Yemek seçme

nurturia soruyor: 5

Üyenin kendi isteğiyle ya da kurallara aykırılıktan dolayı üyeliği sonlandırılmıştır.


5 Cevap


neretva

Zor valla, acaba anaokuluna gidiypr mu? Orada yiyormuş bazı çocuklar. Evde yemese de en azından bir öğününde sebze yer. Acaba sevdiği yemeklerle karıştırsanız. Yani fırında sebzeli köfte veya makarnasına havuç, kabak rendelemek gibi. Yemekleri beraber yapsanız. Kendi yaptığı için bazı şeyleri yer belki. Şekilli, suratlı, arabalı yemekler olabilir. Sizin beslenmeniz nasıl? Özellikle babalar yemek seçerlerse çocuk da onlardan görüyor. Benim eşim de et sever, şimdiden söylüyorum yemesen de aleyhinde konuşma bari sebzelerin diye :)


neyse

arzuca,

aynen benim oğlumdan bahsetmişsin. hatta bu aralar ekmek bile yemeyişiyle oğlum beterin beterini çağrıştırıyor.
ben de çok üzülüyorum ve çaresi ne bilmiyorum.


tuntibo

Bence tam tersine kesinlikle zorlamayın. Bir kere inatlaşmaya gidince bir daha kesinlikle yemiyorlar. Denemiş ve bu yöntemin yanlışlığını yaşamış bir anneyim. Hem de sizin çocuğunuz o kadar da vahim bir durumda değil. Varsın her pilav çeşidini yemesin. Zaten çocukların %75 i ıspanak pırasa kereviz yemez. Biz bile severek yemiyoruz genelde. Sevdiği yemekleri çeşitli hale getirmeye çalışın. Benimki sadece köfte pilav makarna yiyerek 1 sene geçirdi. Ama sizinki gibi yoğurt da yemezdi, meyve sadece elma yerdi, süt de içmezdi. 1 sene sonunda kreşe başladı, orada da 1 sene yemedi, sadece sevdiği yemekler çıkınca. Şu anda yoğurt yemeye başladı, taze faülye, kuru fasülye gibi yemekleri yiyor. Süt içmeye başladı. Üstüne gitmeyi bırakınca çocuk rahatladı, arkadaşlarını da göre göre sonunda tatmaya başladı. Hala ıspanak yemiyor ama ıspanak yemezse büyüyemez diye bir şey yok tabi :)

Benim en çok yaptığım köfte yaparken içine kabak, havuç, patates  de rendeleyip, beraber yoğurup, sebzeli köfte yapmaktı. Bir deneyin isterseniz, belki hoşuna gider.

Anne olarak sonunda şunu öğreniyor insan, istediğiniz kadar uğraşın, o istemezse kesinlikle yemiyor. Doktorların dediği gibi yok ortaya yemek bırakın, acıkınca kesin yer gibi şeyler bu neslin çocuğuna pek işlemiyor valla. O yüzden takmamayı öğrenmek gerekiyor, aç kalmasın yeterki.

 

İyi günler 


tuntibo

Ama işte demek istediğim şu: karşısında o kadar üzülmeyin, ağlamayın. O sizinle inatlaşıp sizi üzmekten keyif alıyor. Eğer siz o yemediği zaman takmazsanız, rahat olursanız, o da bakacak yemek yemek çok doğal bir şey, amaç annemi mutlu etmek değil diyecek ve kendisi yavaş yavaş yemeye başlayacak. Zor olduğunu çok iyi biliyorum. Benim de oğlum bana çok çektirdi. Şu anda birçok çocuğa göre hala minnacık yiyor ama ben daha kötü hallerini gördüğüm için çok şükür diyebiliyorum.Çözüm beklentiyi azaltmakta.


tuntibo

Bugün hemen başlayın :) Çok daha mutlu olacaksınız,böylece çocuğunuz da mutlu olacak :) Bol şans.



Cevaplamak için Üye ol