37 aylık oğlum

elif111 soruyor: 10

oglumu kreşe vermeyi düşünüyorum eylül ayında işe başlayacağım ama daha çok küçük. çelişki gibi gelecek ama küçük oglum(12 aylık) için bir bebekevi buldum. benden daha iyi bakacaklarına eminim ama büyük oğlumu gönderemiyorum çünkü eve çok düşkün ve sakin bir çocuk. evden ayrı kalmak ona çok zor gelir. küçük için evden ayrı kalmak değil benden ayrı kalmak zor geleceği için ve mecbur olduğumuzdan dolayı tereddütüm yok ama abisi için aynı şey söz konusu değil. yarımgün gönderme imkanım yok. bakıcıya bırakıcam ya da babanne bakacak. 


ikisini aynı kreşe gönderme seçeneğim de var ama bu sefer küçük oğlum için bulduğum bebekevinden vazgeçmek istemiyorum. 

fikirlerinizi bekliyorum.. ben çözemedim bakalım siz ne diyeceksiz. bu arada babaları bizden 1 senedir ayrı. tek başıma bakacağımı ve tamgün çalıştığımı göz önüne alırsanız sevinirim. 


12 Cevap


kader_eymen

her ikisi içinde ayrı yerlere bırakılmak  yol ve yön güzergehı açısından, maddi açıdan ve bırakma sorumluluğu açısından zorluk getireceği düşüncesindeyim. ama 3 yaşta çok erken değil yani, arkadaşlara bakıyorum da bu yaşlarda zaten oyun gurupları aramaktalar...yansıtmış olduğum bu açılar size zorluk getireyecekse kreş derim...
   ama zorluk getirecekse nihayetinde oğlunuz babannesinde kalmayı seviyor, babanne yakınsa ve bakabilecekse birazda onların sorumluluk almaları taraftarıyım...
   tabi bu tamamen olanaklarınıza ve kararınıza kalmış bir durumdur, ben sadece sizinde farkında olup fakat gözden kaçabilecek farklı bakış açılarını yinelemek istedim... kolay gelsin şimdiden, zor, çok zor...


turkuazz

ELIF BU BEBEKEVI DEDIGIN NEDIR MERAK ETTIM.SAKINCASI YOKSA PAYLASIR MISIN.ISTANBULDA MI BAHSI GECEN BEBEKEVI?


elif111

cevabın için teşekkürler kanca. babanne uzaktan gelecek. kısa süre kalır döner. belki yarımgünden tam güne geçiş faslını beraber atlatırız. bakıcı olmazsa tabi. babaları pek sıcak bakmıyor bakıcıya. güvenlik ve ilgi açısından kreşler daha iyi diye düşünüyor haklı olarak. 



turkuazz ne yazıkki ankara. çok temiz nezih bi yer. sürekli müzik yayını var. uyurken klasik müzik çalıyordu ben gittiğimde. 3 katlı bir ev tamamı bebekler için döşenmiş. oyun odası uyku odası aynalarla kaplı bir oda.. gibi odalar var. akşam yemeğini eve gönderiyorlar anne işten gelip bebeğe yemek hazırlayana kadar aç kalmasın diye. bütün gün hangi saatte yattığını kalktığını ne yaptıgını rapor ediliyor. aylık  gelişim kontrolleri ordaki doktor tarafından yapılıyor. ilk oglumu bakıcıya bırakmıştım orayı görünce pişman oldum. şimdi yine kreşe göndermeyip bakıcıya gönderirsem yine pişman olur muyumki :S





oyabes

Elif111, bu bebek evi hangi semtte? ucreti ne kadar?


Ezgi_

Ben de cevabı sabırsızlıkla bekliyorum. Yeşil portakal bebek evi değil, değil mi???
Orasıyla Duru 9 aylıkken görüşmüştüm. Aradığımda yetkilileri meşkuldü, numara bırakız size dönelim dediler, arayan soran yok. Sonra ben aradım yine, fiyatlar hakkında bilgi almak istedim, baştan savıcı bir konuşmayla, önce bebekle beraber 1 hafta gelin, bakalım bebek uyum sağlayacak mı, yemeğini falan burda yedirin, biz de fikir sahibi olalım, fiyatı sonra konuşuruz falan gibi şeyler söylediler. Tamam da, normalde fiyatlarınız hangi aralıkta diyorum, hanfendi bi gelin, 1 hafta bebeği getirin...... diye aynı cümleleri tekrar ediyorlar. Ya tamam ben 1 hafta bebekle geldim, bebek de uyum sağladı, sen bana 1 milyar dersen nolucak?? Onun için sordum orasımı diye:)



hande

Bence acilen oğlunuzu kreşe yazdırın. Artık bundan sonra onun yaşıtlarıyla bir sosyalliğe ihtiyacı olacaktır. Sakin yapıda bir çocuksa mümkün olduğunca sakin yapıda bir kreş bulabilirseniz harika olur.

artık sosyalleşme ihtiyacı olan büyük oğlunuz kreşe gitmez ise bütün gün evde oturup sizi bekleyecek ve siz eve geldiğinizde bir yandan bebekle bir bir yandan ev ve yemekle uğraşırken gözü yollarda kalan oğluş arıza çıkartacak bence. Bırakın o da yorulsun ve sosyelleşsin, akşam evin tadını hep beraber çıkartırsınız bence:)

ben 3 yaştan önce vermem diyordum ama bu Eylülde başlayacak Can. üstelik çok iyi bir bakıcımız var ve bize bu yıl hem bakıcı hem kreş tuzlu gelecek ama artık doktorlarımızla birlikte kreşe acilen başlama kararı aldık.

bütün gün anne evdeyken çok huzurlu ve mutlu bakıcıylada aynı ama anne işten gelice korkunç bir mızmızlık ve oyun oynama ihtiyacı başlıyor. pedagog kesinlikle kreş şart dedi.

sizin açınızdan maddi ve zaman olarak birşey farkettirmiyorsa bence aynı kreş olması gerekmiyor. her iki çocuğun okadar farklı karakterleri ve ihtiyaçları oluyorki bence bireysel okul seçimi daha mantıklı geliyor.


elif111

ezgiduru bildin 1000 tl dedi bayan. eşimin kurumuyla anlaşması varmışbiraz indi. :))


oyabes oranda ama servis var sanırım.

hande doğru söylüyorsun beni akşama kadar bekleme faslını düşünmemiştim. 

ankarada bıcırık diye bi yer var hoşderede bugün orayla konuşucam. 


senayc

elif 1000 lira çok abartı geldi bana yaaa, bakıcı düşünmüyormusun? diğer oğlunu da okul dönüşü karşılar,evin yemeğini vs de yapar bakıcın.


Ulku

bakici ya da babaanne neden kucuge degil de buyuge bakabiliyor, ben de orasini anlamadim.


elif111

küçüğüme kimse bakmak istemiyor ülkü çok hareketli. evde durmak bilmiyor bakıcıya güvenemem. ev çok tehlikeli geliyor ilk oglum bi otizim hikayesi geçirdi bakıcı akşama kadar tv izlettiğinden dolayı. ankarada tanıdık kimse yok ailem dahil. hiç tanımadığım birine çocuk emanet etmek istemiyorum.


fiyatlar çok abartı burda aldığım maaşı çocuklara vericem galiba. :((




Cevaplamak için Üye ol