:(

semaysenur soruyor: 10

kızıma isim düşünürken okadar zorlandımki babamız hiçibi ismi beğenmiyodu sudenaz,elif,dilruba,şayeste,nisanur hiçbirni beğenmiodu hepsine bi kulp buluyodu zten ikinci ismi gülşen olucaktı annesi çünkü 10yıl önce vefat etti tamam dedim bişi demedim..buna rağmen bn diğer ismide ikimizin ortak kararı olsun istiyodum ..şimdiki aklım olsa gülşen ismini sen koydun ilk ismi ben ne istesem o olcak derdim ..off yaa en sonunda internetten bakarken ayşenur isminin anlamı hoşuma gitti nurlu hayat demek bnse insanlar ona ayşenur dedikçe dua hükmüne geçer ve nurlu bi hayatı olur inşallah diye düşündün eşime söylediğim ilk andan itibaren çok beğendi oda peygamber efendimizin eşi ve risalei nurun nuru olarak düşündü ayrıca bizim isimlerimizde çok uyuyo bnm ismimdede eşimin ismindede nur var (semanur-onur)böylece ona kara verdik ama bnim içime tam sinmedi çünkü eşimin babannnesinin ismide ayşe ona bağlarlar diye söyledim ama ne alaka var diye beni ikna etti ve böylece kızımın ismi ayşenur gülşen oldu..şimdi ise sürekli bizden başka herkes bababneye senin ismini koydular diyolar eşim kimsenin kalbi kırılmasın gerginlik olmasın diye bişi söylemiyo...ama bn çok rahatsızım eşime hem annenin hem bababnnenin ismi falan diyyolar sinir oluyorum  yaa..bu yüzden hala kızımın ismi tam içime sinmiş deil..kızım 5buçuk aylık ve bn ismi hakkında bunları düşünüyorum ...nasıl düşünemedim yaa nasıl ikna oldum babbanneyle alakala kuracaklarını bile bile...    bayramda falanda böyle konular olunca kaç gündür aklımda eşimde kaç ay olmuş hala bunlarımı düşünüyosun kızımızın ismi çok güzel kim ne derse desin diyo ama bn üstüne vazife olmayan insanların konuşmalarına hemde bnm kızım yaaa sana noluyo bn babbannenin ismini koysam söylerim dimi sen kimsin yaa...nese yaa içimdekileri dökmem gerekiyodu ..yorum yaparsanız sevinirim..


14 Cevap


turkuazz

aynı sıkıntı bende de oldu..ilk aylarda çok kızıyordum.amcasının ikinci ismini koyduk biz de ama tamamen istediğimiz için.amcaya bağlayacaklarını düşünmeyerek.''ne güzel amcasının adını koymuşssunuz '' diyenlere çok sinir oluyordum ama zamanla geçti.öyle şeyler söyleyen de kalmadı.şimdi ben bile ''ismi gibi aynı amcası vs'' diyorum.


septik

:)kusura bakmayın ama eşiniz haklı.Bu kadar zaman geçmiş üstünden,kafanıza takmayın.Hem sizin ismi koyarkenki niyetiniz değil mi önemli olan?İnsanların ne dediğinin ne önemi var.Bir kere söylersiniz ne niyetle o isme karar verdiğinizi,gerisini sallayın gitsin.Allah başka sıkıntı vermesin,bebeğinizi nasıl tutacağınıza,nasıl besleyeceğinize karışmıyorlardır en azından.


ipekkusgoz

Siz kendi niyetinize bakın, boşverin kim nasıl istiyorsa öyle düşünsün.bunun kimseye bir zararı olmaz. Bizde de benzer bir hikaye var.Eşim öyle olmadığını, onu düşünerek o ismi koyalım demediğini söylediği için inanıyorum. Ama ben de sonradan öğrendim ki koyduğumuz 2.ismi 10 aylıkken ölen abisinin ismiymiş. Bunu bilen bazı akrabaları o yüzden Nejat koyduğumuzu düşünüyor ama öyle değil.Tabii burada beni rahatsız eden tek şeyin  başkalarının onun hatırası için o ismi koyduğumuzu sanması olmadığını söylememe gerek yok sanırım.Belki bizim hikayeyi duyunca biraz rahatlarsınız diye yazayım dedim:)


