Doktorun verdiği ilaç yan etki yaptı,siz olsanız napardınız?

asyagezgini soruyor: 10

6 aylık kızıma doktorun verdiği şurup yan etki yaptı kızım sabahtan beri 20 dk bile uyuyamadı,uykusuzluktan mızıldanıyor,gözlerini ovuşturup duruyor ama uyuyunca da 5-10 dk sonra uyanıyor.Hasta bir çocuğun uyuyup dinlenmesi gerekirken bu şekilde perişan olması o doktor hakkında hiç de iyi şeyler düşündürmüyor açıkçası bana.Ayrıca çocuğum sabahtan beri iştahsız,ne meme alıyor ne mama,dolayısıyla kaç saattir aç.Aç ve uykusuz bir çocuk iyileşebilir mi?Çocukta olağan dışı durumları farkedince hemen prospektüsü okudum bir sürü yan etkisi olan bi ilaçmış bize verilen.Yazık değil mi minnacık çocuğa bu kadar yan etkisi olan bi ilaç  ne diye verilir,onun yerine bebeğin daha iyi tolore edebileceği bi ilaç niye verilmez?Böyle bir durumda siz olsanız ne yapardınız???


37 Cevap


Cansu88

Haklisiniz insan cocugu olunca cildiriyor.ama en basit ilacin icinde bile neler yaziyor bana hamileyken verilen ilac kesinlikle gebelerr verilmez yaziyordu dusunun ama sizin bebisinize neyin alerji yapcagni doktor blemez bindebr ihtimal size vurmus snirlisiniz anliuorum ama doktora kizmak yerine arar soylerdim baska ilac alirdm yada hic guveneme artk dersenz baska dktora giderdim.gecmia olsun


nilsafak

Önce doktoru arar ,hatta aramaz bizzat gidip bu sıkıntıyı paylasırım,ilaç nedir etkileri nelerdir doktor neden uygun gördü hiçbirini bilmiyorken afaki bi yorum yapmak istemem ,ama sorularınızın cevabı doktorunuzda,kızım 6 aylıkken uykusuzluk şikayetimize alerji ilacı ,üstelikte 2 yas altında güvenirliği kanıtlanmamış bir ilacı veren(yan etkisi uyku yapmasıymış) doktoru şikayet etmem bir işe yaramamıstı,


ekim_

Mevcut problemler hastalık varlığında olabilen problemler.Çocuğunuzun nesi var ve nasıl bir ilaç kullanıyor acaba?


MCA

ben ilacın ne olduğunu merak ettim. keşke vermeden prospektüsü okusaydınız. geçmiş olsun.


GOGO05

her ilacın yan etkisi vardır ama bunun ne olduğunu dr değil ancak siz bilebilirsiniz ilacın uykusuzluk yaptığından eminmisiniz benim oğlum hasta olduğunda bütün huyu değişir sadece uykusu değil yan etki yaptığında kabartılar kusma vs şeyler olur boğazları rahatsızsa yememe durumu ortaya çıkabilir yani sadece ilaca bağlamanız anlamsız bence. güvendiğiniz dr u seçin ve ona danışın bence



iflah_olmaz

ben doktorun her yazdığı ilacı vermiyorum.misal geçen yazmış bi ilaç basit bi soğukalgınlığıydı halbuki.içinde kafam kadar 6 yaşın altındaki çocuklarda kesinlikle kullanılmamalıdır yazıyor.tabiki vermedim.bi daha da o dr.a götürmem işte.

SİZ NEDEN VERMEDEN ÖNCE OKUMADINIZ PROSPEKTÜSÜNÜ?Bİ DE BAHSETTİĞİNİZ ŞEYLER HASTA ÇOCUK HALİDİR İLAÇLA ALAKALI OLMAYABİLİR..BU DA VAR.


fleez

ilaçla ilgili olduğunu nasıl anladınız, yanlış hatırlamıyorsam  boğaz enfeksiyonu vardı ve antibiyotik bu bahsettiğiniz ilaç, largopen öyle değil mi? boğaz enfeksiyonunu çok çeken bir kızı olan biri olarak, iştahsızlık uykusuzluk çok normal, hatta anetibiyotik kullanımıyla birlikte ishal de başlayabilir. bence ateşini hiç aksatmadan takip edin, yan etki olabilir tabi ama hasta bir bebekten delikssiz uyku beklemeyin, iştah beklemeyin bence


benim kızın kan şekeri 3 gün 40 a düştü, doktorlar panik oldu, düşünün yani ne derece yemek yemediğini hasta olduğunda

doktora birdaha gidin hemen bence içinizde soru kalmasın 


mert_mert

eğer kullanılan ilaç antibiyotikse zaten iştahı kesiyor.ve hasta çoçuktan iştah beklemeyin .hatta uykuda.belki o antibiyotik size ağır gelmiş olabilir ama bence saatini geçirmeden doktorlar bir görüşün başka bir ilaca geçsin.zaten boğaz enfeksiyonu sıkıntılı oluyor bebeklerde.bunu en çok oğlumdan biliyorum dişleri erken ve sık sık çıktığı için elinin he ağzında olmasından mikrop kapıp sürekli boğaz enfeksiyonu geçirdik.fakat şölede bir gerçek var yan etkisi olmayan bir ilaç yok maalesef.size mesela uykusuzluk yapar bize başka birşey.bir doktorun adını hatırlamıyorum yazdığı bir ilaç oğlumun sayıklamasına sebep olmuştu.ben eczaneden aynı ilacı alan birine rastaladığımda belirttim bizde bayağı belirgin sayıklama kabus görme etki yaptı diye uyardım kadının cevabı biz daha önce kullandık çok memnunum olmuştu yani o memnun ben memnun değildim.bir an önce dr arayın en azından ilacı kestiğiniz için bebek daha kötü olmasın.


asyagezgini

Murty evet ben de 1 kere verdim bir daha da vermedim zaten.Ama prospektüsü baştan okusaydım keşke.Genelde aldığımız ilaçları kullanmadan önce prospektüsünü okurdum,öyle bi alışkanlığım var.Ama bu aralar kendim de hastalıkla ( faranjit,sinüzit) boğuşuyorum sanırım o yüzden boşluğuma geldi ve okumayı unuttum.Neyse bi dahakine  ders oldu bu bana zaten :(


asyagezgini

Murty teşekkür ederim bu arada



Cevaplamak için Üye ol