Gece beslenmesini bıraksam delisksiz uyur mu

hale15 soruyor: 10

mrb arkadaşlar,kızım 16 aylık ve doğduğundan beri gece kesintisiz uyuduğunu bilmem ama artık büyüdü ve kesintisiz uyumasını bekler oldum,ayrıca çalıştığım için uykusuz işe gitmek beni çok zorlar oldu.akşam en geç 9buçukta kendisi uyur,uyumadan önce muhallebi tarzı bişey yediriyorum genelde tok tutarmı diye ama gece 12buçuk 1 gibi kalkar ve süt içer,su verdiğimde onu almıyor atıyor suyu,sütünü içiyor,bir de 4den sonra içer süt tekrar bazen bu sayı 3 olabiliyor.ama bu ara çok sık mızırdanmaya başladı,her 2 saate bir mızırdanıp beni kaldırıyor su veriyorum süt veriyorum pışpışlıyorum,gecikirsem ağlıyor :( sıkıntısını çözemiyorum ama doktora danışmadan size sorayım dedim sizce gece beslenmeyi kessem bu durum değişir mi?


24 Cevap


ipekkusgoz

Bence 'gece beslenmesini kesince deliksiz uyur' lafı ' emmeyi bırakırsa iştahı yerine gelir ,daha çok yer' lafı gibi bir şehir efsanesi olabilir:). Ha bu 16 aylık olmuş bir bebek gece beslenmesine devam etsin demek değildir kesinlikle yanlış anlaşılmasın.Zaten aç olduğu için uyandığı da doğru değil. Öyle olsa tok tutsun diye yatmadan önce verdiğiniz muhallebi tarzı şeyler işe yarardı ki bence o da yanlış. Süt dediğiniz anne sütü mü?.


Sanemm

Bebeğim 4. aydan beri deliksiz uyur. O nedenle eminim ki gece uyanmalarının açlıkla bir alakası yok. Akşam yemeğinden 1 saat sonra güneşin batmasıyla uyur ve bazen akşam yemek istemediğinde yada az yediğinde gece yine de uyanmaz.


Gece uyanmaları alışkanlıktan ileri geliyor. Bebeğiniz kendi başına uyumayı bilmiyorsa hafif uyku aralarında uyandığında tekrar uyumak için sizi çağırması gayet normal. Aslında biz büyükler de gece uyurken yön değiştirdiğimizde uyanıyoruz ancak tekrar uykuya dalmayı bildiğimizden bunun farkında bile olmuyoruz. Bu nedenle gece beslenmesini kesseniz bile uyku aralıklarında uyandığında tekrar sizi isteyebilir. Siz de bunu gece emmek istiyor/ yani aç olarak algılayabilirsiniz.

Bebeğinize kendi başına uyumayı öğreterek, asıl sorunu çözmüş olursunuz. Yani sorun aç olması yada gece emmek istemesi değil, onlar soruna bağlı gözüken nedenler.


aslidenizcan

Şaka gibi hiç inanamazdım ama kızımı emzirmeyi kesince gece uyumaya başladı tabii bu arada 2 yaşındaydı :)


aslidenizcan

bu arada dişleri onu zorluyor olabilir benim kızım diş çıkardığı dönemde gecede en az 5 kere uyanıp beni istiyordu. Kabus gibi günlerdi çok şükür hepsi çıktı ve bitti.


nnunnis

peki bebeğe kendi başına uyutmayı nasıl öğreticez bende aynı sorundan muzdaripim de :)



alidenizzz

ben deeeee


azzraa

Biz de 11 aylık olduk ve gece çok sık kalkıyor.Gece beslememeye çalışıyorum pişşş piişşş yapıyorum,ayaklarımda sallıyorum,sarılıyorum,ninniler söylüyorum ama sakinleşmiyor.Beni emdiği zaman uyuyor ama sütüm gelmiyor ve uykuya hemen dalamıyor.Sabaha karşı mama yapmak zorunda kalıyorum.Mamayı yiyince 3 saat deliksiz uyuyor.Kendi başına uyutma işine gelince benim kızım her şekilde uyudu.Çarşafta,salıncakta,memede ve şimdide ayakta bir tek kendi kendine uyumadı.Bunun için çok uğraştım yanında yattım ,masallar anlattım,yeri geldi beşiğine koydum ağladı ama yine de uyumadı.Bende zamana bıraktım.Elbet birgün kendi kendine uyuyacak.O zamana kadar sabırla bekleyeceğim.


hale15

teşekkürler arkadaşlar ama benim kızım 7 aylıktan beri kendi başına uyuyor,bırakırım ben onu battaniyesini alır eline kendini oraya buraya atarken uyuyakalır,çok nadirdir benim ayağımda salladığım...yani kendi başına uyumakla ilgili bir sorun değil ama süt içmeye alıştığı doğru açlıktan değilse de yaklaşık aynı saatlerde sütünü içmeye alışık,onu da nasıl unutturacağım bilmiyorum.doktorumuzda dün uykunun biraz şans işi olduğunu söyledi:(


azzraa

Bu konuyla ilgili o kadar çok yorum var ki..Neredeyse hepsini okudum desem yeri var.Bu gece beslenmesi olayı ile ilgili gece mızırdandığında pışşş pışşlayın sakinleştirmeye çalışın diyorlar ama ben denedim hiçbir işe yaramıyor.Hatta gece o kadar çok ağladı ki uyandırdım emzirmemek ve mama vermemek için bu seferde diğer gecelerde yine mızırdandığında uyandı ve 2 saat uyumadı.Gecenin 2-3 lerinde oturduk oyun oynadık:).Bazen oldu 4-5 saat deliksiz uyuduğunu biliyorum ama bu anlar sayılıdır.Bazıları rezene verin diyorlar ya da su verin almasa da siz ısrarcı olunca bebeğinizde anlayacak ve alışacak diyorlar.Vallahi benim ki alışmadı alıştıranları da tebrik etmek istiyorum.Ben artık pes ettim.Biraz daha aklı başına gelince eğer gece beslenmesine devam ederse bi de o zaman deneyeceğim.

   Bebeğin 16 aylık olmuş ısrarcı ol vermemeyi dene.Ya da ne bileyim gece belli saatlerde kalkıyor diyorsun o saatlerde bir uyku müziği dinlet ya da biberonun içine sütü az suyu bol koy tadını değiştir almasın.Başta ağlar ama belki alışır.Allah yardımcın olsun.


iflah_olmaz

benimki uyumadı.doğduğunda beri uyumaz.beslenmeyi kestim bi işe yaramadı.



Cevaplamak için Üye ol