Sanemm

Ben isim konusunun rastlantının da ötesinde olduğunu düşünürüm. Milyonlarca isim duyarsın, bunlardan bir tanesine kalbin ısınır ve onu koyarsın. Çünkü doğru isim odur, doğacak çocuk ismini çeker :) Ve o isim sadece ona özeldir, evet milyonlarca ''Ayşenur'' vardır, ama ''Ayşenur'' sizin kızınıza ayrı bir yakışıyordur, sanki o ismi ilk taşıyan odur. Böyle düşünürseniz adaş isimlerin kötü kehanetinde de kurtulursunuz.


Gamze_Fatih

oğlumun adı efe izzet kp adı izzet koymak istemedim  çok yaşlıca bi isim bebeğime izzet demek istemyrm dedim başına bi isim takabileceğimi söyledi eşim ama kabul etmediler ya izzet yada konuşma bizle dediler ama sonunda ağlaya zırlaya ikinci bi ismi kabul ettirdim doğmdan hemen snra çıkan nüfüsa efe izzet yazdıdrdık diye neden izzet efe olmadı diye kp dedesi annesi hepsi eşime s.ktri çekti neler saydı çok kötü bi gündü :(( doğum yapmş olmama rağmen  ertesi gün saatlerce hıçkıra hıçkıra ne hallerde doğurdm bi isim bile veremicekmiyim diye ağladım :((



tulay_defne

Takılmayın böyle şeylere Ayşenur çok güzel bir isim. İsmiyle büyüsün, güzel günler görsün kızınız. 

Defne ismini ben seçtim eşimde beğendi. sadece ikimizin kararıydı. Ne benim ailem ne de eşimin ailesi hiç yorum bile yapmadılar. Hatta kayınvalidem eşimi kaç kez tembihledi ki sakın Tülay'ın istemediği bir isimde ısrar etme, o ne isterse o olsun diye. Hakkını yiyemem bu konuda. Çok kızıyorum karışan büyüklere bu konuda. gamzefatih sen de boşver güle güle büyüt Efe'ni :)


ezgiseren

Boyle seylere bence cok takilmamali sansi guzel olsun ismide gayet guzel bizdede babasi istedi ismine uysun diye serdar seren oldu kayinpederimde benin gobek adim gamze kizininkide o olsun dedi bende tabiki dedim yani bence onemli olan isimler diil yada baskalarinin soleidkleri onemli olan saglik olsun sanslari gizel olsun bence bunlara uzulme


denizkayla

Esim hep derdi babamin ismini koymam diye,büyük konustu..Babsini cok ani kaybettik ve ardindan oglum dogdu,Deniz Rafet koyduk adini.ikinci isme hic takilmadim hatta saygi duydum..oglum malesef rafer ismini hic tanimaz sadece kimliginde yazar,babanesi dahil kimse rafet demez.


kizimda babanesi defne ismini cok istedi hattaa baya baski kurdu uzerimizde deniz defne yakisiyor falan diye.ama biz cvp bile vermedik bebe dogdu kayla koyduk ismini.

bence bunlara takilmayin bebeginizin kyfini cikarin,cokta huzursuzsaniz hayir o ismi biz buyukbabaneyi dusunerek koymadik diyin her seferinde.

yada bu isim mevzusu hayatinizi bu kadar etkiliyorsa,degistirin..


jise

Dilerim hayatta en büyük derdiniz bu olur Semanur.  Başka dert vermesin allah.


mert_mert

jise +1000 ..



Cevaplamak için Üye ol