunu ondan geçirip tekrar vidaladık. Çok sağlam olmuştu. (Parçalarda, volvo koltuğa uyan bir tırnak var, o bizim arabaya oturmasını engellediği için onu kestik. Kancanın bütünlüğünü etkilemeyen, 1 cm boyunda bir şey).

Servisiniz İstanbul'daki bahsedilen servise sorsun, hiç yapmadılarsa biraz zihinlerini açmak gerekiyor, başka araca yedek parça satmak çok gariplerine gidiyor başta. Bugüne kadar Volvo Birtax Fixway'in takıldığı hiç bir Volvo görmedim şahsen, hep başka marka araçlar :)


nilaylilayla

damla yok moralim bozulmadı:)

evet römer britax'ın bir markası ,britax ve römerin kendi sitelerinde 9-18 kilo aralığındaki toplam 14 modelden hiçbiri geriye dönük değil...yani sadece bize değil, bütün dünya pazarlarına bu koltukları gönderiyorlar.. http://www.britax.co.uk/car-seats/car-seats
http://www.britax-roemer.com/car-seats/overview-car-seats

çarpışma testlerine bakarsak da befase'in kendi sitesindeki şu linkte de ileriye dönük koltuk, artık nasıl kötü bir koltuksa, bırak çocuğu koltuk bile yerinden fırlıyor..

http://www.hts.no/en/safety/Crashtest_acing_forwards.php
geriye dönük videoda da çarpışma anında değil de birkaç saniye sonra çocuğun kafası yine öne doğru savruluyor..

http://www.hts.no/en/safety/crashtestrearfacing.php

khan (verdiğin link'te) youtube daki çarpışma testinde de aynı şekilde ileriye dönük kullanılan koltuk çok kötü,isofixli bile olduğu şüpheli..destek ayağı da yok..

şu linkten bizim kullandığımız safefix modelinin çarpışma animasyonunu izleyebilirsiniz..

http://www.britax-roemer.com/car-seats/overview-car-seats/safefix-plus

bırakın kemerle bağlanan modelleri ,standart isofixli bir koltuğun  bile güvenlik  ve vücudu öne doğru savurma açısından ne kadar yetersiz kaldığını görünüyor...bu modelde avantaj sanırım destek ayağı+isofix ikilisi..

tabi birde hep önden başka bir araca çarpma senaryosu düşünülmüş yan ve arkadan gelen darbelerde ve takla anında neler oluyor bilemiyoruz.. o zaman hangi tip koltuk daha güvenli ileriye dönük mü geriye dönük mü..

befasede römer'e göre birkaç eksik de;extra özel korumalı kafa destekleri(yandan darbeler için özel siyah köpük)ve silikon basınç emici göğüs kemerleri...



Damla

Kaza anında ilk darbe koltuk tarafından karşılanamadığı sürece, koltuğun diğer özellikleri, köpükleri vs. bana göre hükümsüz, onların bir işe yaraması için kafanın koltuğun içinde kalması lazım diye düşünüyorum.


Bu arada bebeklerin 1 yaşına kadar geriye dönük oturtulma zorunlulukları olduğunu biliyorsundur, aynı nedenlerden, biz bu koltuklardan alarak bu süreyi uzatmaya çalışıyoruz. Yani geriye dönük oturtmanın daha güvenli olduğu bir yorum değil. Ya da çocuk 1 yaşına gelince bir anda geriye dönük koltuk kullanmanın güvenlik avantajları ortadan kalkmıyor. Bizim bu 3 yılda gözlemimiz de gitgide daha fazla ebeveynin geriye dönük koltuk tercih ettiği, üreticilerin daha fazla model ürettiği ve daha fazla ülkede dağıttıkları yönünde oldu.

