Doktorun verdiği ilaç yan etki yaptı,siz olsanız napardınız?

asyagezgini soruyor: 10

6 aylık kızıma doktorun verdiği şurup yan etki yaptı kızım sabahtan beri 20 dk bile uyuyamadı,uykusuzluktan mızıldanıyor,gözlerini ovuşturup duruyor ama uyuyunca da 5-10 dk sonra uyanıyor.Hasta bir çocuğun uyuyup dinlenmesi gerekirken bu şekilde perişan olması o doktor hakkında hiç de iyi şeyler düşündürmüyor açıkçası bana.Ayrıca çocuğum sabahtan beri iştahsız,ne meme alıyor ne mama,dolayısıyla kaç saattir aç.Aç ve uykusuz bir çocuk iyileşebilir mi?Çocukta olağan dışı durumları farkedince hemen prospektüsü okudum bir sürü yan etkisi olan bi ilaçmış bize verilen.Yazık değil mi minnacık çocuğa bu kadar yan etkisi olan bi ilaç  ne diye verilir,onun yerine bebeğin daha iyi tolore edebileceği bi ilaç niye verilmez?Böyle bir durumda siz olsanız ne yapardınız???


37 Cevap


asyagezgini

Cansu88, evet haklısın.İnsan çocuğu söz konusu olunca çıldırıyor.Doktoru aramadım,arasam sinirlerime hakim olamayıp çok kırıcı konuşabilirdim.Belki daha sonra sakinleştiğimde gidip kendisine anlatırım olanları.Doktoru arasaydım yerine başka bi ilaç verecekti büyük ihtimal ama artık onun 2. vereceği ilaç en masum olanı bile olsa kullanmaya cesaret edemezdim şu vaziyetteyken.Diğer gittiğim 2 doktora göre bu daha güvenilir gelmişti sanki bana ama şu durumdan sonra güvenim çok sarsıldı o doktora karşı.


asyagezgini

Nilşafak, bu doktora bu olaydan sonra bi daha hiç gitmem zaten.Ama olayı anlatmak için bir kere kesin gideceğim.Başkalarına da aynı ilacı kesinlikle vermemesini söyliycem.Çünkü biz bu perişanlığı yaşadık en azından başkaları da aynı sıkıntıyı yaşamasın diyeceğim kendisine.Tabii sadece bu kadar olmayacak söyleyeceklerim...


asyagezgini

Nilşafak doktorun verdiği bu ilaç balgam söktürücü nitelikteymiş,araştırınca yan etkileri çok daha az olan balgam söktürücülerin olduğunu öğrendim.Neden alternatifler varken bu kadar yan etkisi olan bi ilaç veriliyor 6 aylık bebeğe anlamış değilim.


asyagezgini

Ekim , evet bu belirtiler hastayken de olur fakat bizim  hastalığımız başlayalı 6 gün oldu ve belirtiler neredeyse kayboldu,yani öksürük % 80 azaldı,burun tıkanıklığı vs de. Yani uykusuzluk ve iştahsızlık ilk 3 gün vardı ama onlar da bugünkü şiddetinde değillerdi yani hastalığın en yoğun yaşandığı ilk 3 günde bile bu kadar iştahsız ve uykusuz değildi kızım.Sağlıklıyken 3 saatte bir beslenen kızım hastalığının en hat safhada olduğu kısmında bile 4 saatte bir beslenmeyi kabul ediyordu ve sağlıklıyken öğleden sonraları 2,5-3 saat kesintisiz uyurken,hastalığının en kötü seyrettiği günlerde bile 1,5 saat uyuyabilmişti aralıksız.Ama bugün doktorun  balgam söktürsün diye verdiği ilaca başlamıştık ki kızım yaklaşık 8 saat aç kaldı ve de uykuları da 15 dakikadan daha fazlaya geçemedi maalesef.


asyagezgini

Mca, ilacın ismi   BRİCANYL  .Bunu özellikle burada ilan edeyim  de diğer arkadaşlar da bebeklerine iyice araştırmadan kullanmasınlar yan etkileri çok fazla olan bi ilaç çünkü.Keşke vermeden prospektüsü okusaydım,normalde hep okurdum ama bunda boşluğuma denk geldi maalesef. 



asyagezgini

Mca, teşekkür ederim bu arada


asyagezgini

Gogo 05 , sorularınızın cevabı Ekim arkadaşa yazdığım cevapta var.


asyagezgini

Ekim, teşhis akut bronşiyolit.Ama araştırdığım kadarıyla 3 dereceymiş bu hastalık.Bizimkisi hafif düzeyde.Öksürük ve burun tıkanıklığı vardı sadece.Bugünkü kullandığımız ilaç da balgam söktürmek amacıyla verilmiş bi ilaç ( Bricanyl )


asyagezgini

İflah_ olmaz, sorularınızın cevapları diğer arkadaşlara yazdığım mesajlarda var.


nilsafak

En azından rahatsızlıgıyla ilintili bir ilaç vermiş,bu konuda şanslısınız gibi trajikomik bişeyler yazıyım dedim,uyumayan çocuğa alerji ilacı önermek gibi ütopik bişeyde yapabilirdi,yazık,çok yazık,bu konuda 2 kez üst üste benzer şeyler yasadım,yanlarına kar kaldı buna yanıyorum:(



Cevaplamak için Üye ol