Bebekte kortizon iştah açar mı?

kunki soruyor: 1

meme uçlarım ve dudağımda dermatit oluştu.meme uçlarım aylardır vardı. kızarıklık, kaşıntı. dr nerissona c diye ilaç önerdi. kortikosteroidli bir krem. onu kullandım bir ara. dudağım yeni başladığı için aynını ona da sürmeye başladım. bu arada bebeğim 13 aylık ve onda inanılmaz bir iştah artışı oldu. bu aralar ben de öyleyim. ilacı kessem mi acaba? bu sefer nasıl kurtulacağım bu dermatitten? offf o kadar inatçı ki bu aptal hastalık... çaresiz kaldım.

Bu soruyu cevapla

1 Cevap


fndr

Geçmiş olsun.Bir kaç sorum olacak size.Ne kadar sıklıkla  ve ne zamandan beri kullandınız? Ve meme başını emzirmeden önce temizliyor muydunuz?

Streoidlerin iştah artışı,ödem,boyunda kalınlaşma,yüzde aydede görüntüsü,karın ve bel çevresinde artış gibi yan etkileri var.Bu yan etkiler daha çok ağızdan alınan ilaçlarda görülür ancak bazen krem ya da pomadların uzun süre kullanımı sonucu kana geçen miktarı nedeniyle de görülebilir.Bebeklerde pişik nedeniyle kullanılan kremlerin yüksek dozlarda yanlış şekilde kullanılması sonucu yan etkiler hatta cushing sendromu da bildirilmiş.Meme başını tam olarak temizlememişseniz bebeğinizin dil altından ve bulaşlı sütü emmesi nedeniyle midesinde emilmiş olma ihtimali var.Ancak bu sizi tedirgin etmesin,amacım sizi korkutmak değil.Başlı başına iştah artışı tanıya götürmez,ilave bulgular varsa kan testi gerekir.İçinizde en ufak şüphe varsa doktorunuza danışmanızı öneririm.Geçmiş olsun 



Cevaplamak için Üye ol