Diğer yönder gelen darbelerdeki koruyuculuğu ile ilgili biraz bilgi var bu sayfada: http://www.car-safety.org/rearface.html 

Isofix, yalnızca bağlantı biçimi yüzünden yanlış monte edilme riski olmaması açısından daha güvenli olarak görülebilir. Onun dışında bir güvenlik artısı sağlamıyor okuduklarıma göre.


nilaylilayla

bence kaza anında ilk darbe koltuk değil, araba tarafından karşılanmalı ,yani sağlam kaportalı ve güvenlik testlerinden geçmiş otomobil tarafından da güvenlik üst düzeyde sağlanmalı..
biz arabayı seçerken de zaten alman kalitesine güvenmiştik,koltukta da aynı tercihi yaptık..

dünyada koltuk konusunda lider bir marka, neden bütün modelleri ileriye dönük üretiyor?
en doğru testleri yapacak mühendislere ve bebeklerin iskelet kas sisteminin analizini ve kaza anında neye nasıl dayanıklı olacağını bilen doktorlara mı sahip değiller?(1 yaşına yada 9 kiloya kadar ters,sonra düz diyorlarsa defalarca test edilmiştir zaten)

aslında koltukları tartışmadan önce neden önde gelen markaların geriye doğru üretim yapmadığını araşırmak lazım,damla,zannediyorum siz yabancı kaynakları da okumuşsunuzdur,eğer geriye dönük daha güvenliyse ,türkiye gibi çocuğuna bu kadar değer veren ebeveynlerin yaşadığı bir ülke pazarına, neden daha güvenli koltuklar girmiyor?
daha pahalı ,talep olmaz diye mi? (aynı fiyat aralığında ürün seçeneği çok var )

ters koltukların isveç norveç danimarkada gibi ülkelerde kullanılıyor olması da dikkat çekici..sonuçta her üretici kendi malını bi şekilde pazara sunuyor ve en iyisi kendininki gibi reklamlarına devam ediyor..

ben koltuk seçimi yapmaya çalışanlara  ülke- ürün- kalite üçleminden ayrılmayın derim...
her ülke belli konularda kendini kabul ettirmiştir..çocuğunuz ve kendi güvenliğiniz için herşeyden önce güvenli otomobil markalarını tercih edin, sonra koltuğu düşünün..
sevgiler..

not :2010 yılınıın en güvenli otomobil üreticileri..
http://www.iihs.org/news/rss/pr122210.html


Damla

henna, Türkiye'ye geriye dönük modelleri getirmeyen üretici EU standartlarını referans gösteriyor. Geriye dönük koltuk ve yine bir sonraki aşamada karşınıza çıkacak, 5 noktalı emniyet kemeri zorunluluğu konusunda EU standartları ne yazık ki zayıf kalıyor. Ama sonuçta bu standartlar da bir günde oluşturulmuyor, sürekli çocukları daha iyi koruyacak şekilde genişletiliyor, ben EU standartlarının değişeceğine inanıyorum bu konuda. Ve referans olarak almıyorum.


Aysegul_Yagmur_Irmak

Henna soruların kesinlikle çok mantıklı; fakat arkadan çarpma değil de öne çarpma şeklinde oluşan kazalarda çarpma şiddeti vücutta kamçı etkisi yaratır ve bu etki geriye dönük oturulduğunda (bebek/çocuk ya da yetişkin) fizikteki "güç" boyun yerine omurgaya baskı yapar ve boyundaki kırılma, zedelenme vb. olası risk belki tamamen yok olmaz ama oldukça azalmış olur. Bu tamamen fizik ve insan anatomisi ile alakalı bir durum. Yoksa hepimiz anne babalar olarak çocuklarımız için en sağlıklısını en iyisini düşünüyoruz, buna şüphe yok.


osman

Ben de bu isofix işine çok takmıştım ama çok da gerekli bir ürün olmadığını aldıktan sonra gördüm. Varlığı bir + güvenlik getirmediği gibi, yokluğu da güvenlik zaafına yolaçmıyor. Sözü edilen britax ve besafe marka koltuklar destek ayakları ve çok noktadan sabitleme aparatlarıyla son derece güvenli. Geri dönük olmasının avantajından sözetmeye bile gerek yok.
Isofix söküp takma işini kolaylaştırabilir ama bu ağırlıktaki ve irilikteki koltukları hergün değil 6 ayda bir söküp takmaya kalkışacağınızı, eve taşıyıp geri getireceğinizi sanmıyorum.



Cevaplamak için Üye ol