Tuvalet eğitimine ne zaman nasıl başladınız???

denizirmak soruyor: 10

arkadaşlar,kızım 18 aylık ama kaka yaparken kaka deyip gösteriyor.şuan erken gibi geliyor bana tuvalet eğitimi ama karasızım cocuğum yavaş yavaş bu eğitime hazırlanıyormuş gibi geldi..siz ne zaman nasıl başlamıştınız...sevgiler


17 Cevap


yasemin_ekin

Merhaba Denizırmak,
Ekin 2 yaısnı doldurduktan sonra egitime basladık ama bizimkisi yasla degil daha cok bizim hazır olmamızla ilgiliydi. aşagıdaki linkte bizim tecrubelerimiz anlattım.. umarım yardımcı olur....

http://www.nurturia.com.tr/bugulog/2de24b2d-68cc-42f3-8355-9f42010c16ca/arkadaslar-hazir-miyiz-


papish

benim oğlanda nerdeyse yaşından sonra sinyal veriyordu..ara ra oyun gibi lazımlığa gititk..sonra bir ara hiç hatırlamadı..sonra tekrar başladı 27 aylıkken bezi çıkardık önden ne olduğunu bildiği için hiç zorlanmadı dördüncü gün sıfır kazaylaa geçti..bir ilk kakamız problem oldu iki gün bekledik..şimdi arada oyuna dalıp kaçırmalar oluyo ama çok normal..yalnız bizde ki sorun ben hala gece bağlıyorum kendime güvenmediğimden bazen gece kalkıp sesleniyo bazen ben kaldırıyorum bazen ne ben ne o bez ıslak bazen kuru..


anneyazar

18 aylikken basladik. Verdiğim linkte bizim bu işi nasil hallettiğimizle ilgil tüm bilgiler mevcut umarim isinize yarar. Basarilar:) http://cafeanneyazar.blogspot.com/2011/04/tuvalet-egitimi.html


yasmina

tuvalet eğitimi için geç bile kaldığınız söylenebilir....aşağıdaki kitabı okumanızı öneririm


Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
(Uyku, Beslenme, Davranış, Tuvalet Eğitimi)
Orjinal isim: Baby Whisperer Solves All Your Problems


yasmina

tuvalet eğitimi için geç bile kaldığınız söylenebilir....aşağıdaki kitabı okumanızı öneririm


Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
(Uyku, Beslenme, Davranış, Tuvalet Eğitimi)
Orjinal isim: Baby Whisperer Solves All Your Problems



ozlem3

ben tuvalet eğitimine başlamadan önce bir tuvalet kitabı aldım. Kitapçılarda var, kapağı klozet kapağı gibi. Lazımlık da aldım ama uzun zaman sadece kıyafetleriye oyun olarak otudular. Kitabı sanki hikaye kitabı gibi okudum. "aa bak burdaki kız büyümüş külot giyiyormuş." gibi. Bir süre sonra ben de külot istiyorum diye tutturdular. Öyle başladı.


denizirmak

çook teşekkürler...önerdiğiniz kitapları alıp eğitime başlamalıyım sanırım...bu arada yasmina verdiğin link acılmıyor..sorun var sanırım..


feyzag

Merhaba,
Tuvalet egitimi icin gec veya erken diye birsey yok anladigim kadariyla. Her cocuk/aile kendi zamanini belirliyor. Benim kizim neredeyse 20 aylik. Biz henuz baslamadik egitime. Ara ara oturaga oturuyor, deneme mahiyetinde. Doktorumuz aceleye gerek olmadigini, kesinlikle zorlamamak gerektigini (ileride cinsel problemler yaratabiliyormus) ve cocuk kendi kendine merdiven inmeye basladigi zaman ancak tuvalet egitimine baslanabilecegini soylemisti. Merdiven inerken calisan kaslarla cis tutmaya yardimci kaslar ayniymis cunku.
Bir de tuvalet egitimine basladiktan sonra bezin tamamen birakilmasi gerektigini, aksi takdirde cocugun kafasinin karistigini okumustum.
Bu arada Tracy Hogg'un kitabi bircok tanidigima cok yardimci olduysa da ben hic uygulayamadim. Bu kitabin etkisi de cocuktan cocuga anneden anneye degisiyor sanirim.
Sizlere kolayliklar dilerim, tabi kendime de :)


akarsum

kızım  kabızdı her kakasını yaparken beğırarak yapardı ve bende bitirmesini beklerdim 15 aylıktı gene ıkınmaya başladığında lazımlığa oturttum biraz direndi ama tuttum kakasını yaptı ve o günden beri her kakası geldiğinde karşıma geçiyo ıkınıyo(ne hikmetse hep ben yemek yerken aklına geliyo)altına yap desemde ben tuvalete götürene kadar bekliyo 2 sn ye daldırsam lazımlığını alıp dökmeye çalışıyo.
benim alternatifim hep abisini gördü lazımlığa yaparken ve hiç korkmadı kakasından.oğlum korkmuştu yapmamak için çok direnmişti.

şimdi kızımı çişe alıştırmaya çalışıyorum ben götürürsem yapıyo ama daldırsam altına yapıyo 1 aydır uğraşıyorum acaba hiç hbr vermiycekmi diyede endişeleniyorum.


mbilgin

Ben bu tuvalet eğitimini gözümde çok büyütmüştüm.Kızımdan çok ben strese girmiştim.Yaklaşık 18 aylıkken lazımlığı aldım banyoya koydum kızım lazımlıkla baya uzun süre onunla oynadı 2 ay kadar önce denemeye karar verdim10 gün kadar uğraştım  fakat sonuç olumsuzdu  bi gelişme olmayınca vazgeçtim 1 hafta önce kızım sabah kendi bezini çıkardı ve anne artık ben bez istemiyorum bana kilot giydir dedi şaşırdım akşama vazgeçer nasılsa diye düşünmüştüm ama isteğini de  gözardı etmedim bezi çıkardım kilot giydirdim.2 hafta sonra da bayram, devam ederse bayramda dışarı çıkmak problem olacak diye düşünüyordum amaaaaaaaa kızım 2 günde çözdü hem gece hem gündüz tuvalet eğitimi bitmiştir arkadaşlar diyeceğim odur ki çocuğun istemesi gerekiyor o isteyince çok kolay oluyormuş tuvalet eğitimini başlayacak herkese kolay gelsinnnn benim gibi sabırsızsanız bekleyin çocuk istesin buişi....:D



Cevaplamak için Üye ol