bebeğimin iştahının açılması için ne yapabilirim SEBEBİ KANSIZLIK

filizerdem soruyor: 10

bebeğim 3730 kg, 52 cm doğdu. 1 yaşında kilosu 9 kg, boyu 75 cm di. Şu anda 14 aylık ve doktor kontrolüne gittik. kilosu 9,5 kğ boyu 78 cm olmuş. Kızımın hiç iştahı yok, doğdu doğalı hiç iştahlı bir bebek olmadı.  1 yaşına kadar emzirdim. Artık emzirmiyorum. Doktorumuz kilosunun düşük olduğunu ama düzeleceğini söylüyor. Kızım azı dişlerini çıkarıyor.İştahının açılmasını için önerisi olan var mı? Minadex vitamin şurubu veriyoruz. İlk başlarda faydası olmuştu fakat yine iştahsız ve çok zayıf. Onu zayıf gördükçe, bişey yemiyor diye moralim bozuluyor


21 Cevap


basakboran

benımde oğlum 11 aylık 72 cm boyu kilo 8 aynen benımkıde sizimki gibi kiosu az ama hiç üzülmeyin alır kilo boyu ve kafa cevresi normal skınırlarda ise endişe etmeyin bende minadex veriyorum birde zinco veriyorum


gecce

kızım da 14 aylık 1 saat önce geldik doktor kontrolunden 9.400 anca olmuş ama artık az yemesini vs.sorun etmiyorum sağlıklı olsunlara kg önemli değil kızımın kgaz ama zayıf durmuyor herkez tombiş diyor


praticus

tecrübeli anneler daha iyi bilir tabi ama iştahsız ve sağlıklı bi bebekse yapısı böyledir belki.Eskiler der ya etini sütünü ihmal etme diye.Az yemek yetiyodur ona aç olsa yemezmi ki ?


ema

Doktorlarımın dediği şey iştah açıcı ilaç yoktur.


filizerdem

doktorumuz bir sorun olmadığını gayet sağlıklı olduğunu söylüyor ama kilosunun düşük olduğunu sıkıntılı bir durum olmadığını söylüyor ama ben kızımı öyle gördükçe çok üzülüyorum tek sıkıntımız iştahsızlığı yeme işini sevdiremedik gitti, ısrarcılık, zorla yemek yedirmeye de çalışmıyoruz. Havuç tohumu, keten tohumu bende duymuştum ama bu tarz şeyleri bende vermek istemiyorum. Yan etkisi olmasından korkuyorum. Zaten onu da yiyeceği meçhul, Pekmezi de içiremiyorum malesef, yiyeceği şeyi önce diliyle tadıyor beğenirse ağzını açıyor o da nadiren zaten, beğenmediyse mümkün değil o ağzını açtırmak ve bir kez verip de beğendiremediysem onu gördüğünde anlıyor zaten ve gülerek kaçmaya başlıyor



praticus

büyüyünce fıstık gibi kilo sorunu olmayan bi genç kız olur inşallah :)


filizerdem

inşallah praticus :):)


tiara

çocuğa sizin yemek yedirmeniz ve zorlamanız bu iştahsızlık durumunu tetikliyor olabilir. hiç bir çocuk erişilebilir yiyecek kaynağı varken açlıktan ölmez ya da hastalanmaz. bebeğinizin artık kendisinin yemesi iyi olur gibi geldi bana..


masalmasal

Benim kızımda çok iştahsız bir bebekti hergün aç karnına bir çorba kaşığı harnup pekmezi içiriyorum ve dr.umuzun verdiği seven seas balık yağı içiyor bayağı fark etti. tavsiye ederim.


filizerdem

masalmasal doktorumuza seven seas balık yağını söyledim biraz daha büyüdükten sonra ona geçicez dedi. Minadex e 1 ay verelim. Nutrigen üzüm şurubunu verelim 1 ay dedi. onuda zaten beni rahatlatmak için verdi aslında gerek duymuyor :)



Cevaplamak için Üye ol